Βολιβία: Τελεφερίκ λύνει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πρωτεύουσα
Πέντε λεπτά αντί για δύο ώρες στο κέντρο
Ο ουρανός της Λα Πας γίνεται όλο και πιο πολύχρωμος. Κόκκινες, πράσινες και κίτρινες καμπίνες τελεφερίκ πετούν ψηλά.
Ο ουρανός της Λα Πας γίνεται όλο και πιο πολύχρωμος. Κόκκινες, πράσινες και κίτρινες καμπίνες τελεφερίκ πετούν ψηλά πάνω από τις στέγες της πόλης. Σιγά-σιγά προστέθηκαν καφέ, πορτοκαλί και μωβ καμπίνες. Κάθε χρώμα αντιπροσωπεύει και μια γραμμή τελεφερίκ.
Η Λα Πας, η πρωτεύουσα με το υψηλότερο υψόμετρο στον κόσμο, έχει έναν πρωτοποριακό ρόλο μετά από απόφαση του προέδρου Έβο Μοράλες: Δέκα γραμμές τελεφερίκ αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των δημόσιων συγκοινωνιών. Τα τελεφερίκ, όπως είναι γνωστά από τα χιονοδρομικά κέντρα των Άλπεων.
Πέντε λεπτά αντί για δύο ώρες στο κέντρο
Τα τελεφερίκ εξυπηρετούν κυρίως τους κατοίκους από τις φτωχότερες περιοχές της Λα Πας που μένουν στα υψηλότερα σημεία. Είναι οι κάτοικοι της φτωχογειτονιάς του Ελ Άλτο που μετακινούνται πλέον προς τα κάτω στην κοιλάδα της Λα Πας. "Είμαι πολύ ικανοποιημένος, αισθάνομαι σαν να πετάω", λέει ο Αντόνιο Κλάρος. "Πρώτα ήθελα μια έως δύο ώρες για να κατέβω στο κέντρο, τώρα είμαι εκεί μέσα σε πέντε λεπτά."
Λόγω της μορφολογίας του εδάφους η Λα Πας αντιμετωπίζει μόνιμη κυκλοφοριακή συμφόρηση, δεν υπάρχουν τρένα - και στις απότομες πλαγιές της πόλης δεν θα μπορούσαν άλλωστε να γίνουν σιδηροδρομικές γραμμές. Πριν από πέντε χρόνια άνοιξε η πρώτη γραμμή. Η δέκατη -η ασημί γραμμή- εγκαινιάστηκε τον Μάρτιο.
Στην Ευρώπη, τα τελεφερίκ κατασκευάζονται ως επί το πλείστον μόνο για τουριστικούς σκοπούς στα βουνά. Στην Λα Πας, το δίκτυο των τελεφερίκ "Mi Teleferico" έχει γίνει πλέον όχι μόνο ένα αξιοθέατο, αλλά το βασικό συγκοινωνιακό δίκτυο. Οι εναέριες "γόνδολες" συνδέουν 36 σταθμούς, ολόκληρο το δίκτυο έχει μήκος 30 χιλιομέτρων.
Στη Λα Πας είναι το ιδανικό μέσο μεταφοράς. Παράγονται από τον αυστριακό κατασκευαστή Doppelmayr. "Στις πλαγιές της πόλης υπάρχουν πολύ στενά δρομάκια με πολλές στροφές, περιορίζοντας την οδική ικανότητα - και το τελεφερίκ αποτελεί τη λύση", λέει ο επικεφαλής μηχανικός της εταιρίας Θόρστεν Μπαουερλέιν .
Τα τελεφερίκ μεταφέρουν 3000 έως 4000 επιβάτες ανά ώρα πάνω από τις στέγες. Το μετρό θα μετέφερε φυσικά δέκα φορές περισσότερους και πολύ πιο γρήγορα. Αλλά το τελεφερίκ είναι πολύ φθηνότερο και πιο ευέλικτο.
Οι "γόνδολες" πετούν πάνω από τις βίλες καθώς και τις φτωχές καλύβες. Αυτό φυσικά δεν άρεσε σε όλους. Υπήρξαν ακόμη και διαμαρτυρίες επειδή οι φτωχοί άνθρωποι του Ελ Άλτο είχαν ξαφνικά πρόσβαση στα εμπορικά κέντρα των πλουσιότερων συνοικιών. Αλλά ο Έβο Μοράλες το βλέπει αυτό ως επιτυχία - αποδεικνύει ότι με τις πολύχρωμες "γόνδολες" στον ουρανό της Λα Πας, η πόλη αλλάζει.
Ήσυχα και καθαρά με 1400 γόνδολες που περιβάλλουν την πόλη. Έχουν γίνει ορόσημο. Η Νότια Αμερική δείχνει ότι μπορούν επίσης να είναι ένα κανονικό μέσο μεταφοράς. Σιγά-σιγά, οι Βολιβιανοί βλέπουν και νέα χρώματα στον ουρανό. Μετά την ασημί γραμμή θα τεθεί τώρα σε λειτουργία και η χρυσή.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Κομισιόν επέβαλε το πρώτο πρόστιμο βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες
Δεν είναι η πρώτη φορά που επιλέγουν τη δικαστική οδό
Οι οικογενειακές διακοπές που κατέληξαν σε τραγωδία
To ρεκόρ του νεότερου γκραν μετρ στην ιστορία εξακολουθεί να ανήκει στον Αμπιμάνιου Μίσρα, ο οποίος κατέκτησε τον τίτλο σε ηλικία 12 ετών
Εξειδικευμένος ιστότοπος για θέματα τέχνης απέδωσε το περιστατικό στην κακή κατάσταση των σωληνώσεων
Σε εκτενή του συνέντευξη στην εφημερίδα Sunday Times
Το απαξιωτικό σχόλιο που έκανε προ δεκαπέντε ετών ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Warner
Δεν ήταν η πρώτη φορά που το ζευγάρι απασχολεί τα social media
Τραυματίες μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία - Δεν συνδέεται με τρομοκρατία το περιστατικό
Αναστάτωση στο βρετανικό αεροδρόμιο - Τι δηλώνει η Μητροπολιτική Αστυνομία
Ο επικίνδυνος ρωσικός γεωπολιτικός επεκτατισμός δεν περιορίζεται στην Ανατολική Ουκρανία
Δημοφιλές νυχτερινό κέντρο τυλίχθηκε στις φλόγες - Οι περισσότεροι εγκλωβίστηκαν στο υπόγειο
Το να αποδίδουμε τη ρωσική επεκτατικότητα στη συμπεριφορά του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και της Ουκρανίας δεν στοιχειοθετεί ισορροπημένο επιχείρημα.
Η συζήτηση άνοιξε επί Φραγκίσκου, έπειτα από σχετικό αίτημα μοναχικών κοινοτήτων το 2016
Η μητέρα της κατέθεσε στο δικαστήριο ότι η κόρη της δεν αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας
Πέρασε ξυστά από λεωφορείο και «πέταξε» πάνω από δύο άλλα αυτοκίνητα
Το ενδιαφέρον δεν περιορίζεται στις χώρες με ανεξάντλητα κεφάλαια
Σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, το έγγραφο ήρθε σαν παγωμένο ντους
Την άφησε στο βουνό στους –20°C: ο σύντροφος της ορειβάτισσας οδηγείται σε δίκη
Την ευθύνη για την πράξη ανέλαβε μέσω κοινωνικών δικτύων η οργάνωση Take Back Power
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.