Κοσμος

Ιταλία: Θα γίνει τελικά η γέφυρα στο Στενό της Μεσσίνας;

Μεγαλεπήβολο σχέδιο της κυβέρνησης Μελόνι-Σαλβίνι

Athens Voice
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
messina01

Η κατασκευή της Γέφυρας της Μεσσίνας παίρνει το «Πράσινο φως» από την ιταλική κυβέρνηση, εν μέσω αντιδράσεων για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, την ασφάλεια του έργου και την πιθανή εμπλοκή της Μαφίας

Η ιταλική κυβέρνηση έδωσε την τελική έγκριση για ένα έργο ύψους 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ: πρόκειται για την κατασκευή της μακρύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο, που θα συνδέει το νησί της Σικελίας με την περιοχή της Καλαβρίας, στο νοτιοδυτικό άκρο της ιταλικής μπότας. Οι σχεδιαστές διαβεβαιώνουν ότι η γέφυρα —η οποία θα κατασκευαστεί σε μια από τις πιο σεισμογενείς περιοχές της Μεσογείου— θα μπορεί να αντέξει ισχυρούς σεισμούς.

Αυτή είναι η πιο πρόσφατη και πιο κοντά στην επιτυχία προσπάθεια Ιταλών αξιωματούχων να ξεκινήσουν το έργο της Γέφυρας της Μεσσίνας: αρκετοί το έχουν προσπαθήσει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τα σχέδια απορρίφθηκαν όχι μόνο λόγω του υψηλού κόστους και των περιβαλλοντικών ζημιών, αλλά ακόμα και λόγω πιθανής ανάμειξης της Μαφίας. Πάντως, η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε ότι θεωρεί το έργο «επένδυση για το παρόν και το μέλλον της Ιταλίας» και πρόσθεσε ότι η κυβέρνησή της «αναλαμβάνει «δύσκολες προκλήσεις όταν έχουν νόημα». Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο, η γέφυρα πάνω από το στενό της Μεσσίνας θα έχει μήκος 3,3 χλμ. και θα εκτείνεται ανάμεσα σε δύο πύργους ύψους 400 μέτρων, με δύο σιδηροδρομικές γραμμές στη μέση και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας εκατέρωθεν.

Η Ρώμη ελπίζει να χαρακτηρίσει τη γέφυρα στρατιωτική δαπάνη, ώστε να συνυπολογιστεί στο πρόγραμμα του ΝΑΤΟ για το 5% του ΑΕΠ που διοχετεύεται στην άμυνα. Ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής του δεξιού κόμματος Λέγκα και συνεργάτης της Μελόνι στην κυβέρνηση, δήλωσε ότι ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η γέφυρα το 2032-2033. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι το έργο θα δημιουργήσει 120.000 θέσεις εργασίας ετησίως κι ότι θα ευνοήσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής (η Σικελία και η Καλαβρία είναι από τις φτωχότερες περιοχές στην Ευρώπη).

Ωστόσο, για να ξεκινήσουν οι εργασίες, πρέπει το σχέδιο να εγκριθεί από το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς και από περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τόσο σε εθνικό όσο και σε ενωσιακό επίπεδο. Οι κάτοικοι εκατέρωθεν του στενού, των οποίων οι περιουσίες ενδέχεται να απαλλοτριωθούν, πρέπει επίσης να συναποφασίσουν και στη συνέχεια θα μπορούν να προσβάλουν νομικά την απόφαση, πράγμα που σημαίνει ότι η κατασκευή της γέφυρας μπορεί να καθυστερήσει ή να σταματήσει εντελώς. Αν συμβεί αυτό, δεν θα είναι η πρώτη φορά: από τότε που καταρτίστηκαν τα πρώτα σχέδια, πριν από 50 χρόνια, η αντίθεση ήταν σφοδρή. Πολλοί φοβούνται ότι τεράστια ποσά από τα χρήματα των φορολογουμένων θα καταλήξουν στην τσέπη της Μαφίας της Σικελίας και της Καλαβρίας, η οποία έχει ευρεία επιρροή στην πολιτική και την κοινωνία στη νότια Ιταλία.

Η αντιπολίτευση έχει ήδη εκφραστεί κατά του σχεδίου. Ο γερουσιαστής Νικόλα Ίρτο του Δημοκρατικού Κόμματος (PD) χαρακτήρισε το έργο «αμφιλεγόμενο και διχαστικό», λέγοντας ότι θα εκτρέψει «κρίσιμους πόρους από τις τοπικές μεταφορές, τις σύγχρονες υποδομές, τα ασφαλή σχολεία και τις ποιοτικές εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης». Η Τζούσι Καμινίτι, δήμαρχος της Βίλα Σαν Τζοβάνι, κοντά στο σημείο όπου θα κατασκευαστεί η γέφυρα στην ακτή της Καλαβρίας, δήλωσε ότι η πόλη της θα πληγεί σοβαρά και ζήτησε περισσότερο χρόνο για διαβουλεύσεις. Μια επιτροπή Καλαβρέζων με σύνθημα «Όχι στη Γέφυρα» καταδίκασε τη σχετική ανακοίνωση της περασμένης Τετάρτης: η κατασκευή της γέφυρας θα χρειάζεται εκατομμύρια λίτρα νερού την ημέρα, ενόσω η Σικελία και η Καλαβρία παλεύουν με την ξηρασία.

Προς το παρόν, ο μόνος τρόπος να διασχίσουν τα τρένα το Στενό είναι να επιβιβαστούν τα βαγόνια σε φέριμποτ και να μεταφερθούν πάνω από τη θάλασσα: η διαδρομή διαρκεί 30 λεπτά.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY