Κοσμος

Οι ιαπωνικές μοσχαρίσιες κροκέτες με λίστα αναμονής 30 ετών

Τι είναι οι «Extreme Croquettes»

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ιαπωνία: Λίστα αναμονής 30 ετών για μια μερίδα κατεψυγμένες μοσχαρίσιες κροκέτες

Ένα θρυλικό κρεοπωλείο στην πόλη Takasago, στο νομό Hyogo της δυτικής Ιαπωνίας, φτιάχνει κροκέτες από μοσχάρι Kobe οι οποίες είναι τόσο νόστιμες που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να περιμένουν χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, μόνο και μόνο για να τις δοκιμάσουν.

Αν παραγγείλετε σήμερα ένα κουτί κατεψυγμένες κροκέτες βοδινού κρέατος Kobe από το οικογενειακό κρεοπωλείο Asahiya, θα παραλάβετε την παραγγελία σας σε 30 χρόνια. Το Asahiya άνοιξε το 1926 και για δεκαετίες πωλούσε προϊόντα κρέατος από το νομό Hyogo – συμπεριλαμβανομένου του βοδινού κρέατος Kobe – πριν προσθέσει στο ράφι του κροκέτες βοδινού κρέατος τα χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αλλά μόλις στις αρχές της δεκαετίας του 2000 αυτά τα τηγανητά ζυμαρικά από πατάτες και μοσχάρι έγιναν διάσημα στο διαδίκτυο, με αποτέλεσμα την απίστευτη αναμονή.
 
Οι πολυπόθητες «Extreme Croquettes» είναι ένας από τους τέσσερις τύπους κροκέτας βοδινού κρέατος Kobe που πωλούνται στο Asahiya. Δεν μπορείτε να περιμένετε τρεις δεκαετίες; Οι κροκέτες βοδινού κρέατος Premier Kobe του καταστήματος έχουν σήμερα μια πιο μικρή λίστα αναμονής τεσσάρων ετών.

«Ξεκινήσαμε να πουλάμε τα προϊόντα μας στο διαδίκτυο το 1999», δήλωσε στο CNN ο Shigeru Nitta, ιδιοκτήτης τρίτης γενιάς του Asahiya. «Εκείνη την εποχή, προσφέραμε δοκιμαστικά τις κροκέτες μας».

Μεγαλώνοντας στο Hyogo, ο Nitta επισκεπτόταν συχνά τα τοπικά ράντζα και τις δημοπρασίες βοδινού κρέατος με τον πατέρα του. Ανέλαβε το κατάστημα από τον πατέρα του το 1994, όταν ήταν 30 ετών. Αφού πειραματίστηκε με το ηλεκτρονικό εμπόριο για μερικά χρόνια, συνειδητοποίησε ότι οι πελάτες δίσταζαν να αγοράσουν στο διαδίκτυο το πανάκριβο αυτό κρέας.

«Πουλούσαμε Extreme Croquettes στην τιμή των 270 JPY (1,8 δολάρια) ανά τεμάχιο… Μόνο το μοσχάρι σε αυτές κοστίζει περίπου 400 JPY (2,7 δολάρια) ανά τεμάχιο», δήλωσε στο CNN ο Nitta. «Φτιάξαμε προσιτές και νόστιμες κροκέτες ώστε να μπορούν να τις δοκιμάσουν οι πελάτες μας και στη συνέχεια να αγοράσουν και το βόειο κρέας μας».

Για να περιορίσουν τις οικονομικές απώλειες στην αρχή, οι υπάλληλοι του κρεοπωλείου έφτιαχναν μόνο 200 κροκέτες την εβδομάδα στην κουζίνα που ήταν δίπλα στο κατάστημα. «Πουλάμε το μοσχαρίσιο κρέας που εκτρέφεται από τους ανθρώπους που γνωρίζουμε. Το κατάστημά μας πουλάει μόνο κρέας που έχει εκτραφεί στο νομό Hyogo, είτε πρόκειται για μοσχάρι Kobe, είτε για χοιρινό Kobe, είτε για κοτόπουλο Tajima. Αυτή είναι η ιδέα του καταστήματος από τότε που έγινα ιδιοκτήτης», είπε ο Nitta.

Ο παππούς του Nitta συνήθιζε να πηγαίνει στη Sanda – μια άλλη διάσημη περιοχή εκτροφής Wagyu στο Hyogo – με ποδήλατο και χειροκίνητο καρότσι για να παραλάβει ο ίδιος τα προϊόντα.

«Από εκείνη περίπου την εποχή το κατάστημά μας είχε διασυνδέσεις με τοπικούς παραγωγούς βοδινού κρέατος, οπότε δεν χρειαζόταν να τα προμηθευόμαστε από το εξωτερικό του νομού», πρόσθεσε ο Nitta.

Οι κροκέτες δεν περιέχουν συντηρητικά, παρά μόνο μοσχαρίσιο κρέας Kobe και πατάτες που προέρχονται από τοπική φάρμα. Ο Nitta συμβούλευσε τους ιδιοκτήτες της φάρμας να χρησιμοποιούν κοπριά αγελάδων για την καλλιέργεια της πατάτας και να δίνουν τα κοτσάνια ως τροφή στις αγελάδες.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 κυκλοφόρησε ένα ρεπορτάζ για τις κροκέτες του Asahiya και έκτοτε η δημοτικότητά τους εκτοξεύτηκε στα ύψη. «Σταματήσαμε να τις πουλάμε το 2016, επειδή ο χρόνος αναμονής ήταν πάνω από 14 χρόνια. Σκεφτόμασταν να σταματήσουμε τις παραγγελίες, αλλά δεχτήκαμε πολλά τηλεφωνήματα από πελάτες που μας ζητούσαν να συνεχίσουμε να τις πουλάμε», σημείωσε ο Nitta.

Το Asahiya ξανάρχισε να δέχεται παραγγελίες για αυτές τις κροκέτες το 2017, αλλά αύξησε την τιμή τους. «Εκείνη την εποχή, αυξήσαμε την τιμή στα 3,4 με 3,7 δολάρια. Αλλά από τότε που άρχισε η εξαγωγή του βοδινού κρέατος Kobe, οι τιμές του βοδινού κρέατος έχουν διπλασιαστεί, οπότε το γεγονός ότι η παραγωγή κροκετών δημιουργεί έλλειμμα δεν έχει αλλάξει», είπε ο Nitta.

Η παραγωγή έχει επίσης αυξηθεί από 200 κροκέτες την εβδομάδα σε 200 κροκέτες την ημέρα.

«Μας λένε ότι πρέπει να προσλάβουμε περισσότερους ανθρώπους για να φτιάχνουμε περισσότερες κροκέτες, αλλά νομίζω ότι δεν υπάρχει ιδιοκτήτης καταστήματος που να προσλαμβάνει υπαλλήλους και να παράγει περισσότερο για να έχει μεγαλύτερο έλλειμμα… Λυπάμαι που τους αναγκάζω να περιμένουν. Θέλω όντως να φτιάχνω κροκέτες γρήγορα και να τις στέλνω το συντομότερο δυνατό, αλλά αν το κάνω, το μαγαζί θα χρεοκοπήσει», τόνισε ο Nitta.

Ευτυχώς, ο Nitta λέει ότι περίπου οι μισοί από τους ανθρώπους που δοκιμάζουν τις κροκέτες καταλήγουν να παραγγέλνουν το βοδινό κρέας Kobe, οπότε πρόκειται για μια σωστή στρατηγική μάρκετινγκ. Κάθε κουτί, το οποίο περιλαμβάνει πέντε κροκέτες, πωλείται προς 2.700 JPY (18,40 δολάρια). Οι πελάτες που παραλαμβάνουν κροκέτες αυτές τις μέρες έκαναν τις παραγγελίες τους πριν από περίπου 10 χρόνια.

Υπάρχει όμως και ένα άλλο σημαντικό κίνητρο που ενθαρρύνει τον Nitta να συνεχίσει.

«Όταν άρχισα να πουλάω κροκέτες στο διαδίκτυο, πήρα πολλές παραγγελίες από ανθρώπους που ζούσαν σε απομακρυσμένα κι απομονωμένα νησιά. Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν ακούσει για το μοσχάρι Κόμπε στην τηλεόραση, αλλά δεν το είχαν δοκιμάσει ποτέ, καθώς έπρεπε να πάνε σε μεγάλες πόλεις για να το βρουν. Συνειδητοποίησα ότι υπήρχαν τόσοι πολλοί άνθρωποι που δεν είχαν φάει ποτέ μοσχάρι Κόμπε. Για αυτό το λόγο, συνέχισα να προσφέρω τις κροκέτες δοκιμαστικά και να παίρνω περισσότερες παραγγελίες για κρέας Kobe. Αυτός ήταν ο λόγος για τον οποίο το ξεκίνησα», εξήγησε ο Nitta.

Μια από τις πιο αξιομνημόνευτες στιγμές ήταν όταν έλαβαν παραγγελία από έναν καρκινοπαθή που ετοιμαζόταν να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση, ενώ περίμενε την παραγγελία του.

«Άκουσα ότι οι κροκέτες μας ήταν το κίνητρο του ασθενούς για να υποβληθεί στην επέμβαση. Αυτό με εξέπληξε», είπε ο Nitta.

Ο ασθενής επέζησε και έκτοτε έκανε πολλές παραγγελίες. Μάλιστα, μια μέρα του τηλεφώνησε και του είπε «ελπίζω να ζήσω πολύ και να μην επανεμφανιστεί ο καρκίνος» αφού δοκίμασε τις κροκέτες του. «Ακόμα το θυμάμαι αυτό. Συγκινήθηκα από το σχόλιο», είπε ο Nitta.

Ο Nitta πιστεύει πως η στρατηγική του θα προσελκύσει και άλλους ανθρώπους, κάτι που θα βοηθήσει στην προώθηση της τοπικής βιομηχανίας.