Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Britney Spears: «Η Γυναίκα μέσα μου» - Η αποκαλυπτική αυτοβιογραφία της
Britney Spears, «Η Γυναίκα μέσα μου» - Διαβάζοντας την αυτοβιογραφία της που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις ΑΘΕNS BOOKSTORE
«Χρειάστηκα πολύς καιρός και πολλή δουλειά για να νιώσω έτοιμη να πω την ιστορία μου. Ελπίζω να εμπνεύσει κόσμο σε κάποιο βαθμό, να αγγίξει καρδιές. Από τότε που ελευθερώθηκα, χρειάστηκε να δημιουργήσω μια εντελώς διαφορετική ταυτότητα. Χρειάστηκε να πω: μισό λεπτό, νά ποια ήμουν – κάποια παθητική και εξυπηρετική. Ένα κορίτσι. Και νά ποια είμαι τώρα – κάποια δυνατή με αυτοπεποίθηση. Μια γυναίκα».
Αυτά μας λέει στο τελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου της «Britney Spears, Η Γυναίκα Μέσα Μου» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΘENS BOOKSTORE, η πασίγνωστη τραγουδίστρια. Σε 277 σελίδες η Μπρίτνεϊ Σπίαρς αναζητά σαν πληγωμένο παιδί έναν τρόπο να εξηγήσει τα όσα βίωσε. Και δεν είναι εύκολο να βάλεις τη ζωή σου σε χαρτί, πόσω μάλλον όταν είσαι μια από τις μεγαλύτερες pop stars του πλανήτη.
Διαβάζοντας κανείς το βιβλίο δεν μπορεί παρά να νιώσει συμπάθεια για εκείνη – άλλωστε αυτός ήταν κι ο σκοπός του. Κανείς δεν πρέπει να ζει φυλακισμένος στην ίδια του τη ζωή, ούτε να εργάζεται καταναγκαστικά για να πληρώνει τις εταιρείες και τα γούστα του πατέρα του ή της οικογένειάς του. Έχοντας δει τα ντοκιμαντέρ, είχα την αίσθηση ότι ακούω την ίδια μέσα από τις τυπωμένες λέξεις (credits to the ghost writer Sam Lansky), είναι η δική της διήγηση, κατά βάση αν εξαιρέσουμε τις καραμπινάτες γλαφυρές προσθήκες και το γυάλισμα των περιγραφών που φαίνεται ότι έγιναν από έναν επαγγελματία συγγραφέα και ξεχωρίζουν μέσα στο κείμενο– όπως λένε οι Αμερικάνοι «he couldn’t help himself».
Κλασική αμερικανική ιστορία: ένα ξανθό και εύθραυστο κορίτσι μεγαλώνει στο αμερικανικό Νότο, στη «γη του Λουδοβίκου», τη Λουϊζιάνα, μια πολιτεία συντηρητική, με ιστορικές πολιτισμικές επιρροές από την Γαλλία, την Ισπανία και την Αφρική. Πατέρας αλκοολικός, οικογενειακοί καυγάδες, μάλλον χαμένη παιδική ηλικία, θυσία στην μεγάλη σταρ του εγγύς μέλλοντος, επιτυχίες, δόξα, χρήμα, τρέλα, δράματα και αδιέξοδα, συνθέτουν την ιστορία της Μπρίτνεϊ Σπίαρς η οποία μπήκε από νωρίς στα βάσανα της πραγματοποίησης των ονείρων της. Και, ναι! Η Αμερική είναι μια χώρα που αφήνει άπλετο χώρο στα όνειρα, αρκεί να πληρώσεις!
Η Μπρίτνεϊ ξεκινά την καριέρα της στα 15 της και ήδη στα 17 της χρόνια, όλα δείχνουν ότι θα γίνει κάτι σπουδαίο, κάτι που θα ξεπεράσει και τα όνειρά της! Όλοι γύρω της δείχνουν να νοιάζονται για το ταλέντο της, για τη φήμη της, για την εικόνα της, κανείς για την ίδια, μάλλον ούτε η ίδια.
