- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Ιταλία: Θα γίνει τελικά η γέφυρα στο Στενό της Μεσσίνας;
Μεγαλεπήβολο σχέδιο της κυβέρνησης Μελόνι-Σαλβίνι
Η κατασκευή της Γέφυρας της Μεσσίνας παίρνει το «Πράσινο φως» από την ιταλική κυβέρνηση, εν μέσω αντιδράσεων για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, την ασφάλεια του έργου και την πιθανή εμπλοκή της Μαφίας
Η ιταλική κυβέρνηση έδωσε την τελική έγκριση για ένα έργο ύψους 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ: πρόκειται για την κατασκευή της μακρύτερης κρεμαστής γέφυρας στον κόσμο, που θα συνδέει το νησί της Σικελίας με την περιοχή της Καλαβρίας, στο νοτιοδυτικό άκρο της ιταλικής μπότας. Οι σχεδιαστές διαβεβαιώνουν ότι η γέφυρα —η οποία θα κατασκευαστεί σε μια από τις πιο σεισμογενείς περιοχές της Μεσογείου— θα μπορεί να αντέξει ισχυρούς σεισμούς.
Αυτή είναι η πιο πρόσφατη και πιο κοντά στην επιτυχία προσπάθεια Ιταλών αξιωματούχων να ξεκινήσουν το έργο της Γέφυρας της Μεσσίνας: αρκετοί το έχουν προσπαθήσει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά τα σχέδια απορρίφθηκαν όχι μόνο λόγω του υψηλού κόστους και των περιβαλλοντικών ζημιών, αλλά ακόμα και λόγω πιθανής ανάμειξης της Μαφίας. Πάντως, η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε ότι θεωρεί το έργο «επένδυση για το παρόν και το μέλλον της Ιταλίας» και πρόσθεσε ότι η κυβέρνησή της «αναλαμβάνει «δύσκολες προκλήσεις όταν έχουν νόημα». Σύμφωνα με το τελικό σχέδιο, η γέφυρα πάνω από το στενό της Μεσσίνας θα έχει μήκος 3,3 χλμ. και θα εκτείνεται ανάμεσα σε δύο πύργους ύψους 400 μέτρων, με δύο σιδηροδρομικές γραμμές στη μέση και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας εκατέρωθεν.
Η Ρώμη ελπίζει να χαρακτηρίσει τη γέφυρα στρατιωτική δαπάνη, ώστε να συνυπολογιστεί στο πρόγραμμα του ΝΑΤΟ για το 5% του ΑΕΠ που διοχετεύεται στην άμυνα. Ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής του δεξιού κόμματος Λέγκα και συνεργάτης της Μελόνι στην κυβέρνηση, δήλωσε ότι ο στόχος είναι να ολοκληρωθεί η γέφυρα το 2032-2033. Ισχυρίστηκε μάλιστα ότι το έργο θα δημιουργήσει 120.000 θέσεις εργασίας ετησίως κι ότι θα ευνοήσει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής (η Σικελία και η Καλαβρία είναι από τις φτωχότερες περιοχές στην Ευρώπη).
Ωστόσο, για να ξεκινήσουν οι εργασίες, πρέπει το σχέδιο να εγκριθεί από το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς και από περιβαλλοντικές υπηρεσίες, τόσο σε εθνικό όσο και σε ενωσιακό επίπεδο. Οι κάτοικοι εκατέρωθεν του στενού, των οποίων οι περιουσίες ενδέχεται να απαλλοτριωθούν, πρέπει επίσης να συναποφασίσουν και στη συνέχεια θα μπορούν να προσβάλουν νομικά την απόφαση, πράγμα που σημαίνει ότι η κατασκευή της γέφυρας μπορεί να καθυστερήσει ή να σταματήσει εντελώς. Αν συμβεί αυτό, δεν θα είναι η πρώτη φορά: από τότε που καταρτίστηκαν τα πρώτα σχέδια, πριν από 50 χρόνια, η αντίθεση ήταν σφοδρή. Πολλοί φοβούνται ότι τεράστια ποσά από τα χρήματα των φορολογουμένων θα καταλήξουν στην τσέπη της Μαφίας της Σικελίας και της Καλαβρίας, η οποία έχει ευρεία επιρροή στην πολιτική και την κοινωνία στη νότια Ιταλία.
