Κοσμος

Διευθυντής μπαλέτου άλειψε περιττώματα σκύλου στο πρόσωπο δημοσιογράφου

Δεν είδε με καλό μάτι την κακή κριτική ο σκηνοθέτης της Κρατικής Όπερας του Ανόβερου

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Γερμανική όπερα έθεσε σε διαθεσιμότητα τον διευθυντή μπαλέτου της επειδή λέρωσε το πρόσωπο δημοσιογράφου με περιττώματα σκύλου, μετά από αρνητική κριτική.

Ο διευθυντής μιας κορυφαίας γερμανικής εταιρείας μπαλέτου αποβλήθηκε από τη θέση του και ερευνάται από την αστυνομία, αφού φέρεται να άλειψε το πρόσωπο μιας δημοσιογράφου με τα περιττώματα του σκύλου του στην πρεμιέρα της νέας του παράστασης, αφού σε κριτική της περιέγραψε μια από τις παραγωγές του ως «βαρετή» και «ασύνδετη».

Ο Marco Goecke, επικεφαλής της εταιρείας μπαλέτου της Κρατικής Όπερας του Ανόβερου, έχει επίσης αποκλειστεί από την όπερα, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος το απόγευμα της Δευτέρας, αφού επιτέθηκε στην Wiebke Hüster, κριτικό μπαλέτου της Frankfurter Allgemeine Zeitung, κατά τη διάρκεια διαλείμματος της παράστασης το βράδυ της Κυριακής.

Όπως αναφέρει ο Guardian, ο Goecke της επιτέθηκε φραστικά πριν βγάλει μια τσάντα με περιττώματα σκύλου από την τσέπη του και τρίψει το περιεχόμενο στο πρόσωπό της.

Όλα αυτά προκειμένου ο Goecke να εκφράσει την οργή του για την κριτική της Hüster, που δημοσιεύτηκε στη FAZ το Σάββατο, για την παραγωγή του «In the Dutch Mountain», με την ομάδα Nederlands Dans Theatre στη Χάγη.

Η Hüster είχε γράψει: «Ο θεατής εναλλάσσεται μεταξύ μιας κατάστασης τρέλας και του να σκοτώνεται από την πλήξη» παρακολουθώντας την παράσταση και συνέκρινε τη θέασή της με την παθητική παρακολούθηση της θάλασσας «πίσω από ένα ποτήρι, αφημένο να καθίσει στη ζεστή, κοιτάζοντας μια χειμωνιάτικη παραλία, σαν σε μόνιμη κατάσταση παραίτησης».

«Απόπειρα εκφοβισμού προς την ελεύθερη, καλλιτεχνική κριτική» χαρακτηρίζουν το περιστατικό στην Κρατική Όπερα του Ανόβερου τα γερμανικά ΜΜΕ © Opernhaus Hannover/Marek Kruszewski

Επίθεση με περιττώματα στην Όπερα του Ανόβερου: Η δημοσιογράφος εξιστορεί το περιστατικό

Ο 50χρονος Goecke, ο οποίος σπούδασε στο βασιλικό ωδείο της Χάγης, είναι διευθυντής της εταιρείας μπαλέτου του Ανόβερου από το 2019. Το κατοικίδιο ντάξχουντ του, ο Γκούσταβ, είναι διάσημο από μόνο του, καθώς τον συνοδεύει παντού: Κάποτε δείπνησε στο Παρίσι με την πριγκίπισσα Καρολίνα του Μονακό, που είναι γνωστή λάτρης της συγκεκριμένης ράτσας σκύλων.

Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι τα περιττώματα στην τσάντα που χρησιμοποιήθηκαν στην υποτιθέμενη επίθεση είχαν παραχθεί από τον Γκούσταβ λίγα λεπτά πριν.

View this post on Instagram

A post shared by Marco Goecke (@marcogoecke)

Ο Goecke απείλησε να απαγορεύσει την είσοδο της κριτικού στην όπερα και την κατηγόρησε ότι ήταν υπεύθυνη για την ακύρωση συνδρομών από τους θεατές.

Η Hüster αργότερα εξιστόρησε το περιστατικό, λέγοντας ότι ο Goecke «έβγαλε ξαφνικά την τσάντα από την τσέπη του. Με την ανοιχτή πλευρά της τσάντας, μου έτριψε τα περιττώματα του σκύλου στο πρόσωπο. Όταν ένιωσα τι είχε κάνει, ούρλιαξα».

Μια ταλαιπωρημένη Hüster βοήθησε ένα μέλος του γραφείου Τύπου της όπερας να καθαρίσει το πρόσωπό της σε ένα κοντινό μπάνιο. Στη συνέχεια οδηγήθηκε σε αστυνομικό τμήμα στο κέντρο του Ανόβερου, όπου κατήγγειλε το περιστατικό.

Η καλλιτεχνική διευθύντρια της όπερας, Λόρα Μπέρμαν, ζήτησε συγγνώμη από τη δημοσιογράφο και είπε ότι θα ερευνήσει το περιστατικό προτού αποφασίσει ποια μέτρα θα λάβει.

«Αμέσως μετά το επεισόδιο, επιδιώξαμε να επικοινωνήσουμε με τη δημοσιογράφο και να της ζητήσουμε συγγνώμη προσωπικά αλλά και δημόσια», είπε η Μπέρμαν. Περιέγραψε την όπερα ως «ανοιχτό χώρο συνεργασίας», προσθέτοντας ότι η διοίκηση θα «διερευνήσει τα σχετικά βήματα που σχετίζονται με το εργατικό δίκαιο σε σχέση με τον διευθυντή μπαλέτου Marco Goecke, θα συνεννοηθεί και στη συνέχεια θα ενεργήσει σε αυτό το εσωτερικό θέμα του προσωπικού».

Ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Δημοσιογράφων της Κάτω Σαξονίας, Φρανκ Ρίγκερ, καταδίκασε την εικαζόμενη επίθεση ως «τίποτα λιγότερο από μια επίθεση στην ελευθερία του Τύπου».

Ένα άρθρο στη FAZ το περιέγραψε ως «φρικτό περιστατικό» και «απόπειρα εκφοβισμού προς την ελεύθερη, καλλιτεχνική κριτική… Το περιστατικό απαίσιας σωματικής βίας δείχνει αυτό που συχνά πιστεύεται και λέγεται στους καλλιτεχνικούς κύκλους για την κριτική και τους κριτικούς».

Ο Goecke δεν έχει απαντήσει ακόμη σε αιτήματα για σχόλια.

(Με πληροφορίες του Guardian)