Άλλη μια κλασική αμερικανική ιστορία υπερβολής: Έγινε άλλη μια σταρ που ξεπέρασε όλες τις προσδοκίες κάνοντας ρεκόρ πωλήσεων, βραβείων, συνεργασιών αλλά και συντρόφων για να καταλήξει αλκοολική σε μια ψυχιατρική κλινική να παλεύει με την εικόνα της, τη δημοσιότητα, τη «γυναίκα μέσα της».
Η σχέση της με τη μουσική ήταν πάντα ζωτικής σημασίας, την είχε ανάγκη για να επιβιώσει στη βιαιότητα μέσα στην οποία ζούσε – ήταν ο τρόπος της να ξεφεύγει από τον πατέρα της που έπινε και τη μάνα της που φώναζε.
«Η πρώτη φορά που συγκινήθηκα κι ένιωσα ένα ρίγος να με διαπερνά, ήταν όταν άκουσα τη γυναίκα που μας βοηθούσε στις δουλείες του σπιτιού να τραγουδά στο πλυσταριό. Την μπουγάδα και το σιδέρωμα τα έκανα πάντα εγώ αλλά όταν τα οικονομικά μας ήταν καλύτερα, η μαμά μου έπαιρνε κάποια βοηθό. Η γυναίκα εκείνη τραγουδούσε γκόσπελ, και για μένα ήταν, κυριολεκτικά σαν να βρισκόμουν ξαφνικά σε έναν εντελώς καινούργιο κόσμο. Από τότε η λαχτάρα και το πάθος μου για το τραγούδι δεν έπαψαν να μεγαλώνουν. Το τραγούδημα είναι κάτι μαγικό. Όταν τραγουδώ είμαι η κυρία του εαυτού μου. Μπορώ να επικοινωνώ με αυθεντικό τρόπο. Με το τραγούδι, δεν χρειάζεται πια να χρησιμοποιείς συμβατικά τη γλώσσα, “γεια τι κάνεις…” κλπ. Έχεις τη δυνατότητα να εκφράσεις πράγματα πολύ πιο βαθιά. Το τραγούδημα με οδηγεί σε ένα απόκρυφο μέρος όπου η γλώσσα δεν παίζει ρόλο, όπου όλα μπορούν να συμβούν».
Ο πατέρας της, Τζέιμς
Για τη σχέση της με τον πατέρα της δεν αναφέρει ουσιαστικά πράγματα – μάλλον γιατί δεν έχει τίποτε να πει. Όμως όσο προχωράει κανείς στην ανάγνωση, φαίνεται σαν να προσπαθεί να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους ο πατέρας της ήταν ένας φωνακλάς αλκοολικός. Είχε αυστηρό και καταπιεστικό πατέρα, μεγάλωσε φτωχά, δεν έζησε καλή παιδική ηλικία. Ακόμα και τώρα φαίνεται να προσπαθεί να εξηγήσει μέσα της γιατί επί 13 ολόκληρα χρόνια ο πατέρας της ήλεγχε και τις αναπνοές που έπαιρνε.
«Το θλιβερό για εμένα ήταν πως αυτό που ήθελα πάντα ήταν ένας μπαμπάς που θα με αγαπούσε όπως ήμουν – κάποιος που θα έλεγε: “Σ’ αγαπώ. Μπορεί να κάνεις το οτιδήποτε αυτή τη στιγμή, εγώ και πάλι θα σε αγαπώ χωρίς όρους.”
Ο μπαμπάς μου ήταν απερίσκεπτος, ψυχρός και κακός μαζί μου, αλλά ήταν χειρότερος με τον Μπράιαν. Τον πίεζε τόσο πολύ να έχει καλές επιδόσεις στον αθλητισμό που καταντούσε βασανιστικό. Η ζωή του Μπράιαν εκείνα τα χρόνια ήταν πολύ πιο δύσκολη από τη δική μου γιατί ο πατέρας μου είχε επιβάλει το ίδιο σκληρό πρόγραμμα που ο Τζούν (σ.σ.: ο παππούς της Μπρίτνεϊ και πατέρας του Τζέιμς) είχε επιβάλλει σε αυτόν όταν ήταν μικρός. Ο Μπράιαν ήταν υποχρεωμένος να ασχολείται με το μπάσκετ και με το ποδόσφαιρο παρόλο που δεν ήταν φτιαγμένος γι αυτό.