Η αντιπολίτευση έχει ήδη εκφραστεί κατά του σχεδίου. Ο γερουσιαστής Νικόλα Ίρτο του Δημοκρατικού Κόμματος (PD) χαρακτήρισε το έργο «αμφιλεγόμενο και διχαστικό», λέγοντας ότι θα εκτρέψει «κρίσιμους πόρους από τις τοπικές μεταφορές, τις σύγχρονες υποδομές, τα ασφαλή σχολεία και τις ποιοτικές εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης». Η Τζούσι Καμινίτι, δήμαρχος της Βίλα Σαν Τζοβάνι, κοντά στο σημείο όπου θα κατασκευαστεί η γέφυρα στην ακτή της Καλαβρίας, δήλωσε ότι η πόλη της θα πληγεί σοβαρά και ζήτησε περισσότερο χρόνο για διαβουλεύσεις. Μια επιτροπή Καλαβρέζων με σύνθημα «Όχι στη Γέφυρα» καταδίκασε τη σχετική ανακοίνωση της περασμένης Τετάρτης: η κατασκευή της γέφυρας θα χρειάζεται εκατομμύρια λίτρα νερού την ημέρα, ενόσω η Σικελία και η Καλαβρία παλεύουν με την ξηρασία.
Προς το παρόν, ο μόνος τρόπος να διασχίσουν τα τρένα το Στενό είναι να επιβιβαστούν τα βαγόνια σε φέριμποτ και να μεταφερθούν πάνω από τη θάλασσα: η διαδρομή διαρκεί 30 λεπτά.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Δείξτε στη Μόσχα ότι η συνέχιση του πολέμου είναι άσκοπη», δήλωσε ο πρόεδρος της Ουκρανίας
Η Κοπεγχάγη ακολουθεί εδώ και χρόνια σκληρή γραμμή στο θέμα της μετανάστευσης και της ενσωμάτωσης
Εφόσον καταδικαστεί, αντιμετωπίζει ποινή ισόβιας κάθειρξης χωρίς δυνατότητα αναστολής
Ο 21χρονος Ντανίλο Κουζμίν βρέθηκε νεκρός και καμένος μέσα σε αυτοκίνητο
Ο πρωταγωνιστής της ταινίας «Όταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι» απέτισε φόρο τιμής στον σκηνοθέτη
Το εντυπωσιακό φαινόμενο συνέπεσε με προειδοποιήσεις για έντονα καιρικά φαινόμενα
Και ακραίες εκφράσεις τύπου: «νεαρά γουρούνια» για τους Ευρωπαίους
Πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 30 Ιανουαρίου 2026
Kαθώς η αστυνομία έχει αυξήσει τις περιπολίες και τα μέτρα ασφαλείας γύρω από συναγωγές, σχολεία και εβραϊκά κοινοτικά κέντρα
Δημοσκοπήσεις, οικονομία και εσωκομματικές ρωγμές απειλούν την πολιτική παντοδυναμία του
Ο μουσικός μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο με εγκαύματα
H παρουσία και η συμπεριφορά του προκάλεσαν έντονη αμηχανία
Στον κόσμο των αερομεταφορών, τα αεροπλάνα σπάνια μένουν ακινητοποιημένα χωρίς λόγο
Το «Μίνι Λούβρο», όπως τον περιγράφουν
Η 58χρονη υπέστη κάταγμα σπονδύλου κατά την περιπετειώδη διαφυγή της
Με ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε σχέδιο για κάλυψη εξόδων μετακίνησης γυναικών από χώρες με περιορισμούς στις αμβλώσεις εντός ΕΕ
Η διάλυσή του θα συνιστούσε «μείζονα απώλεια για την επιστημονική έρευνα»
Ανοιχτός ο δρόμος για το Netflix
Ο Αλ-Αχμέντ είχε ζητήσει από συγγενή του να μεταφέρει μήνυμα στην οικογένειά του, φοβούμενος ότι δεν θα επιζήσει, λέγοντας πως πάει να σώσει ζωές
Μιλήσαμε με τον Γιάννη Σουλιώτη, που ταξίδεψε με την ομάδα του PrimeTime στο Εκουαδόρ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.