Κοσμος

Στη δημοσιότητα τα Facebook Papers- Νέες αποκαλύψεις

Υπό μεγάλη πίεση ο κολοσσός των social media

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στη δημοσιότητα ήρθαν εσωτερικά έγγραφα που αφορούν το Facebook και τις πρακτικές του από την μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος Francis Haugen.

Συνέχεια στις αποκαλύψεις που άνοιξαν «τον ασκό του Αιόλου» δίνουν τα έγγραφα που κατατέθηκαν από τους δικηγόρους της πληροφοριοδότρια και πρώην product manager του facebook, Francis Haugen.

Τα έγγραφα που δόθηκαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ και παρασχέθηκαν στο Κογκρέσο σε ανανεωμένη μορφή από τον νομικό σύμβουλο της Haugen ήρθαν στην κατοχή μιας κοινοπραξίας ειδησεογραφικών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένου του Bloomberg News και του Associated Press. Τα εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας δείχνουν, σύμφωνα με το AP ότι «τα προβλήματα είναι μεγαλύτερα από μερικά απλά αθώα λάθη, τα οποία το Facebook γνώριζε αλλά δεν έκανε τίποτα»

Τα μεγαλοστέλεχη του Facebook έκαναν παρεμβάσεις για διάφορα θέματ

Ανώτατα στελέχη του Facebook έκαναν παρεμβάσεις για να επιτρέψουν σε πολιτικούς και διασημότητες των ΗΠΑ να δημοσιεύουν ό,τι ήθελαν στο κοινωνικό του δίκτυο, υπερισχύοντας κανόνες που έχουν σχεδιαστεί για τον περιορισμό της παραπληροφόρησης και του επιβλαβούς περιεχομένου, αναφέρεται μεταξύ άλλων στα έγγραφα. 

«Σε πολλές περιπτώσεις, η τελική κρίση για το εάν μια προεξέχουσα ανάρτηση παραβιάζει μια συγκεκριμένη γραπτή πολιτική γίνεται από ανώτερα στελέχη, μερικές φορές τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ», πρόσθεσε ο συντάκτης του memo αναφερόμενος στον διευθύνοντα σύμβουλο του Facebook. Τμήματα του σημειώματος είχαν αναφερθεί προηγουμένως από τον ιστότοπο BuzzFeed.

Σε ένα άλλο παράδειγμα το 2019, ο Ζάκερμπεργκ φέρεται να ενεπλάκη προσωπικά σε μια απόφαση να επιτραπεί ένα βίντεο που έκανε τον ψευδή ισχυρισμό ότι η άμβλωση δεν είναι «ποτέ ιατρικά απαραίτητη». Η ανάρτηση, η οποία είχε αφαιρεθεί από συντονιστή, αποκαταστάθηκε μετά από καταγγελίες Ρεπουμπλικανών πολιτικών, σύμφωνα με το έγγραφο.

Σε άλλο εσωτερικό memo, από τον περσινό Δεκέμβριο, ένας υπάλληλος ισχυριζόταν πως η ομάδα δημόσιων κανονισμών του Facebook, είχε μπλοκάρει αποφάσεις για αφαίρεση αναρτήσεων «όταν έβλεπαν πως θα μπορούσαν να βλάψουν πολιτικούς παράγοντας». 

Προβλήματα και «παρεξηγήσεις» σε όλον τον κόσμο

Τον περασμένο Μάιο, το Instagram απαγόρευσε για λίγο το hashtag #AlAqsa, μια αναφορά στο Τζαμί Al-Aqsa στην Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ, ένα σημείο ανάφλεξης στη σύγκρουση. Το Facebook, το οποίο κατέχει το Instagram, ζήτησε αργότερα συγγνώμη, εξηγώντας ότι οι αλγόριθμοί του είχαν μπερδέψει τον τρίτο ιερότερο τόπο στο Ισλάμ με την μαχητική οργάνωση Al-Aqsa Martyrs Brigade, ένα ένοπλο παρακλάδι της Φατάχ. Για πολλούς αραβόφωνους χρήστες, ήταν απλώς το πιο πρόσφατο ισχυρό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο ο γίγαντας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης φιμώνει τον πολιτικό λόγο στην περιοχή. Τα αραβικά είναι μεταξύ των πιο κοινών γλωσσών στις πλατφόρμες του Facebook και η εταιρεία ζητά συχνά «συγγνώμη» μετά από παρόμοιες καταργήσεις περιεχομένου.

Το Facebook δεν κατάφερε να περιορίσει τη ρητορική μίσους και τις ψευδείς ειδήσεις στην Ινδία

Το Facebook στην Ινδία υπήρξε «επιλεκτικό στον περιορισμό της ρητορικής μίσους, της παραπληροφόρησης και του ισλαμοφοβικού περιεχομένου», σύμφωνα με έγγραφα που διέρρευσαν και αποκτήθηκαν από το ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press.

Από την έρευνα που έγινε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους έως τα εταιρικά σημειώματα που χρονολογούνται από το 2019, τα εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας για την Ινδία, αποκαλύπτουν τον συνεχή αγώνα της εταιρείας να καταστείλει το εμπρηστικό περιεχόμενο στις πλατφόρμες του, στη μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη αγορά της εταιρείας.

Στο άρθρο τους οι Times αναφέρουν ότι τον Φεβρουάριο του 2019, ένας ερευνητής του Facebook άνοιξε έναν λογαριασμό στην πλατφόρμα, ώστε να έχει μια εικόνα του περιεχομένου που βλέπει ένας χρήστης στην Κεράλα της Ινδίας. Ο ερευνητής ακολούθησε τις προτάσεις των αλγόριθμων του κοινωνικού δικτύου και παρακολούθησε βίντεο και επισκέφθηκε νέες σελίδες και ομάδες στο Facebook.

