Κοσμος

Ο νέος εφιάλτης της Νέας Υόρκης: Ηλεκτρικά ποδήλατα γίνονται «λαμπάδες»

Ο λόγος που εκρήγνυνται

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ηλεκτρικό ποδήλατο στη Νέα Υόρκη
Ηλεκτρικό ποδήλατο στη Νέα Υόρκη © Pixabay

Νέα Υόρκη: Ηλεκτρικά ποδήλατα προκάλουν συχνές πυρκαγιές 

Τέσσερις φορές την εβδομάδα κατά μέσο όρο, μια μπαταρία e-bike ή e-scooter παίρνει φωτιά στη Νέα Υόρκη.  «Αυτά τα ποδήλατα όταν χαλάνε, γίνονται λαμπάδες», είπε ο Νταν Φλιν, επικεφαλής της πυροσβεστικής στην Πυροσβεστική Υπηρεσία της Νέας Υόρκης. «Έχουμε δει περιστατικά όπου οι άνθρωποι τα περιέγραψαν ως εκρηκτικά, περιστατικά δηλαδή που έχουν τόση δύναμη, που μπορούν να γκρεμίσουν ακόμα και τοίχους ανάμεσα σε δωμάτια και διαμερίσματα».

«Έχουμε έξι θανάτους φέτος εξαιτίας αυτών των μπαταριών», πρόσθεσε μιλώντας στο CNN.

Και αυτές οι πυρκαγιές γίνονται όλο και πιο συχνές. Από την Παρασκευή, η πυροσβεστική υπηρεσία της Νέας Υόρκης, διερεύνησε 174 περιπτώσεις πυρκαγιών μπαταριών, σχεδόν διπλός αριθμός πυρκαγιών που σημειώθηκαν από πέρυσι (104) και τετραπλός αριθμός από το 2020 (44).

Γιατί εκρήγνυνται

Ο πρωταρχικός παράγοντας σε αυτές τις πυρκαγιές είναι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των ηλεκτρονικών ποδηλάτων, σε συνδυασμό με το σφάλμα του εξοπλισμού φόρτισης. Ενώ οι φορτιστές υποτίθεται ότι απενεργοποιούνται μόλις φορτιστούν πλήρως, μερικές φορές δεν το κάνουν, μερικές φορές με αποτέλεσμα την καταστροφή.

Οι μπαταρίες είναι επίσης γνωστό ότι διαρρέουν ηλεκτρολύτες από τον πυρήνα της μπαταρίας, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει μια επικίνδυνη αλυσιδωτή αντίδραση με αποτέλεσμα την πυρκαγιά.

«Δεν υπάρχουν χώροι στέγασης των ποδηλάτων και των πατινιών»

Πυρκαγιές που σχετίζονται με ηλεκτρονικά ποδήλατα έχουν σημειωθεί και αλλού, όπως το Λονδίνο, το Σαν Φρανσίσκο, το Μίσιγκαν και τη Νότια Φλόριντα. Αλλά πουθενά δεν φαίνεται να είναι τόσο μεγάλη η ανησυχία γι ‘αυτούς όσο στη Νέα Υόρκη, ίσως λόγω της επικράτησης της διαβίωσης σε διαμέρισμα — και επίσης της επικράτησης της παραγγελίας για φαγητό σε πακέτο.

Ενώ τα εστιατόρια μερικές φορές αποθηκεύουν ποδήλατα όλη τη νύχτα για τους υπαλλήλους, λιγότεροι άνθρωποι εργάζονται τώρα για συγκεκριμένα εστιατόρια και πολλοί περισσότεροι για τον εαυτό τους, χρησιμοποιώντας εφαρμογές όπως το Door Dash ή το Uber Eats για να συνδεθούν με τους πελάτες. Και αυτοί οι ταχυμεταφορείς συχνά δεν έχουν άλλο μέρος για να αποθηκεύσουν και να επαναφορτίσουν τα ηλεκτρονικά τους ποδήλατα εκτός από τα διαμερίσματά τους.

Αυτό, με τη σειρά του, δημιουργεί κίνδυνο πυρκαγιάς όχι μόνο για τους εργαζόμενους, αλλά και για τους γείτονές τους. Αυτό το καλοκαίρι, η Αρχή Στέγασης της πόλης της Νέας Υόρκης πρότεινε την απαγόρευση των ηλεκτρονικών ποδηλάτων και των μπαταριών από τα 2.600 κτίριά της. Αλλά η πρόταση δημιούργησε σάλο, και οι αξιωματούχοι δεν το έχουν προχωρήσει.

Ο δήμαρχος Έρικ Άνταμς ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα κατευθύνει 1 εκατομμύριο δολάρια για τη δημιουργία κόμβων για εργαζομένους σε διανομείς με σταθμούς φόρτισης και άλλες ανέσεις – αν και πιθανότατα θα χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της ημέρας και δεν θα παρέχουν φόρτιση κατά τη διάρκεια της νύχτας.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