Ελλαδα

Παραμένουν οι Πανελλαδικές - ποιες αλλαγές θα γίνουν στα μαθήματα

Τι αποκάλυψε ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αν και η κυβέρνηση (και ο αρμόδιος υπουργός) μιλούσε για κατάργηση των Πανελλαδικών εντούτοις αυτές φαίνεται ότι δεν καταργούνται.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης μεταξύ άλλων μίλησε για κατάργηση των ενδοσχολικών εξετάσεων ενώ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές θα δίνουν τέσσερα μαθήματα. 

Ειδικότερα, χθες ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι από το 2020 οι μαθητές για να λάβουν το εθνικό απολυτήριο και να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα: Για όλους, η Νεοελληνική Γλώσσα-Εκθεση, δύο μαθήματα κρίσιμα για τη σχολή (π.χ. Βιολογία-Χημεία για τις ιατρικές) και ένα ακόμη μάθημα που θα επιλέγει ο υποψήφιος και θα λειτουργεί ως μπαλαντέρ για διεύρυνση του αριθμού των σχολών στις οποίες θα μπορεί να εισαχθεί.

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας πρόκειται για παρεμφερές με το σημερινό σύστημα, ενώ στο ερώτημα εάν τα 4 μαθήματα θα περιορίσουν τον αριθμό των επιλογών των υποψηφίων, ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι οι υποψήφιοι από το 2020 και μετά θα έχουν περίπου το 90% των επιλογών που έχουν οι σημερινοί.

Οι εξετάσεις θα είναι πανελλαδικές και τα θέματα δεν θα προέρχονται από Τράπεζα Θεμάτων. Αντιθέτως, θα παραμείνει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που θα επιλέγει τα θέματα, με προφανή στόχο να διατηρηθεί το αδιάβλητο της διαδικασίας.

Υποχρεωτικά Θρησκευτικά

Οι μαθητές επίσης στην Γ΄ Λυκείου θα διδάσκονται υποχρεωτικά Θρησκευτικά, και θα κάνουν Γυμναστική και ένα πρόγραμμα δημιουργικότητας (δράσεις εθελοντικού, κοινωνικής προσφοράς κ.ά.). Ετσι, στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα 18 στη Β΄ και 15 στην Γ΄ Λυκείου), ενώ για εμβάθυνση και αποτελεσματική διδασκαλία, τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (των 45 λεπτών). Επίσης, θα μεταβληθεί ο τρόπος αξιολόγησης (π.χ. περιγραφική αξιολόγηση, εργασίες).

Ο βαθμός της Β΄ Λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά θα μετράει της Γ΄ Λυκείου. Θα καταργηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αφού τα 4 μαθήματα θα εξετάζονται πανελλαδικά. Ωστόσο, θολός είναι ο ρόλος των ΑΕΙ πλην του ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολές, ενώ υπό εξέταση είναι το ποσοστό στο οποίο θα μετράει το εθνικό απολυτήριο στον υπολογισμό των μορίων για τα ΑΕΙ.

Η αρχική πρόταση έκανε λόγο για 20%. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γαβρόγλου το θεωρεί υψηλό. Βεβαίως αυτό δεν είναι το μόνο υπό εξέταση σημείο του νέου συστήματος, αφού δεν έχει διευκρινισθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μειωθεί η ισχύς του βαθμού του καθηγητή της τάξης. Πόσο μάλλον όταν η εισαγωγή στην πολυπόθητη, υψηλόβαθμη σχολή μπορεί να κριθεί για ένα μόριο.