- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο Κώστας Γάκης μιλά στον Δημήτρη Μαστρογιαννίτη και την Athens Voice.
Μας συστήθηκε ως συγγραφικό/σκηνοθετικό δίδυμο με τον Β. Μαυρογεωργίου. Στη συνέχεια αυτονομήθηκαν και ο καθένας τράβηξε το δρόμο του. Ο δικός του περιλαμβάνει διασκευές (ακόμα) και πολυάνθρωπων κλασικών κειμένων χρησιμοποιώντας το μίνιμουμ του έμψυχου και άψυχου υλικού. Και κερδίζει το στοίχημα. Α... γράφει και παίζει και μουσική.
O Κώστας Γάκης μας είπε:
«Το θέατρο είναι μια ανακατασκευή της πραγματικότητας, ένας παραμορφωτικός καθρέφτης. Κάθε σκηνοθεσία είναι μια πρόκληση διασκευής, μια ανακατανομή των δεδομένων που σου προσφέρει ο συγγραφέας, μια διαλεκτική σχέση με το κείμενο που προσφέρει τις απαραίτητες ενέσεις κοινής λογικής, τρέλας, συγκίνησης, πειραματισμού, ώστε να επιτευχθεί ένα αποτέλεσμα το οποίο να επικοινωνεί με τις ανάγκες του σύγχρονου θεατή και να αποφεύγει απαρχαιωμένες θεατρικές αντιλήψεις και παγίδες ημιμαθούς μεταμοντερνισμού. Όταν σκηνοθετώ, συχνά επινοώ μια καθαρή εξωτερική σύμβαση: δύο φαντάσματα παίζουν όλους τους ρόλους του έργου ένος σεξπιρικού έργου στην τελευταία μου παράσταση. Αυτή η σύμβαση κατά κάποιο τρόπο δικαιώνει απόλυτα τον ποιητικό λόγο του συγγραφέα. Το ίδιο προσπάθησα και παλιότερα με τον “Διχοτομημένο υποκόμη”, όταν με τρεις καρέκλες είπαμε όλη την ιστορία του Καλβίνο. Μια σύμβαση-ραχοκοκαλιά που ακολουθεί κάθε ανάσα και κάθε ατάκα της παράστασης...»
* Φέτος συν-σκηνοθετεί με τους Κωνσταντίνο Μπίμπη και Αθηνά Μουστάκα τις παραστάσεις «Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2» (Θησείον) & «Η τελευταία μαύρη γάτα» του Ευγένιου Τριβιζά (Θέατρο Χορν).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.