Trending Now

Τι ξεχωρίζει την ανθρώπινη φύση από την τεχνητή νοημοσύνη;

Δείτε την ταινία της Lacta που έγινε viral

Φίλιππος Κόλλιας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μπορεί ένα ρομπότ να καταλάβει τη γεύση της αγάπης τρώγοντας μία Lacta; 

Αν τα προηγούμενα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη ήταν απλά κινηματογραφικές αναφορές και τίτλοι τεχνολογικών ειδήσεων, οι τελευταίοι μήνες επιβεβαιώνουν πως η ραγδαία ανάπτυξή της στο προσεχές μέλλον θα μας απασχολήσει πολύ περισσότερο από όσο νομίζαμε στο παρελθόν. Τα Her, Ex Machina και Blade Runner 2049 το υπενθύμισαν στη μεγάλη οθόνη, οι πωλήσεις των ψηφιακών οικιακών βοηθών το επιβεβαιώνουν και η νέα πρέπει-να-δεις-αν-δεν-είδες-ήδη, καμπάνια της Lacta επιχείρησε με έναν ευρηματικό τρόπο να δώσει απάντηση στο ερώτημα «τι είναι αγάπη;» με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Ένα διαχρονικό ερώτημα και μία από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις διεθνώς στην μηχανή αναζήτησης του Google.

Τι είναι αυτό που μας κάνει ανθρώπους; Πώς γίνεται οι άνθρωποι, χωρίς να έχουν δεδομένα, να ερωτεύονται μόνο με μια ματιά; Πώς μπορούν να συγχωρούν κάποιον που τους έχει πληγώσει; Αν ένα ρομπότ μπορούσε να φάει την αγαπημένη σοκολάτα Lacta, θα καταλάβαινε άραγε τι είναι η αγάπη;  

Την πρώτη απάντηση έδωσε η ELLi, πρωταγωνίστρια της διαφήμισης που είδαμε σε τηλεόραση και διαδίκτυο, το ρομπότ με ανθρώπινη μορφή στο μέλλον, προσπαθώντας να καταλάβει τα οξύμωρα του έρωτα που της φαντάζουν ακατανόητα, βλέποντας σκηνές από την ιστορία ενός ζευγαριού και αναλύοντας πληροφορίες γύρω από την αγάπη. 

Ακολούθησαν χιλιάδες γυναίκες και άνδρες στην πλατφόρμα thetasteoflove.gr, ανεβάζοντας είτε μια φωτογραφία τους είτε κείμενο που δείχνει τι είναι για αυτούς η αγάπη και η οποία αναλύεται από λογισμικό με Artificial Intelligence σε συνεργασία με τη Google. Στη συνέχεια, οι συμμετοχές τους συσχετίστηκαν με αυτές χιλιάδων άλλων χρηστών, μέσω αλγορίθμων μηχανικής μάθησης και απεικονίστηκαν σε ένα τρισδιάστατο περιβάλλον, προκειμένου να αναδυθούν patterns και κοινά στοιχεία για το τι είναι για όλους μας η αγάπη.

Σε αυτή τη διαδραστική και πρωτότυπη προσέγγιση που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μεγάλες καμπάνιες του εξωτερικού , η ELLi, ξεχωρίζει ξανά αφού ενώ ξέρει τα πάντα δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι η αγάπη και ζητά από τους χρήστες του site να την βοηθήσουν να μάθει…

Επιστροφή στο μέλλον και ταξίδι στο 2038! Λανσάροντας τη νέα ωριαία τηλεταινία της «Η γεύση της αγάπης», η Lacta ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου μαγνήτισε τους χρήστες του διαδικτύου με μια φουτουριστική ιστορία αγάπης του Πάνου Σαμπράκου με τους ηθοποιούς Φάνη Μουρατίδη και Φιόνα Γεωργιάδη αλλά και το ζευγάρι του τηλεοπτικού σποτ Δημήτρη Κίτσο και Μελισσάνθη Μάχουτ να ενσαρκώνουν τους ήρωες ενός ίσως όχι και τόσο μακρινού μέλλοντος.  

Το σενάριο της Μυρτώς Κοντοβά αφορά έναν 45άρη άντρα που ζει με μια όμορφη κοπέλα που προβλέπει κάθε του επιθυμία, χωρίς να του ζητά τίποτα σε αντάλλαγμα μιας και η ίδια είναι ρομπότ. Μέχρι που το λειτουργικό της σύστημα αναβαθμίζεται με «Τεχνητά Συναισθήματα» και απαιτεί να μάθει «τι είναι η αγάπη»...Με τη σκηνοθετική υπογραφή του Άκη Πολύζου, η παραγωγή της Foss Productions που επιμελήθηκε η Ogilvy One Athens στo πλαίσιo της integrated καμπάνιας που επιμελείται μαζί με την Bold Ogilvy & Mather έγινε viral μπαίνοντας στο Top-10 των trends του YouTube…ίσως γιατί τελικά αγάπη, σημαίνει...να ζεις!