Κοσμος

Τα ρομποταξί της Tesla στους δρόμους του Τέξας: Ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργία

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Έλον Μασκ εγκαινιάζει διακριτικά την υπηρεσία αυτόνομων μετακινήσεων

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η Tesla ξεκίνησε τη λειτουργία των ρομποταξί της στο Τέξας - Στόχος να πρωταγωνιστήσει σε μια αγορά που ήδη κυριαρχούν Κίνα και ΗΠΑ.
Η Tesla παρουσίασε για πρώτη φορά τα πολυαναμενόμενα ρομποταξί της στους δρόμους του Όστιν στο Τέξας © Tesla

Η Tesla ξεκίνησε τη λειτουργία των ρομποταξί της στο Τέξας - Στόχος να πρωταγωνιστήσει σε μια αγορά που ήδη κυριαρχούν Κίνα και ΗΠΑ.

Η Tesla παρουσίασε για πρώτη φορά τα πολυαναμενόμενα ρομποταξί της στους δρόμους του Όστιν στο Τέξας την Κυριακή, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την εταιρεία στον τομέα των αυτόνομων μετακινήσεων.

Σε βίντεο που αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter), φαίνεται μια μικρή ομάδα προσκεκλημένων της Tesla -αναλυτών, επηρεαστών και μετόχων- να συμμετέχει σε δοκιμαστικές διαδρομές επί πληρωμή. Σύμφωνα με αναφορές, κάθε όχημα συνοδευόταν από χειριστή ασφαλείας στο κάθισμα του συνοδηγού, κάτι που υποδεικνύει την πιλοτική φύση της λειτουργίας.

Αναλυτές χαρακτηρίζουν την έναρξη «χαμηλών τόνων», αλλά τονίζουν ότι πρόκειται για μια φιλόδοξη προσπάθεια της Tesla να ανταγωνιστεί παρόχους όπως η Waymo (της Google) και η Zoox (της Amazon), που ήδη προσφέρουν υπηρεσίες ρομποταξί στο Όστιν, το Σαν Φρανσίσκο και το Φοίνιξ.

Ο Έλον Μασκ συνεχάρη τις ομάδες τεχνητής νοημοσύνης και σχεδίασης chip της Tesla, δηλώνοντας πως πρόκειται για «την κορύφωση μιας δεκαετίας σκληρής δουλειάς». Όπως σημείωσε, οι ομάδες αυτές χτίστηκαν από το μηδέν, εξ ολοκλήρου εντός της Tesla.

Παρά τις προσδοκίες, το φουτουριστικό Cybercab —το πλήρως αυτόνομο μοντέλο που παρουσίασε ο Μασκ στο event «We, Robot» τον Οκτώβριο— δεν συμμετείχε στην πρώτη αυτή φάση. Αντί αυτού, τροποποιημένα υπάρχοντα μοντέλα Tesla, με διακριτικό λογότυπο «robotaxi», βρέθηκαν στους δρόμους του Όστιν.

Ο αναλυτής Πωλ Μίλερ (Forrester) επισήμανε ότι η στρατηγική της Tesla εστιάζει στο πλήθος των οχημάτων που έχει ήδη παραδώσει, στη συσσωρευμένη οδηγική της βάση δεδομένων και στη χρήση οικονομικότερης τεχνολογίας βασισμένης σε κάμερες, και όχι σε πιο δαπανηρά συστήματα όπως τα LIDAR.

Ωστόσο, ο Μίλερ σημειώνει ότι το πλεονέκτημα αυτό θα αποδειχθεί μόνο εφόσον η Tesla καταφέρει να εξελίξει ουσιαστικά το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης Full Self-Driving (FSD), το οποίο βρίσκεται υπό έρευνα από τις αμερικανικές αρχές λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια.

«Αν το FSD δεν ξεπερνά ξεκάθαρα την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού, θα απαιτείται εκτεταμένη απομακρυσμένη παρακολούθηση και παρέμβαση από χειριστές ασφαλείας, κάτι που θα αυξήσει το κόστος και θα οδηγήσει σε πιθανά περιστατικά αρνητικής δημοσιότητας», τόνισε ο Μίλερ.

Παράλληλα, η Tesla προσπαθεί να αποδομήσει την αμφισβήτηση για την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων, τονίζοντας ότι το νέο της σύστημα «θα αυξήσει σημαντικά την ασφάλεια για ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως πεζούς και ποδηλάτες».

Την ίδια στιγμή, εταιρείες όπως η Volkswagen εκτιμούν ότι η αγορά των ρομποταξί θα αγγίξει τα 450 δισ. ευρώ μέχρι το 2035. Ωστόσο, ατυχήματα και τεχνικές αστοχίες, όπως εκείνα που οδήγησαν στη διακοπή του προγράμματος Cruise της General Motors, τροφοδοτούν τον σκεπτικισμό του κοινού.

Η Tesla ξεκινά με μικρά αλλά αποφασιστικά βήματα σε έναν χώρο που υπόσχεται επανάσταση στις μεταφορές — εφόσον, φυσικά, καταφέρει να επιβεβαιώσει στην πράξη την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας της.

(Mε πληροφορίες του BBC News)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY