- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
ΔΕΘ 2025: μια καινοτομία από την BAT Hellas με κοινωνικό αποτύπωμα
Επαλήθευση ηλικίας των αγοραστών προϊόντων νικοτίνης, με AI
Στόχος της δράσης, η προστασία των ανηλίκων
Καθώς η τεχνολογία διαμορφώνει ολοένα και περισσότερο τον τρόπο που ζούμε, εργάζομαστε και καταναλώνουμε, αποκτά ταυτόχρονα και έναν νέο ρόλο: εκείνον του «φύλακα» της κοινωνικής ευθύνης. Από την υγεία και την εκπαίδευση έως την ασφάλεια και την κατανάλωση, καινοτόμες λύσεις αναδεικνύονται ως καταλύτες για ένα πιο υπεύθυνο μέλλον. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας πραγματικότητας παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης 2025.
Η φετινή έκθεση αποτέλεσε το σκηνικό για την παρουσίαση μιας καινοτομίας που φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα η BAT Hellas: τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης για την επαλήθευση ηλικίας των αγοραστών προϊόντων νικοτίνης. Στο πλαίσιο συνεργασίας με το Υπουργείο Υγείας και με στόχο την προστασία των ανηλίκων, η εταιρεία παρουσίασε την πιλοτική εφαρμογή της λύσης αυτής, η οποία θα δοκιμαστεί το προσεχές διάστημα σε 100 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα.
Πρόκειται για ένα σύστημα που χρησιμοποιεί αλγόριθμο αναγνώρισης των χαρακτηριστικών του προσώπου ώστε να ελέγχει με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο την ηλικία του καταναλωτή. Το στοιχείο που τονίζεται ιδιαίτερα είναι ότι η λύση έχει σχεδιαστεί με σεβασμό στην ιδιωτικότητα και την προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθιστώντας τη συμβατή με τις αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Η ίδια τεχνολογία αξιοποιείται ήδη σταδιακά στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες της BAT για τον έλεγχο ηλικίας, και πλέον επεκτείνεται και στα φυσικά καταστήματα.
Η παρουσίαση της καινοτομίας έγινε στο πλαίσιο της ΔΕΘ, στο περίπτερο της BAT Hellas στο κτίριο 14 της HELEXPO και είναι διαθέσιμη στο κοινό, από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου. Εκεί, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία όχι μόνο να ενημερωθούν για τη νέα τεχνολογία αλλά και να τη δοκιμάσουν οι ίδιοι, προκειμένου να κατανοήσουν πώς μπορεί να λειτουργήσει στην πράξη.
Παράλληλα, παρουσιάστηκε και η νέα εκστρατεία ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Προϊόντα νικοτίνης και αλκοόλ χωρίς ταυτότητα; Δεν παίζει!», με την ευγενική υποστήριξη της BAT Hellas. Η εκστρατεία στοχεύει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και στην ανάδειξη της σημασίας της τήρησης του νόμου που απαγορεύει την πώληση προϊόντων νικοτίνης και αλκοόλ σε άτομα κάτω των 18 ετών, υπογραμμίζοντας ότι η ευθύνη για την εφαρμογή του βαρύνει όλους μας.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας έδωσε το «παρών» στην παρουσίαση. Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, επεσήμανε: «Ψηφίσαμε τον νόμο που απαγορεύει την πώληση καπνικών προϊόντων σε ανηλίκους. Αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα: πώς ελέγχει το σημείο πώλησης την ανηλικότητα του αγοραστή; Με ένα ψηφιακό εργαλείο, αυτό μπορεί να γίνει εύκολα με πλήρη σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα. Ευχαριστούμε πολύ την BAT γιατί συμβάλλει με υπεύθυνο τρόπο στη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε για να προστατεύσουμε τα παιδιά μας».
Στο ίδιο πνεύμα, ο Υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος πρόσθεσε: «Μέσω αυτής της πλατφόρμας, η BAT Hellas μας δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη στην αναγνώριση ηλικίας μέσω των χαρακτηριστικών του προσώπου, ώστε να μειώσουμε μέχρι εξαλείψεως τον κίνδυνο πρόσβασης των ανηλίκων σε προϊόντα νικοτίνης. Παράλληλα, με τον ίδιο τρόπο ελέγχεται και η ηλεκτρονική διανομή των εν λόγω προϊόντων. Έτσι, μας δίνονται αναβαθμισμένες δυνατότητες εφαρμογής του νόμου».
Από την πλευρά της BAT Hellas, η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας, Κατερίνα Σιπητάνου, σημείωσε: «Στην BAT Hellas, στηρίζουμε με αποφασιστικότητα την εκστρατεία ενημέρωσης του Υπουργείου Υγείας για την προστασία των ανηλίκων. Έχοντας την καινοτομία στο DNA μας, αξιοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη σε μια λύση αξιόπιστης επαλήθευσης ηλικίας, την οποία τις επόμενες εβδομάδες θα εφαρμόσουμε πιλοτικά σε 100 σημεία πώλησης. Στόχος θα είναι να κερδίσουμε γνώση, ώστε να πετύχουμε τη θωράκιση και προστασία της νέας γενιάς της χώρας μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η BAT δεσμεύεται να είναι αρωγός της Πολιτείας σε αυτό το ταξίδι αλλαγής για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου τεχνολογικού πλαισίου που θα ενισχύσει την εφαρμογή του νόμου και θα διασφαλίσει ότι η πρόσβαση σε προϊόντα νικοτίνης είναι αδύνατη για άτομα κάτω των 18».
Η BAT Hellas είναι μέλος της British American Tobacco plc, ενός από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους ομίλους καταναλωτικών αγαθών που ιδρύθηκε το 1902 και σήμερα δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 175 αγορές με πάνω από 48.000 εργαζόμενους. Στην Ελλάδα, η εταιρεία έχει καθιερωθεί ως ένας από τους κορυφαίους παίκτες στον κλάδο, με διαρκείς επενδύσεις, συμβολή στην οικονομία και διακρίσεις σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης, εταιρικής υπευθυνότητας και απασχόλησης.
Με την πρωτοβουλία αυτή, η BAT Hellas θέτει ένα ακόμα λιθαράκι στο όραμα «A Better Tomorrow», ενός Καλύτερου Αύριο για τους ενήλικους καταναλωτές, την κοινωνία και τους εργαζόμενους της. Και αν κάτι γίνεται σαφές από την παρουσίαση στη ΔΕΘ, είναι ότι η καινοτομία μπορεί να αποτελέσει εργαλείο όχι μόνο για την επιχειρηματική ανάπτυξη, αλλά και για την προάσπιση της δημόσιας υγείας και της επόμενης γενιάς.