Ο μπαμπάς μου φερόταν άσχημα και στη μαμά μου κατά καιρούς αλλά ήταν πιο πολύ ο τύπος του αλκοολικού που χανόταν για μέρες από το σπίτι. Για να είμαι ειλικρινής, καλό μας έκανε που έφευγε, το προτιμούσα αυτό».
Britney Spears: Το Mickey Club, η απογείωση της καριέρας της και ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ
Αφού μπήκε στο Mickey Mouse Club με τη δεύτερη προσπάθειά της, η τραγουδίστρια γνώρισε και άλλους μελλοντικούς αστέρες, όπως η Κριστίνα Αγκιλέρα, ο Ράϊαν Γκόσλινγκ και ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ. Φιλήθηκαν για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού και αργότερα, όπως γράφει, άρχισαν να βγαίνουν καθώς οι καριέρες τους μόλις ξεκινούσαν.
«Μια άλλη φορά παίζαμε όλοι μαζί θάρρος ή αλήθεια και κάποιος παρότρυνε τον Τζάστιν να με φιλήσει. Κι εκείνος έσκυψε και με φίλησε, με μουσική υπόκρουση ένα τραγούδι της Τζάνετ Τζάκσον που ακουγόταν στο βάθος».
Διχασμένη ανάμεσα στο να συνεχίσει την καριέρα της στο Mickey Club, το οποίο αποκαλεί σχολείο και να ζήσει μια κανονική ζωή ως έφηβη, διάλεξε το δεύτερο. Πέρασε αρκετό καιρό ζώντας ανέμελα, ξεκίνησε να καπνίζει από τα 13 ενώ έπινε συχνά. Αναζητούσε όμως συνέχεια την επιστροφή της όχι απλώς στο τραγούδι αλλά στη show biz γιατί ήθελε «όλο το πακέτο» και άλλωστε είχε γεννηθεί «με όλο το πακέτο». Κι αυτό δεν άργησε να έρθει. Η Νέα Υόρκη την καλούσε πίσω και εκεί έμεινε έναν χρόνο να κάνει προετοιμασία προσπαθώντας να ανακαλύψει τον ήχο της και να δημιουργήσει το brand Spears. Ο Μακ Μάρτιν, ένας από τους πιο σημαντικούς παραγωγούς της εποχής, πέταξε από την Σουηδία στη Νέα Υόρκη να τη δει. Τα βρήκαν αμέσως. Μετά από λίγες μέρες, έφυγαν μαζί για την Σουηδία όπου η Μπρίτνεϊ ξεκίνησε αμέσως να εργάζεται για το πρώτο της άλμπουμ. Κάπως έτσι γεννήθηκε το «Baby one more time». Εκεί έγινε το «μπαμ»!
Μόλις κυκλοφόρησε το video-clip άρχισε να γίνεται αναγνωρίσιμη όμως η επιτυχία ήρθε όταν κυκλοφόρησε το άλμπουμ στις 12 Ιανουαρίου του 1999.
«Πριν κυκλοφορήσει το κλιπ δεν ήταν πολλοί αυτοί που με αναγνώριζαν εμφανισιακά. Προς το τέλος Σεπτεμβρίου, το έπαιζαν στο ραδιόφωνο. Ήμουν δεκαέξι, όταν, στις 23 Οκτωβρίου 1998, το σινγκλ “…Baby one more time”= κυκλοφόρησε. Τον επόμενο μήνα προβλήθηκε το κλιπ και ξαφνικά όλοι με αναγνώριζαν όπου κι αν πήγαινα. Στις 12 Ιανουαρίου 1999, βγήκε και το άλμπουμ, και πολύ γρήγορα πούλησε δέκα εκατομμύριο αντίτυπα. Έκανα ντεμπούτο στην 1η θέση του τσαρτ Billboard 200 στις ΗΠΑ. Έγινα η πρώτη γυναίκα μουσικός που έκανε ντεμπούτο με ένα σινγκλ κι ένα άλμπουμ στην πρώτη θέση ταυτόχρονα.
