- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μενδώνη: Απαγορεύσαμε επίδειξη του Dior στην Ακρόπολη
Η νέα τοποθέτηση της υπουργού Πολιτισμού με αφορμή το ντεφιλέ Τούρκου σχεδιαστή στο Βρετανικό Μουσείο


Λίνα Μενδώνη: Στην Ακρόπολη απαγορεύτηκε επίδειξη του οίκου Dior
Σε νέα δήλωση προχώρησε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη για την επίδειξη μόδας Τούρκου σχεδιαστή, στο Βρετανικό Μουσείο, μέσα στην αίθουσα που φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Η υπουργός αναφέρθηκε στην περίπτωση της επίδειξης του οίκου Dior η οποία εν τέλει τελέστηκε στο Καλλιμάρμαρο.
Mενδώνη: «Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία»
«Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Οταν, το 2020, ζητήθηκε κάτι τέτοιο, από τον οίκο Dior, το αίτημα δεν έγινε δεκτό από το Υπουργείο Πολιτισμού. Μετά από συνεργασίες και διαπραγματεύσεις, η επίδειξη διοργανώθηκε, το 2021, στο Καλλιμάρμαρο.
Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.
Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα, χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν ως σκηνικό, γεγονός που ευτελίζει την οικουμενική τους αξία, την οποία προβάλει το Βρετανικό Μουσείο υιοθετώντας για τον εαυτό του τον χαρακτηρισμό του οικουμενικού μουσείου. Να θυμίσουμε ότι υπάρχουν περιπτώσεις που τα Γλυπτά στη Duveen Gallery υπέστησαν φθορές, εξ αιτίας συνωστισμού και απροσεξίας των επισκεπτών.
Οπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και υποτιμούνται».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η εκκλησία ιδρύθηκε το 432 και είναι η μόνη βασιλική στη Ρώμη που διατηρεί την αρχική χριστιανική δομή
Οι επιπτώσεις έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται αισθητές
Μια μέρα μετά την συνάντηση Τραμπ Ζελένσκι στη Ρώμη
Πιθανή η εγκληματική ενέργεια
Οι δόσεις επρόκειτο να δωρηθούν ως «ανθρωπιστική βοήθεια»
Ως γνωστόν αποτελεί το βασικότερο κόμματι της διατροφής στην χώρα
H ηγέτιδα της παράταξης καταδικάστηκε για κατάχρηση και της απαγορεύτηκε το «εκλέγεσθαι»
O στόχος των ορίων ήταν η μείωση των λοιμώξεων από σαλμονέλα κατά 25%
Άγνωστος ο αριθμός των τραυματιών - «Πενθούμε όλοι», δηλώνει ο πρωθυπουργός
«Ήταν ένας Πάπας που προσπάθησε να υπερασπιστεί με τις πράξεις του το ανθρώπινο πρόσωπο της Εκκλησίας»
Πλήθος κόσμου στη βασιλική της Σάντα Μαρία Ματζιόρε
Περιγράφει την εμπειρία του από τη θανατηφόρα καταστροφή της 15ης Απριλίου 1912
«Αγκάθια» οικονομία και μεταναστευτική πολιτική - Δυσαρέσκεια και από Ρεπουμπλικάνους
Σοκαρισμένη η κοινότητα του Βανκούβερ - Οι πρώτες πληροφορίες
H πρωτοβουλία συγκέντρωσε χιλιάδες υπογραφές
Στο επίκεντρο τουρισμός, στέγαση και κλιματική αλλαγή
Ο ίδιος βρίσκεται στο τιμόνι της οργάνωσης από το 2004
Oι υποθέσεις έχουν διευθετηθεί
Λίγη ώρα μετά την συνάντηση με τον Ζελένσκι στην Ιταλία
Λίγες μέρες μετά την τρομοκρατική επίθεση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.