- CITY GUIDE
- PODCAST
-
33°
Γυναικείο ποδόσφαιρο: Έτοιμο να εισέλθει στα 5 κορυφαία αθλήματα παγκοσμίως έως το 2030
Έκθεση προβλέπει εκτόξευση δημοτικότητας με 800 εκατομμύρια φιλάθλους


Νέα έρευνα προβλέπει ότι το γυναικείο ποδόσφαιρο θα φτάσει τους 800 εκατ. φιλάθλους παγκοσμίως έως το 2030, καταλαμβάνοντας την πέμπτη θέση μεταξύ των αθλημάτων
Το γυναικείο ποδόσφαιρο βρίσκεται σε πορεία να φτάσει τους 800 εκατομμύρια φιλάθλους έως το 2030, καθιστώντας το το πέμπτο μεγαλύτερο άθλημα στον κόσμο, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Nielsen Sports και της PepsiCo.
Η έκθεση για το γυναικείο ποδόσφαιρο, με τίτλο "Undervalued to Unstoppable" (Από υποτιμημένο σε ασταμάτητο), αξιοποιεί δεδομένα από την Nielsen Sports, τον παγκόσμιο ηγέτη στην ευφυΐα φιλάθλων και την ανάλυση χορηγιών, και την PepsiCo, έναν από τους κορυφαίους επενδυτές στον γυναικείο αθλητισμό. Προβλέπουν αύξηση 38% στην εμβέλεια του γυναικείου ποδοσφαίρου τα επόμενα πέντε χρόνια. Βλέπουν την ευκαιρία για τους χορηγούς να επωφεληθούν από μια εύπορη νέα αγορά.
Κατά τη διάρκεια έξι ετών, η μελέτη κατέγραψε τους συμμετέχοντες που απάντησαν «ενδιαφερόμενοι» ή «πολύ ενδιαφερόμενοι» για το γυναικείο ποδόσφαιρο. Επί του παρόντος, το άθλημα έχει, σύμφωνα με την Nielsen Sports, τη δέκατη μεγαλύτερη παγκόσμια βάση φιλάθλων, πίσω από το ανδρικό ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, την κολύμβηση, τη Formula 1, τον στίβο, το τένις, το βόλεϊ, την ποδηλασία και το μπάντμιντον.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, με βάση την τρέχουσα τροχιά ανάπτυξης, το γυναικείο ποδόσφαιρο θα εισέλθει στην κορυφαία πεντάδα έως το τέλος της δεκαετίας.

Εκρηκτική άνοδος για το γυναικείο ποδόσφαιρο και στόχος για νέο κοινό
Η προβλεπόμενη ανάπτυξη αναμένεται να κορυφωθεί τα επόμενα πέντε χρόνια, συμπίπτοντας με μεγάλα διεθνή τουρνουά γυναικών. Το 2029, το έτος του επόμενου UEFA Women’s Euro, προβλέπουν ότι η παγκόσμια βάση φιλάθλων για το άθλημα θα ξεπεράσει τα 800 εκατομμύρια πριν σταθεροποιηθεί το 2030.
Όσον αφορά τις παγκόσμιες χορηγίες, το γυναικείο ποδόσφαιρο έχει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί τη Formula 1 και το τένις. Επί του παρόντος υστερεί σε σχέση με αυτά τα αθλήματα. Παρατηρήθηκε μείωση της προσέλευσης σε μεγάλα τουρνουά και στην επαγγελματική σεζόν, όπως η Women’s Super League και το UEFA Women’s Champions League. Η έκθεση αναφέρει ότι «η μετατροπή της ανάπτυξης σε μονιμότητα θα απαιτήσει επενδύσεις σε ολόκληρο το οικοσύστημα».
Η Ευρώπη στην πρωτοπορία, η Λατινική Αμερική πρωταθλήτρια σε οπαδούς
Η Ευρώπη θεωρείται η κινητήρια δύναμη στην ανάπτυξη του γυναικείου παιχνιδιού. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το ενδιαφέρον των φιλάθλων για το γυναικείο παιχνίδι διπλασιάστηκε μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2022, πριν από το UEFA Women’s Euro που φιλοξένησε η Αγγλία. Με την Ελβετία να διοργανώνει την διοργάνωση φέτος, παρατηρήθηκε αύξηση 22% στην εκτίμηση του παιχνιδιού εκεί.

