- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
«Γιατί γύρισες τους διακόπτες;» - Ο ηχογραφημένος διάλογος βάζει στο κάδρο τον κυβερνήτη του Air India
Τι αναφέρει το προκαταρκτικό πόρισμα για το αεροπορικό δυστύχημα
Αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία: Οι αποκαλύψεις για τη διακοπή καυσίμων και ο ρόλος του κυβερνήτη
Σε μία αποκάλυψη προχωρά η Wall Street Journal σχετικά με το αεροπορικό δυστύχημα της Air India στην Αχμενταμπάντ της Ινδίας. Ηχογραφημένος διάλογος ανάμεσα στους δυο χειριστές του Boeing 787 υποδεικνύει πως ήταν ο κυβερνήτης, αυτός που διέκοψε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα.
Η εφημερίδα επικαλείται πηγές της στις ΗΠΑ, ενήμερες για την αρχική αποτίμηση όσον αφορά τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί για το δυστύχημα στην Ινδία, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, επιβαίνοντες στο 787 και ανθρώπους στο έδαφος, τη 12η Ιουνίου. Ο συγκυβερνήτης, στο πηδάλιο του 787, ρώτησε τον πολύ έμπειρο κυβερνήτη γιατί γύρισε τους διακόπτες που ρύθμιζαν την τροφοδοσία των δυο κινητήρων στη θέση «διακοπή» (cutoff), δευτερόλεπτα αφού το αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων, που θα εκτελούσε πτήση προς το Λονδίνο, απογειώθηκε από τον διάδρομο, κατά το δημοσίευμα.
Συγκυβερνήτης ήταν ο Κλάιβ Κούντερ, 32 ετών, με πτητική εμπειρία 3.403 ωρών, ενώ κυβερνήτης ήταν ο Σουμίτ Σαμπαουάλ, 56 ετών, με πτητική εμπειρία 15.638 ωρών. Ο τελευταίος αρνήθηκε πως το έκανε.
Τι αναφέρει το προκαταρκτικό πόρισμα για το δυστύχημα στην Ινδία
Κατά το προκαταρκτικό πόρισμα της έρευνας για το δυστύχημα, που έδωσε στη δημοσιότητα το Σάββατο η ινδική υπηρεσία έρευνας αεροπορικών δυστυχημάτων (AAIB), το επιβατικό αεροσκάφος μεγάλων αποστάσεων είχε αναπτύξει ταχύτητα 180 κόμβων (333 χιλιομέτρων ανά ώρα) κι είχε μόλις απογειωθεί όταν οι διακόπτες τροφοδοσίας των δυο κινητήρων γυρίστηκαν από τη θέση «λειτουργία» («run») στη θέση «διακοπή» («cutoff»), με διαφορά ενός δευτερολέπτου ο ένας από τον άλλο. Στο κείμενο δεν διευκρινίζεται από ποιον. Οι κινητήρες αμέσως έχασαν κάθε ισχύ.
Το προκαταρκτικό πόρισμα δεν απέδωσε ευθύνες για το δυστύχημα, ωστόσο τόνισε πως ο ένας από τους πιλότους ρώτησε τον άλλο γιατί σταμάτησε την τροφοδοσία των κινητήρων με καύσιμα — ο άλλος του απάντησε πως δεν το είχε κάνει. Το αεροπλάνο έχασε ύψος κι έπεσε πάνω σε κτίρια μέσα σε μισό λεπτό.
Στις εικόνες από κάμερες του συστήματος επιτήρησης του αεροδρομίου καταγράφτηκε πως μικρή, βοηθητική τουρμπίνα (η Ram Air Turbine, RAT), τέθηκε σε λειτουργία αμέσως μετά την απογείωση. Πρόκειται για μέρος του εφεδρικού συστήματος ισχύος (Auxiliary Power Unit, APU), σχεδιασμένου για την ηλεκτροδότηση καίριας σημασίας συστημάτων του αεροσκάφους σε περίπτωση διακοπής λειτουργίας των κινητήρων, ή όταν βρίσκεται στο έδαφος.