«Στη ροή ειδήσεων του χρήστη παρατηρήθηκε ένας σχεδόν συνεχής καταιγισμός πολωτικού εθνικιστικού περιεχομένου, παραπληροφόρησης, βίας και αίματος», ανέφερε μια εσωτερική έκθεση του Facebook αργότερα εκείνο το μήνα, όπως αναφέρουν οι Times.

Σύμφωνα με τα έγγραφα, το Facebook είδε την Ινδία ως μία από τις πιο «επικίνδυνες χώρες» στον κόσμο. Ωστόσο, η εταιρεία δεν διέθετε αρκετούς συντονιστές των τοπικών γλωσσών ή συντονιστές περιεχομένου γενικότερα, για να σταματήσει την παραπληροφόρηση που κατά καιρούς οδηγούσε σε βία στον πραγματικό κόσμο.

«Πονοκέφαλος» για το Facebook η μείωση των νεαρών χρηστών 

Σύμφωνα με τους Financial Times τα εσωτερικά έγγραφα δείχνουν ότι ο αριθμός των χρηστών κάτω των 30 ετών μειώνεται και ότι το Instagram, που είναι εξαιρετικά δημοφιλές από τότε που αγοράστηκε από το Facebook το 2012 έναντι 1 δισ. δολαρίων, φαίνεται να αγγίζει τα όρια ανάπτυξής του μεταξύ των νεότερων χρηστών σε βασικές αγορές, εγείροντας σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον της εταιρείας.

Πλέον, μία από τις λύσεις του Facebook στις προκλήσεις ανάπτυξής του – η ενθάρρυνση των χρηστών να ανοίξουν πολλαπλούς λογαριασμούς – προκαλεί τεχνικούς, οικονομικούς και νομικούς πονοκεφάλους. Συγκεκριμένα, το Facebook φαίνεται να δυσκολεύεται να μετρήσει με ακρίβεια πόσους πραγματικούς χρήστες έχουν οι υπηρεσίες του.

Αυτό προκαλεί προβλήματα στη διαφημιστική του δραστηριότητα, τον κύριο παράγοντα εσόδων του, τα οποία αυξήθηκαν 56% το προηγούμενο τρίμηνο, στα 29,1 δισ. δολάρια.

Το πόσο περαιτέρω μπορεί να αναπτυχθεί το Facebook, ιδιαίτερα στη Δύση, είναι ασαφές ενώ η καταγγελία που κατατέθηκε στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ από την Haugen αναφέρει ότι η εταιρεία έχει κρύψει το μέγεθος της πρόκλησης από τους επενδυτές της.

Σύμφωνα με έγγραφο του φετινού Μαρτίου, που αναφέρεται στην καταγγελία της Haugen, οι καθημερινοί αριθμοί χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ έχουν μειωθεί κατά 2% και 13% τα τελευταία δύο χρόνια στους νεαρούς ενήλικες – ηλικίας 18 με 29 ετών – και στους εφήβους αντίστοιχα. Έως το 2023, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω πτώση 4% και 45% αντίστοιχα.

«Το Facebook προτιμά το κέρδος από την ασφάλεια των χρηστών του»

Η Haugen εξήγησε πριν λίγο καιρό στο 60 Minutes πώς ο... γνωστός αλγόριθμος του Facebook επιλέγει περιεχόμενο που είναι πιθανό να προκαλέσει περισσότερες αρνητικές αντιδράσεις. «Οι αντιδράσεις των χρηστών μετατρέπονται από το Facebook σε δολάρια διαφημίσεων», υποστήριξε η Haugen.

Μεταξύ άλλων, είπε επίσης ότι το Facebook διέλυσε πρόωρα την ομάδα που ήταν υπεύθυνη για την προστασία της δημοκρατικής διαδικασίας και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρηση, μετά τις αμερικανικές εκλογές του 2020, οι οποίες συνέβαλαν στην εισβολή στο Καπιτώλιο στις 6 Ιανουαρίου. 

Υπενθυμίζεται ότι το Facebook βρέθηκε στο στόχαστρο φέτος για τον ρόλο που διαδραμάτισε στο Καπιτώλιο με την κριτική να αναφέρει ότι επέτρεψε στους δράστες της να πυροδοτήσουν αναταραχές, να διαδώσουν συνωμοτικό περιεχόμενο και να οργανώσουν την εισβολή στο κυβερνητικό κτίριο.


Οι αποκαλύψεις στην Wall Street Journal

Στη σειρά δημοσιευμάτων η WSJ, που βασίζεται εν μέρει στα έγγραφα που συγκέντρωσε καθώς και σε συνεντεύξεις με νυν και πρώην υπαλλήλους, περιγράφει πώς οι κανόνες της εταιρείας ευνοούν τις ελίτ, πώς οι αλγόριθμοί του ενισχύουν τη διχόνοια και πώς τα καρτέλ ναρκωτικών και οι διακινητές ανθρώπων χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του ανοιχτά.

Μάλιστα ένα άρθρο σχετικά με τις επιπτώσεις του Instagram στην ψυχική υγεία των εφήβων κοριτσιών ήταν το έναυσμα για μια ακρόαση της υποεπιτροπής της Γερουσίας την περασμένη εβδομάδα, στην οποία οι νομοθέτες περιέγραψαν τις αποκαλύψεις ως «βόμβα». 

 

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις 

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