- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η ταχυδρομική υπηρεσία της Δανίας σταματά την παράδοση επιστολών μετά από πτώση 90% στον όγκο τους - Ανακοίνωσε ότι θα περικόψει το ένα τρίτο του προσωπικού της
Η κρατική ταχυδρομική υπηρεσία της Δανίας, PostNord, θα σταματήσει οριστικά την παράδοση επιστολών στο τέλος του 2025, καθώς ο όγκος των επιστολών έχει μειωθεί κατά 90% από τις αρχές του αιώνα.
Η απόφαση αυτή βάζει τέλος σε 400 χρόνια ταχυδρομικής υπηρεσίας επιστολών στη Δανία. Τα 1.500 ταχυδρομικά κουτιά της χώρας θα αρχίσουν να αφαιρούνται από τον Ιούνιο.
Ο υπουργός Μεταφορών Thomas Danielsen προσπάθησε να καθησυχάσει τους Δανούς, δηλώνοντας ότι οι επιστολές θα εξακολουθήσουν να αποστέλλονται και να λαμβάνονται, καθώς «υπάρχει μια ελεύθερη αγορά τόσο για επιστολές όσο και για δέματα».
Η Ευρώπη αντιμέτωπη με πτώση των επιστολών
Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες σε όλη την Ευρώπη αγωνίζονται να προσαρμοστούν στη ραγδαία μείωση των επιστολών.
Η Deutsche Post της Γερμανίας ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα καταργήσει 8.000 θέσεις εργασίας «με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο». Η εταιρεία απασχολεί 187.000 εργαζομένους και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων φοβούνται ότι θα ακολουθήσουν και άλλες περικοπές.
Η Δανία είχε καθολική ταχυδρομική υπηρεσία για 400 χρόνια έως το τέλος του 2023, αλλά η ευρεία υιοθέτηση των ψηφιακών υπηρεσιών έχει μειώσει δραματικά τη χρήση των επιστολών.
Από τους 4.600 εργαζόμενους, περίπου 1.500 κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους.
«Είναι μια εξαιρετικά λυπηρή μέρα. Όχι μόνο για το τμήμα μας, αλλά και για τους 1.500 συναδέλφους μας που αντιμετωπίζουν ένα αβέβαιο μέλλον», δήλωσε ο υπάλληλος Anders Raun Mikkelsen στο δανικό δίκτυο DR.
Η Δανία είναι μια από τις πιο ψηφιοποιημένες χώρες στον κόσμο
Στη Δανία υπάρχει μια εφαρμογή σχεδόν για τα πάντα. Λίγοι χρησιμοποιούν μετρητά, ενώ οι πολίτες έχουν τα διπλώματα οδήγησης και τις κάρτες υγείας τους στα smartphone τους.
Οι τραπεζικές καταστάσεις, οι λογαριασμοί και η αλληλογραφία από τις δημόσιες υπηρεσίες αποστέλλονται ηλεκτρονικά.
Οι δημόσιες υπηρεσίες χρησιμοποιούν την εφαρμογή Digital Post ή άλλες πλατφόρμες, ενώ η PostNord Δανίας δήλωσε ότι η αγορά των επιστολών δεν είναι πλέον κερδοφόρα.
Ο αριθμός των επιστολών έχει μειωθεί από 1,4 δισεκατομμύρια στην αρχή του αιώνα σε μόλις 110 εκατομμύρια πέρυσι.
Οι ηλικιωμένοι θα επηρεαστούν περισσότερο
Παρόλο που το 95% των Δανών χρησιμοποιούν την υπηρεσία Digital Post, περίπου 271.000 άνθρωποι εξακολουθούν να βασίζονται στο παραδοσιακό ταχυδρομείο.
«Πολλοί άνθρωποι εξαρτώνται από την κανονική παράδοση επιστολών. Αυτό περιλαμβάνει ραντεβού σε νοσοκομεία, εμβολιασμούς ή αποφάσεις σχετικά με την κατ' οίκον φροντίδα», δήλωσε η Marlene Rishoj Cordes από την οργάνωση Ældre Sagen (DaneAge) στο δίκτυο TV2.
Τα οικονομικά προβλήματα και το κόστος αποστολής
Η PostNord αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες εδώ και χρόνια και το 2023 είχε έλλειμμα.
Ο Δανός βουλευτής Pelle Dragsted κατηγόρησε την ιδιωτικοποίηση για την κατάσταση, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση θα επηρεάσει αρνητικά τους ανθρώπους που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές.
Ο νέος Ταχυδρομικός Νόμος του 2024 άνοιξε την αγορά των επιστολών στον ανταγωνισμό από ιδιωτικές εταιρείες, ενώ οι επιστολές δεν εξαιρούνται πλέον από τον ΦΠΑ, οδηγώντας σε αύξηση του κόστους αποστολής.
«Όταν μια επιστολή κοστίζει 29 δανικές κορώνες (£3.35, $4.20), είναι λογικό ότι θα αποστέλλονται λιγότερες επιστολές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της PostNord Denmark, Kim Pedersen.
Πρόσθεσε ότι οι Δανοί έχουν γίνει όλο και πιο ψηφιακοί και ότι η μείωση των επιστολών ήταν τόσο απότομη, ώστε μόνο τον τελευταίο χρόνο σημειώθηκε πτώση 30%.
Η PostNord ανακοίνωσε ότι θα επικεντρωθεί πλέον στην παράδοση δεμάτων.
Όσοι έχουν αγοράσει γραμματόσημα το 2023 ή το 2024 θα μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων για περιορισμένο διάστημα το 2026.
Η PostNord δραστηριοποιείται επίσης στη Σουηδία. Η εταιρεία ανήκει κατά 40% στη Δανία και κατά 60% στη Σουηδία.
(Με πληροφορίες του BBC News)