Τα πράγματα κινούνταν γρήγορα. Περιόδευσα με τους NSYNC, παρέα με τον παλιό μου φίλο από το The Mickey Mouse Club, τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ. Μετακινούμασταν με λεωφορεία ειδικά ναυλωμένα για την περιοδεία».
Ο Τζάστιν Τίμπερλεϊκ κι η Μπρίτνεϊ Σπίαρς
Από πολύ νωρίς αυτοί οι δύο τύποι ήταν μαζί. Πολλοί millennials ταυτίζαμε τα δικά μας ρομάντζα με το δικό τους – καμία σχέση βέβαια, αλλά ήταν cute. Τότε, δε, μεγάλος και ουσιαστικός έρωτας ήταν ο δύσκολος κι ο τοξικός… Αυτός που προκαλούσε έντονα συναισθήματα και ανησυχία. Αυτός που σε έστελνε μισό βήμα πριν την ψυχιατρική κλινική. Το βλέπαμε παντού στις ταινίες, στις σειρές, στα βιβλία ακόμα και στην πραγματική ζωή.
Ένας τέτοιος έρωτας ήταν και της Μπρίτνεϊ με τον Τζάστιν: θυελλώδης και ανθυγιεινός.
«Μια δυο φορές κατά τη διάρκεια της σχέσης μας, ο Τζάστιν με απάτησε και το ήξερα. Επειδή ήμουν τόσο ξεμυαλισμένη και τόσο ερωτευμένη μαζί του, το άφησα να περάσει, παρόλο που τα ταμπλόιντ είχαν αποφασίσει να μου το τρίβουν συνεχώς στα μούτρα. Όταν οι ΝSYNC πήγαν Λονδίνο το 2000, οι φωτογράφοι τον τσάκωσαν με ένα από τα κορίτσια των All Saints σε ένα αυτοκίνητο. Αλλά εγώ δεν είπα τίποτα. Εκείνη την εποχή δεν ήμασταν παρά έναν μόνο χρόνο μαζί.
Μια άλλη φορά στο Λας Βέγκας, κι ένας από τους χορευτές μου με τον οποίο έκανε παρέα, μου είπε ότι είχε δείξει ένα κορίτσι και είχε πει: “Λοιπόν φίλε, αυτήν την κανόνισα χθες βράδυ”. Δεν θέλω να πω για ποια μιλούσε γιατί είναι πολύ γνωστή και παντρεμένη με παιδιά πια. Δεν θέλω να νιώσει άσχημα.»
Παραδέχεται πως ήξερε τις πολλές απιστίες του Τίμπερλεϊκ και δεν ήθελε να πει κάτι. Από γινάτι έκανε κι εκείνη το ίδιο με τον Γουέιντ Ρόμπσον. Όμως πίστευε μέσα από την καρδιά της ότι θα κατέληγαν μαζί.
Η πραγματική αποκάλυψη του βιβλίου της Μπρίτνεϊ ήταν μία: η εγκυμοσύνη της από τον Τίμπερλεϊκ. Κι ενώ έχουν περάσει τόσα χρόνια, μόλις έσκασε η είδηση, ήταν πιο επίκαιρη από ποτέ.
«Κάποια στιγμή εκείνη την περίοδο, έμεινα έγκυος από τον Τζάστιν. Ήταν κάτι αναπάντεχο αλλά σε ό,τι με αφορούσε δεν ήταν τραγικό. Τον αγαπούσα τόσο πολύ! Πάντα ήλπιζα να κάνω οικογένεια μαζί του. Απλώς αυτό θα συνέβαινε πολύ πιο νωρίς από ό,τι περίμενα. Εκτός αυτού, ό,τι είχε γίνει, είχε γίνει.
Ο Τζάστιν όμως κάθε άλλο παρά χάρηκε με αυτήν την εγκυμοσύνη. Είπε ότι δεν ήταν έτοιμος να βάλει ένα μωρό στη ζωή μας, ότι ήμασταν πάρα πολύ νέοι γι αυτό. Μπορούσα να το καταλάβω. Δηλαδή σχεδόν τον καταλάβαινα. Αν δεν ήθελε να γίνει πατέρας, ένιωθα ότι δεν είχα πολλές επιλογές. Δεν ήθελα να τον πιέσω για κάτι που εκείνος δεν επιθυμούσε. Η ίδια μας η σχέση ήταν πολύ πιο σημαντική. Και παρόλο που είμαι σίγουρη ότι πολλοί θα με μισήσουν γι αυτό, συμφώνησα να μην κρατήσω το μωρό.