Όσον αφορά τη συμμετοχή, οι αριθμοί των παικτριών στην Γαλλία αυξήθηκαν κατά 150% τα τελευταία πέντε χρόνια και 95% στην Ισπανία. Στην Κίνα παρατηρήθηκε μια εκπληκτική αύξηση 300% στα κορίτσια που συμμετέχουν στο άθλημα, με εκτιμώμενους 186 εκατομμύρια νέους φιλάθλους του παιχνιδιού τα τελευταία πέντε χρόνια. Η έρευνα δείχνει ότι όσοι παίζουν το άθλημα είναι 26% πιο πιθανό να είναι αφοσιωμένοι φίλαθλοι.
Ωστόσο, καμία από τις πέντε χώρες που πιστεύεται ότι έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό φιλάθλων γυναικείου ποδοσφαίρου μεταξύ των δημογραφικών τους στοιχείων δεν είναι ευρωπαϊκή. Με το 50% του πληθυσμού τους να παρακολουθεί το γυναικείο παιχνίδι, η Κολομβία, προημιτελική στο τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών, προηγείται των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Μεξικού, της Βραζιλίας και της Ινδίας.
Οι μισοί από όλους τους φιλάθλους γυναικείου ποδοσφαίρου είναι επίσης ηλικίας μεταξύ 25-44 ετών. Αυτό είναι πάνω από τον μέσο όρο του 44% για άλλα αθλήματα και τα δεδομένα δείχνουν ότι το 47% αυτής της ομάδας ανήκει στην κορυφαία εισοδηματική τάξη (έναντι 37% του γενικού πληθυσμού). Όλα αυτά υποδηλώνουν ότι οι χορηγοί έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν το πιο εμπορικά πολύτιμο κοινό στον αθλητισμό.
Πίσω στο 2019, το 57% των φιλάθλων γυναικείου ποδοσφαίρου ήταν άνδρες. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η αναλογία εξισορροπήθηκε το 2024 και μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα έχει αντίστροφη φορά, με το 60% των φιλάθλων του αθλήματος να αναμένεται να είναι γυναίκες.
(Με πληροφορίες του Forbes)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι απομένει για να «κλείσει» η συμφωνία
Ο Ζιλ Μπιάνκι έφυγε από τη ζωή μόλις στα 25 του χρόνια, αφήνοντας πίσω του μια υπόσχεση που δεν πρόλαβε να εκπληρωθεί
Επόμενη αντίπαλος, η κάτοχος του αργυρού μεταλλίου στο Παρίσι
Αναλυτικά όλες οι αγωνιστικές
Αναλυτικά όλες οι αγωνιστικές
Ποιες ομάδες θα αντιμετωπίσουν Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός
Θα αργήσει η πρώτη τους συνάντηση
Πού και πότε θα δείτε τον αγώνα
Νούμερο που έχουν φορέσει ο Μαραντόνα, ο Ριβάλντο, ο Ροναλντίνιο και πάνω από όλους ο Μέσι
Η Εθνική Ελλάδας «ίδρωσε» αλλά κέρδισε και τώρα περιμένει
Παραμένει σίγουρα στους ερυθρόλευκους για τα επόμενα δύο χρόνια
Μετά και την απόκτηση του Βασίλιε Μίσιτς
Σίγουρος είναι ο Θοδωρής Βλάχος πως η Εθνική θα πάρει το εισιτήριο για τα προημιτελικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα υγρού στίβου
Η επόμενη αντίπαλος για μία θέση στα προημιτελικά του Παγκοσμίου της Σιγκαπούρης
Τέλος το σίριαλ του καλοκαιριού
Διαψεύδονται τα σενάρια περί Ολυμπιακού
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.