Κοσμος

Κατηγορίες κατά της Uber για αλγόριθμους που μειώνουν τις αμοιβές οδηγών

Τι αναφέρουν οι καταγγελίες

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κατηγορίες κατά της Uber για αλγόριθμους που μειώνουν τις αμοιβές οδηγών - Τι αναφέρουν οι καταγγελίες
Κατηγορίες κατά της Uber για αλγόριθμους που μειώνουν τις αμοιβές οδηγών - Τι αναφέρουν οι καταγγελίες © Unsplash

Κατηγορίες κατά της Uber για αλγόριθμους που μειώνουν τις αμοιβές οδηγών - Τι αναφέρουν οι καταγγελίες

Για δεύτερη φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, κορυφαίο πανεπιστήμιο κατηγορεί την Uber ότι χρησιμοποιεί αδιαφανείς αλγορίθμους για να αυξάνει τα κέρδη της εις βάρος οδηγών και επιβατών. Σύμφωνα με έρευνα της Επιχειρησιακής Σχολής του Πανεπιστημίου Columbia, η εταιρεία εφαρμόζει συστηματική «αλγοριθμική διάκριση τιμών» αυξάνοντας τα κόμιστρα για τους επιβάτες και μειώνοντας τις αποδοχές των οδηγών, με τρόπο επιλεκτικό και χωρίς διαφάνεια.

Η μελέτη, που βασίστηκε σε ανάλυση δεκάδων χιλιάδων διαδρομών και περισσότερων από 2 εκατομμυρίων αιτημάτων, διαπιστώνει ότι από την εισαγωγή του μοντέλου "upfront pricing" (προκαθορισμένες τιμές) στις ΗΠΑ το 2022, το ποσοστό προμήθειας που κρατά η Uber από κάθε διαδρομή αυξήθηκε από 32% σε πάνω από 42% έως το τέλος του 2024. Παρόμοια ευρήματα παρουσιάζει και πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στο Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία έδειξε αύξηση της προμήθειας από 25% σε 29%, ενώ σε ορισμένες διαδρομές ξεπερνά το 50%.

Το σύστημα των αλγορίθμων που χρησιμοποιεί η Uber

Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιεί η Uber θεωρούνται εξέλιξη του συστήματος “surge pricing” (αυξημένες τιμές σε ώρες αιχμής), με στόχο τη ρύθμιση προσφοράς και ζήτησης σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι οι αλλαγές αυτές συνέπεσαν με αύξηση των εσόδων της εταιρείας, η οποία το 2024 κατέγραψε θετικό ταμειακό αποτέλεσμα 6,9 δισ. δολαρίων, έναντι ζημίας 303 εκατ. το 2022. Ο συγγραφέας της έρευνας, Len Sherman, τόνισε ότι η Uber χρησιμοποιεί τη γνώση της για τη συμπεριφορά των χρηστών ώστε «να εντοπίζει ποιος είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα ή να δεχτεί λιγότερα».

Απαντώντας στις κατηγορίες, η Uber υποστήριξε ότι οι τιμές είναι διαφανείς και δίκαιες για οδηγούς και επιβάτες, και ότι οι αλγόριθμοι δεν χρησιμοποιούν προσωπικά χαρακτηριστικά για την τιμολόγηση. Τόνισε επίσης ότι κάθε οδηγός γνωρίζει εκ των προτέρων την απόσταση, τη διάρκεια και την αμοιβή πριν αποδεχτεί μια διαδρομή, ενώ πρόσθεσε πως διασφαλίζεται τουλάχιστον ο εθνικός κατώτατος μισθός για όλους. Η εταιρεία αμφισβήτησε τα ευρήματα της έκθεσης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, λέγοντας πως δεν αναγνωρίζει τα στοιχεία που παρουσιάζονται.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY