Trending Now

Η Νέα Ζηλανδία θέλει να είναι «το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να έχεις έρπη» - και κερδίζει στις Κάννες

Χιουμοριστική καμπάνια δημόσιας υγείας κατά του στίγματος του έρπητα τιμήθηκε με κορυφαίο βραβείο

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Διαφημιστική καμπάνια της Νέας Ζηλανδίας να γίνει η χώρα «το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να έχεις έρπητα» κερδίζει κορυφαίο βραβείο στις Κάννες

Μια διαφημιστική καμπάνια δημόσιας υγείας με το σλόγκαν «να γίνει η Νέα Ζηλανδία το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να έχεις έρπη» απέσπασε κορυφαίο βραβείο στις Κάννες.

Η εκστρατεία, που ξεκίνησε τον Οκτώβριο από το Ίδρυμα για τον Έρπη της Νέας Ζηλανδίας (New Zealand Herpes Foundation), επιδιώκει να αποδομήσει το κοινωνικό στίγμα γύρω από τον έρπη των γεννητικών οργάνων – μια κατάσταση που επηρεάζει έως και το 80% των Νεοζηλανδών κάποια στιγμή στη ζωή τους, σύμφωνα με το ίδρυμα.

Με χιουμοριστική διάθεση και αισθητική βγαλμένη από ρετρό τουριστικό σποτ, το βίντεο παρουσιάζει τον πρώην προπονητή της εθνικής ομάδας ράγκμπι, Σερ Γκράχαμ Χένρι, να εκφράζει τη λύπη του για την απώλεια της διεθνούς επιρροής της Νέας Ζηλανδίας – η αναλογία προβάτων ανά άνθρωπο είναι «ντροπιαστικά χαμηλή», οι πίτες «φτάνουν τα επτά δολάρια», και η εθνική περηφάνια είναι «κάτω του μετρίου», όπως λέει.

«Χρειαζόμαστε κάτι νέο για να είμαστε περήφανοι, κάτι μεγάλο και θαρραλέο – είναι ώρα η Νέα Ζηλανδία να γίνει το καλύτερο μέρος στον κόσμο για να έχεις έρπη», δηλώνει ο Χένρι.

Το προωθητικό βίντεο συνοδεύεται από ένα «Μάθημα Αποστιγματοποίησης του Έρπη», στο οποίο συμμετέχουν αναγνωρίσιμες προσωπικότητες της χώρας, όπως ο πρώην γενικός διευθυντής Υγείας Σερ Άσλεϊ Μπλούμφιλντ, ο πρώην παίκτης των All Blacks Σερ Μπακ Σέλφορντ και η πυγμάχος Μέα Μότου.

Η καμπάνια, η οποία σχεδιάστηκε από το πρακτορείο Motion Sickness στο Ώκλαντ και τη FINCH στο Σίδνεϊ, τιμήθηκε με το Grand Prix for Good στο πλαίσιο του Lions Health και του Ιδρύματος του ΟΗΕ, για την «ξεδιάντροπη χρήση του χιούμορ ώστε να προσεγγιστεί ένα δύσκολο και κοινωνικά στιγματισμένο ζήτημα».

«Η βραβευμένη καμπάνια του 2025 πήρε ένα ταμπού και το ανέτρεψε πλήρως – δείχνοντας ότι με μια εξαιρετική στρατηγική, μια μεγάλη, τολμηρή και... τρελή ιδέα, και άφθονο χιούμορ, όλα είναι δυνατά», δήλωσε ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Cannes Lions, Ντέιβιντ Οχάνα.

Η Κλερ Χερστ, μία από τις ιδρυτικά μέλη του Ιδρύματος για τον Έρπη, δήλωσε στον Guardian ότι ο έρπης είναι κατά κύριο λόγο ιατρικά ασήμαντος, αλλά «μια ζωή κοινωνικής διαμόρφωσης» γύρω από τη λέξη «έρπης» καθιστά τη διάγνωση δύσκολη για πολλούς.

«Σε 30 χρόνια ενασχόλησης με το θέμα, ποτέ καμιά άλλη καμπάνια δεν είχε τόσο άμεσο και μαζικό αντίκτυπο», είπε. «Όταν απλώς το λες ανοιχτά – "είναι απλά έρπης", "ναι, πολλοί από εμάς τον έχουμε και οι περισσότεροι δεν το ξέρουν" – παύει να είναι το μεγάλο τέρας κάτω από το κρεβάτι».

(Με πληροφορίες του Guardian)