Η έκτρωση ήταν μια επιλογή που δεν είχα φανταστεί ότι θα έκανα, αλλά δεδομένων των περιστάσεων αυτό κάναμε».
Ο τρόπος με τον οποίο περιγράφει τις αγωνιώδεις στιγμές που έζησε όταν πήρε χάπια για να τερματίσει την εγκυμοσύνη στο σπίτι της χωρίς καμία βοήθεια, μπορεί να κάνει τον καθένα να ανατριχιάσει. «Δεν έπρεπε να το μάθει κανείς», γράφει ξανά και ξανά. Ο χωρισμός με τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ δεν άργησε να έρθει. Και το πιο αστείο είναι πως μετά από όλα αυτά, ο Τίμπερλεϊκ κυκλοφόρησε το “Cry me a River” όπου κατηγορεί την Μπρίτνεϊ για το τέλος τους.
Go F*ck Yourselves
Οι αποκαλύψεις για τους γάμους, τις εγκυμοσύνες, τα διαζύγια είναι συνταρακτικές. Αυτά τα περνάει ολόκληρος ο πλανήτης, όταν όμως είσαι διασημότητα του βεληνεκούς της Μπρίτνεϊ και ειδικά τη δεκαετία των 00s, όπου οι παπαράτσι σε κυνηγούσαν σε κάθε βήμα, τα πράγματα είναι αλλιώς. Ο Κέβιν Φέντερλαϊν της είχε πάρει τα παιδιά με τον ισχυρισμό ότι δεν μπορεί να τα φροντίσει. Ο Τζέιντεν Τζέιμς ήταν 5 μηνών και ο Σον Πρέστον 17 μηνών. Εκείνη την εποχή είχε ένα δραματικό ξέσπασμα ξυρίζοντας το κεφάλι της. Στο βιβλίο της γράφει: «Άντε γ…θείτε. Με θέλετε όμορφη για πάρτη σας; Άντε γ…θείτε. Θέλετε να είμαι καλή για χάρη σας; Άντε γ…θείτε. Θέλετε να είμαι το κορίτσι των ονείρων σας; Άντε γ…θείτε. Ήμουν το καλό κορίτσι πολλά χρόνια. Χαμογελούσα όταν οι παρουσιαστές των σόου έπαιρναν μάτι το στήθος μου, όταν οι Αμερικανοί γονείς έλεγαν ότι καταστρέφω τα παιδιά τους επειδή φορούσα κοντό μπουστάκι, όταν στελέχη εταιρειών μου χάιδευαν συγκαταβατικά το χέρι και αμφισβητούσαν τις επαγγελματικές μου επιλογές παρόλο που είχα πουλήσει εκατομμύρια δίσκους, όταν η οικογένειά μου μού φερόταν σαν να ήμουν η προσωποποίηση του κακού. Και είχα κουραστεί από όλο αυτό».
Εγώ είμαι η Μπρίτνεϊ Σπίαρς τώρα
Η ιστορία πάνω κάτω γνωστή: αποτυχημένες σχέσεις, άνθρωποι που την εκμεταλλεύονταν, παπαράτσι να την ακολουθούν παντού και φυσικά ο πατέρας της -ξεμέθυστος πλέον - σε αυτήν την ασταμάτητη κατρακύλα του παιδιού του που μοιάζει σαν να γκρεμιζόταν για να σωθεί, αντί να την πιάσει, είδε τη χρυσή ευκαιρία να λάμπει. Για την κηδεμονία δεν χρειάζεται να πούμε πολλά – την λήξη της την παρακολουθήσαμε live πρόσφατα. Το βιβλίο δεν παραθέτει κάτι που δεν το έδειξε η τηλεόραση ή δεν βούιξαν τα περιοδικά. Όμως η Μπρίτνεϊ λέει: «Δεν μπορούσα να ξεπεράσω το σοκ από το γεγονός ότι η πολιτεία της Καλιφόρνιας είχε αφήσει έναν άντρα σαν τον πατέρα μου – έναν αλκοολικό, κάποιον που είχε κηρύξει χρεοκοπία, έναν αποτυχημένο επιχειρηματία, αυτόν που με τρομοκρατούσε όταν ήμουν μικρή – να με ελέγχει, παρ’ όλα όσα είχα καταφέρει και όλα όσα είχα κάνει […] Από εκείνο το σημείο και μετά άρχισα να σκέφτομαι ότι ο πατέρας μου πίστευε πως δεν είχα έρθει στη γη για άλλο λόγο παρά για να συμβάλλω στη ροή του χρήματος στην οικογένεια».