Στα συντρίμμια που περισυνέγησαν μετά το δυστύχημα, οι διακόπτες βρέθηκαν γυρισμένοι στη θέση «λειτουργία» (run). Τα δεδομένα από τον καταγραφέα δεδομένων πτήσης υποδεικνύουν πως οι μηχανές πήραν ξανά μπροστά λίγο πριν από τη συντριβή, πλην όμως ήταν πλέον πολύ αργά για να αποτραπεί. Σε εσωτερικό έγγραφό του τη Δευτέρα, ο διευθύνων σύμβουλος της Air India Κάμπελ Ουίλσον ανέφερε πως το πόρισμα δεν έδειξε κανένα πρόβλημα, μηχανικό ή συντήρησης, του Boeing 787, αντίθετα ανέφερε πως κάθε απαιτούμενη συντήρηση είχε γίνει.
Στο προκαταρκτικό πόρισμα της AAIB δεν διατυπώνεται καμιά σύσταση ασφαλείας, ούτε στη Boeing, ούτε στην κατασκευάστρια των κινητήρων GE. Ενημέρωση της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πολιτικής υπηρεσίας των ΗΠΑ, της FAA, διαβεβαίωσε εξάλλου πως οι διακόπτες είναι απόλυτα ασφαλείς, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, σε γνώση του οποίου περιήλθε το υπόμνημά της. Συνολικά 241 άνθρωποι που επέβαιναν στο Boeing 787-8 Dreamliner της Air India σκοτώθηκαν –μόλις ένας επέζησε– όταν το αεροσκάφος συνετρίβη πάνω σε κτίρια σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ. Οι ινδικές αρχές ταυτοποίησαν επίσης 19 θύματα στο έδαφος.
Ορισμένοι αξιωματούχοι των ΗΠΑ τους οποίους επικαλέστηκε η Τζέρναλ εκτίμησαν πως η διακοπή της τροφοδοσίας των κινητήρων με καύσιμα θα μπορούσε να είναι εσκεμμένη ενέργεια, κρίνοντας πως πιθανόν η έρευνα πρέπει πλέον να αποκτήσει εγκληματολογικό χαρακτήρα. Ο κ. Ουίλσον κάλεσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα να μην εξαχθούν βιαστικά συμπεράσματα από το προκαταρκτικό πόρισμα και άλλα διαθέσιμα στοιχεία, τονίζοντας πως η έρευνα ακόμη «απέχει πολύ» από το να έχει ολοκληρωθεί.
Οι έρευνες για τα αεροπορικά δυστυχήματα συχνά διαρκούν πάνω έναν χρόνο ή περισσότερο· επιπλέον, είναι γενικά δύσκολο να εξακριβωθεί οποιαδήποτε εσκεμμένη ενέργεια για την πρόκληση δυστυχήματος. Σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικοί μιας χώρας διαφωνούν με τα συμπεράσματα αυτών άλλης, σημείωσε η εφημερίδα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Θα συναντηθούν με στόχο να συζητήσουν την επόμενη φάση του σχεδίου για τη Γάζα
Για τα κινηματογραφικά και streaming assets του
Η απόφαση ελήφθη έπειτα από παράπονα
Πιέζουν οι ΗΠΑ, κρίσιμη συνάντηση με Ευρωπαίους ηγέτες στο Λονδίνο
Με ύψος 1,73 μέτρα και βάρος 75 κιλά, το T800 προσφέρει έως και πέντε ώρες αυτονομίας
Σχεδόν 2.000 άνθρωποι έχουν πεθάνει λόγω της ασθένειας από τον Ιανουάριο
Τα επόμενα βήματα για κατάπαυση του πυρός εν μέσω πιέσεων από την Ουάσινγκτον
Ο νεαρός έβαλε τέλος στη ζωή του το 2012
Δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής αναφορές για ζημιές ή τραυματίες
«Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε κάτι τέτοιο», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν αξιωματούχοι της τρομοκρατικής οργάνωσης
Η μετάβαση παραμένει εύθραυστη, προειδοποιεί ο ΟΗΕ
Στα social media εμφανίστηκαν ειρωνικές μετονομασίες όπως «Cloud Supremacy» και «Cloud Nationalism»
Το νεογέννητο είναι υγιέστατο, ενώ παρακολουθείται αδιάλειπτα
«Το Netflix έχει ήδη αποκτήσει πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς», τόνισε ο πρόεδρος των ΗΠΑ
H πρόσφατη ειρηνευτική συμφωνία του Τραμπ κρέμεται από μια κλωστή
«Είναι μια εποχή βιαιότητας, ατιμωρησίας και αδιαφορίας», δήλωσε εκπρόσωπος του Οργανισμού
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ εμφανίστηκε στη σκηνή τρεις φορές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.