Market

«Βγάλε την ετικέτα»

Η πανελλαδική καμπάνια ενημέρωσης του Κέντρου Ζωής για τον HIV

115151-718269.jpg
Market News
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
332113-688322.jpg

Με κεντρικά πρόσωπα τη Τζένη Μπαλατσινού και τον Θοδωρή Μαραντίνη, η καμπάνια ενημερώνει, ευαισθητοποιεί και αποδομεί τα στερεότυπα του HIV/AIDS

«Πήγαινε γυρεύοντας», «μακριά από εμένα», «ανίκανη για μάνα», «ανώμαλος», «ανήθικη»... αυτές είναι μόνο λίγες από τις «ετικέτες» που έχουμε κολλήσει στου ανθρώπους που ζουν με HIV/AIDS εδώ και χρόνια, εξαιτίας της ελλιπούς ενημέρωσης σχετικά με το θέμα.

Το Κέντρο Ζωής, καλεί τον κόσμο να «βγάλει» τις ετικέτες, με μία ευρηματική καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, που θα υλοποιηθεί μέσα από τα social media και μέσω της διανομής ενημερωτικών φυλλαδίων σε όλη τη χώρα.

Η 1η φάση της καμπάνιας, θα τρέξει μέσα από την επίσημη Facebook σελίδα του Κέντρου Ζωής, όπου θα αναρτηθεί φωτογραφία με άντρα γεμάτο ετικέτες και στερεότυπα, που συχνά αποδίδονται στους ανθρώπους που ζουν με HIV/AIDS. Ο κόσμος καλείται να βγάλει τις ετικέτες, πατώντας “angry” (reaction) και όχι “like”, δηλώνοντας έτσι την εναντίωσή του. Κάθε μέρα, με την υποστήριξη του κοινού, θα κατεβαίνει από μία ετικέτα, απαλλάσσοντας τον άντρα της φωτογραφίας από όλες εκείνες τις ταμπέλες, δίνοντας του το δικαίωμα να ζήσει μία φυσιολογική ζωή μακριά από ρατσισμό και στερεότυπα.

Κεντρικά πρόσωπα της καμπάνιας, είναι η παρουσιάστρια Τζένη Μπαλατσινού και ο τραγουδιστής του μουσικού συγκροτήματος ONIRAMA, Θοδωρής Μαραντίνης, οι οποίοι μέσα από 2 έξυπνα videos, παρουσιάζουν τις ετικέτες που στους ίδιους έχει κολλήσει ο κόσμος κατά καιρούς. Μέσα από την προσωπική τους εμπειρία, μιλούν για το πόσο δύσκολο είναι για έναν άνθρωπο να βγάλει την ετικέτα που του κόλλησαν και να προχωρήσει στη ζωή του, πόσο μάλλον για έναν άνθρωπο θετικό στον HIV.

Στη 2η φάση της καμπάνιας, το Κέντρο Ζωής σε συνεργασία με το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ), θα διανείμει περισσότερα από 100.000 ενημερωτικά φυλλάδια, σε πάνω από 40 δήμους της χώρας. Βασικός στόχος της καμπάνιας «Βγάλε την ετικέτα», είναι η ενημέρωση του κοινού για τον ΗΙV, καθώς η άγνοια είναι ο κύριος λόγος που οδηγεί τους ανθρώπους σε παρανοήσεις που προκαλούν ή ενισχύουν τον φόβο και τις προκατάλήψεις απέναντι στους ανθρώπους που ζουν με τον HIV ή και το AIDS.

Η καμπάνια πραγματοποιείται με αφορμή τον εορτασμό των 25 χρόνων λειτουργίας του Κέντρου Ζωής και καλεί την πολιτεία, τους συνεργαζόμενους φορείς και την κοινωνία να δράσουμε όλοι μαζί, για να αντιμετωπίσουμε πιο αποτελεσματικά το κοινωνικό στίγμα.

Δείτα τα videos της κ. Μπαλατσινού και του κ. Μαραντίνη:

Η φετινή καμπάνια του Κέντρου Ζωής πραγματοποιείται υπό την Αιγίδα του Ελληνικού Διαδημοτικού Δικτύου Υγιών Πόλεων, με την υποστήριξη των Πρεσβειών της Γαλλίας και της Αυστραλίας, καθώς και με την ευγενική χορηγία των ΕΛΤΑ και των εταιρειών MAC, GSK-ViiV, Gilead, Bristol-Myers Squibb & της Διεθνούς Φοιτητικής Ταυτότητας- ISIC.

Λίγα λόγια για το Κέντρο Ζωής

Το Κέντρο Ζωής ιδρύθηκε το 1991, και είναι το πρώτο αναγνωρισμένο, μη κερδοσκοπικό, μη κυβερνητικό σωματείο στην Ελλάδα που προσφέρει δωρεάν, μοναδικές υπηρεσίες και προγράμματα (ψυχοκοινωνική και νομική υποστήριξη, Κέντρο Ημέρας κλπ), καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών των ανθρώπων που ζουν με HIV/AIDS, των οικογενειών και των συντρόφων τους.

Όλα αυτά τα χρόνια, στέκεται πλάι σε όσους το προσεγγίσουν, χάρη στην πολύτιμη προσφορά  του μεγάλου δικτύου εθελοντών και του άρτιου επιστημονικού προσωπικού που διαθέτει, χωρίς καμία διάκριση ως προς το φύλο, τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή την εθνικότητά των επισκεπτών  του.

Το Κέντρο Ζωής διαθέτει δύο γραφεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ συμμετέχει σε αρκετά Ευρωπαϊκά-διακρατικά δίκτυα.

Λίγα λόγια για το ΕΔΔΥΠΠΥ

Το Ελληνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων (ΕΔΔΥΠΠΥ) www.eddyppy.gr, μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), αναπτύσσει σταθερά και δυναμικά τη παρουσία του από το 2005 μέχρι σήμερα, συνδράμοντας τους 190 Δήμους-μέλη του σε όλη τη χώρα. Μέσω του Δικτύου αναπτύσσονται προγράμματα ενημέρωσης και προληπτικής ιατρικής που επαναλαμβάνονται και βελτιώνονται, σε εθνικό επίπεδο. Προγράμματα σχεδιασμένα για να αντέχουν στο χρόνο και να φέρνουν μετρήσιμα αποτελέσματα, σύμφωνα και με τα κριτήρια του WHO. Παράλληλα το Δίκτυο έχει δημιουργήσει ένα καινοτόμο δημοτικό θεσμό, αυτόν των ΚΕΠ Υγείας www.kepygeias.gr, που λειτουργεί ήδη σε 74 Δήμους μέλη μας, φέρνοντας την πρόληψη για την Υγεία στο επίκεντρο του πολιτικού σχεδιασμού και της λήψης αποφάσεων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