Britney Spears: Το τέλος της ιστορίας της και η αρχή μιας καινούργιας
Η κηδεμονία της Μπρίτνεϊ Σπίαρς μετά από 13 ολόκληρα χρόνια τέλειωσε. Αυτό που συνέβη παγκοσμίως ήταν συγκλονιστικό. Χιλιάδες κόσμου σε όλον τον πλανήτη φώναζαν ένα σύνθημα «Free Britney». Ήταν σχεδόν σκανδαλώδες που το δικαστήριο είχε αφήσει την συγκεκριμένη ιστορία να τραβήξει τόσο πολύ. Μέχρι αυτήν την ημέρα, υπάρχει μεγάλη ανησυχία για την ψυχική της υγεία. Οι χρόνιες καταχρήσεις με αλκοόλ και χάπια τα οποία της τα χορηγούσαν γιατροί με παρότρυνση του πατέρα της, έχουν αφήσει τα σημάδια τους στο άλλοτε λαμπερό It Girl της Αμερικής.
Μεγαλώνοντας με Μπρίτνεϊ και με τα τραγούδια της, με τα οποία -μάρτυς μου ο Θεός- χτυπιέμαι μέχρι και σήμερα στο αυτοκίνητο, είναι γλυκόπικρο το συναίσθημα καθώς δεν στέρησε μόνο από την Μπρίτνεϊ την ελευθερία της αλλά και από ολόκληρο τον κόσμο την δημιουργικότητά της, το πόσο λαμπερή και ταλαντούχα ήταν. Εξελίχθηκε διαφορετικά ίσως από αυτό που ελπίζαμε, όμως είναι ελεύθερη. Για εκείνη είναι πολύ σημαντική η απόδραση από το χρυσό της κλουβί γιατί:
«Ελευθερία σημαίνει να είμαι αφελής, να κάνω χαζομάρες και να διασκεδάζω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ελευθερία σημαίνει να απέχω για λίγο από το Instagram χωρίς να αρχίσει ο κόσμος να καλεί την Άμεση Δράση. Ελευθερία σημαίνει να μπορώ να κάνω λάθη και να μαθαίνω από αυτά. Ελευθερία σημαίνει να μην είμαι υποχρεωμένη να κάνω σόου για τον οποιονδήποτε – πάνω ή κάτω από την σκηνή. Ελευθερία σημαίνει να μπορώ να είμαι υπέροχα ατελής σαν όλον τον κόσμο. Και, ελευθερία σημαίνει να έχω την ικανότητα και το δικαίωμα, να αναζητώ τη χαρά, με τον δικό μου τρόπο, με τους δικούς μου όρους».
And that’s Britney, bitch!
Το βιβλίο της Britney Spears, «Η Γυναίκα μέσα μου», κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις ΑΘΕNS BOOKSTORE Publications, σε μετάφραση Χρύσας Φραγκιαδάκη και Παναγιώτη Δρεπανιώτη. Eίναι μια γενναία και εντυπωσιακά συγκινητική αφήγηση για την ελευθερία, τη διασημότητα, τη μητρότητα, την επιβίωση, την εμπιστοσύνη και την ελπίδα. Γραμμένο με ειλικρίνεια και χιούμορ, το βιβλίο της Britney Spears φωτίζει τη δύναμη του έρωτα και της μουσικής- και πόσο σημαντικό είναι να μπορεί μια γυναίκα να πει επιτέλους την ιστορία της, με τους δικούς της όρους.
Δειτε περισσοτερα
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
«Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της διάρκειας»
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού