Κοσμος

Τίτλοι τέλους για την Alitalia - Ποια παίρνει τη θέση της

Δείτε την τελευταία ανακοίνωση για αναχώρηση στην πτήση Ρώμη-Σαρδηνία

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Αεροπλάνο της Alitalia
Αεροπλάνο της Alitalia © Unsplash

Μετά από εβδομήντα χρόνια, η Alitalia θα πραγματοποιήσει την τελευταία πτήση της από τη Ρώμη στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας.

Πέφτει η αυλαία για τη γνωστή ιταλική αεροπορική εταιρεία Alitalia, και αιτία της κατάληξης αυτής είναι τα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Η Ιταλία λέει «αντίο» στον εθνικό της αερομεταφορέα, που ταυτίστηκε με την κομψότητα των αεροσυνοδών, τα ζεστά μακαρόνια, τους σταρ που πετούσαν για να πάνε στην Τσινετσιτά και να γυρίσουν εκατοντάδες έργα, αλλά και όλα τα ταξίδια του Πάπα.  

«Δεν υπήρξε η αναγκαία βούληση για να σωθεί. Μας παρουσίασαν ως προνομιούχους, ενώ κάναμε πάρα πολλές θυσίες», δηλώνει, πικραμένη, μια αεροσυνοδός στον ιταλικό Τύπο. Σήμερα, η εταιρεία κατέβαλε στους υπαλλήλους τα τελευταία χρήματα, δηλαδή το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου.  

Αεροπλάνο της Alitalia
Αεροπλάνο της Alitalia © Unsplash

7.000 εργαζόμενοι χωρίς δουλειά

Από αύριο, την Alitalia θα αντικαταστήσει μια νέα εταιρεία, η Ita, η οποία θα ελέγχεται, πάντα, από το ιταλικό δημόσιο. Αλλά με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές: οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και σχεδόν 50%. Ένας κυβερνήτης  της Alitalia έπαιρνε, μεικτά, περίπου 12.000 ευρώ. Το ποσό αυτό, στην νέα εταιρεία, περιορίζεται στις 6.200 ευρώ. 

Οι αεροσυνοδοί και ιπτάμενοι, κατά μέσον όρο, θα περάσουν από 2.600 ευρώ στα 1.680. Tα συνδικάτα αμφισβητούν την όλη διαδικασία, διότι μεγάλο μέρος του προσωπικού της Alitalia δεν πρόκειται να επαναπροσληφθεί. Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, συνολικά 7.000 υπάλληλοι θα μείνουν χωρίς θέση εργασίας. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες, οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο του Φιουμιτσίνο-Λεονάρντο Ντα Βίντσι. 

Η Ιta, προς το παρόν, περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζομένους. Πολλοί φοβούνται ότι, μεσοπρόθεσμα, η νέα αυτή εταιρεία δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί κολοσσούς όπως είναι η Air France και η Lufthansa και ότι θα τεθεί στο περιθώριο και από τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Θα δούμε. Σήμερα, πάντως, υπάρχει μόνον απογοήτευση –και νοσταλγία, ήδη– για την χαμένη Alitalia.     

Η τελευταία ανακοίνωση της Alitalia στην τελευταία της πτήση

Πηγή: DW

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