Βιβλιο

R. Kikuo Johnson: Ο πρώτος κομίστας που βραβεύεται με το λογοτεχνικό Whiting Award

Η αποκλειστική συνέντευξη στην ATHENS VOICE για την πορεία του στα έντυπα και στα κόμικς και εξώφυλλο που σχεδίασε

Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

R. Kikuo Johnson: Ο πρώτος κομίστας που βραβεύτηκε με το βραβείο Whiting για το «No one else». Η αποκλειστική συνέντευξη στην ATHENS VOICE και το εξώφυλλο που σχεδίασε

Ο R. Kikuo Johnson είναι ο πρώτος κομίστας που βραβεύεται με το ζηλευτό λογοτεχνικό Whiting Award, ένα βραβείο που βραβεύει στις ΗΠΑ από το 1985 εξέχοντα δείγματα πεζογραφίας, ποίησης, nonfiction και θεατρικών έργων. Ο κομίστας και παγκοσμίως γνωστός εικονογράφος εντύπων -για τη συνεργασία του με το New Yorker- έγινε ο πρώτος δημιουργός κόμικς που τιμήθηκε με το λογοτεχνικό αυτό βραβείο στην κατηγορία «Fiction» για το κόμικς του «No one else». Λίγο μετά την πρώτη έκδοση του εν λόγω κόμικς, ο Johnson παραχώρησε μια εκτενή συνέντευξη στην ATHENS VOICE για τη δουλειά του, ενώ συγχρόνως σχεδίασε και το εξώφυλλο του τεύχους 808, πράγμα που συνέπεσε τότε με τη βράβευσή του με το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία «Editorial» της Ένωσης Εικονογράφων των ΗΠΑ για το εξώφυλλό του με τίτλο «Delayed» που δημοσιεύθηκε στο New Yorker τον Απρίλιο του 2021.

Σημειώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά που δημιουργός κόμικς βραβεύεται τα τελευταία χρόνια με ένα αμιγώς λογοτεχνικό βραβείο. Είχε προηγηθεί το 2014 ο Ιταλός Τζεροκαλκάρε με το περίβλεπτο Strega για το κόμικς του «Dimentia il mio nome», ενώ το 2018, η “Sabrina” του Αμερικανού Nick Drnaso βρέθηκε στις μακρές λίστες του Man Booker.

Βράβευση του R. Kikuo Johnson με το Whiting Award: Απόσπασμα από το σκεπτικό της Επιτροπής των βραβείων για τη δουλειά του

«Με σαγηνευτικό χιούμορ και οξυδέρκεια, ο Τζόνσον, κεντάει με απαλή ραφή στις ξεφτισμένες άκρες τριών γενεών μιας οικογένειας στη Χαβάη. Η τέχνη στην απόδοση της θλίψης έγκειται στην αποτύπωση της αδεξιότητάς της, του πώς πρέπει να ενταχθεί στην ορμή των ημερών μας. Ο Τζόνσον αποδίδει συγχρόνως οικογενειακές πληγές και μια περίπλοκη στοργή με λεπτές πινελιές διστακτικής γλώσσας, που διαπερνούν τις εικονογραφήσεις των μεγάλων πάνελ, και το οδυνηρό πνεύμα και η γενναιοδωρία του μας επιτρέπουν να διαβάζουμε μεταξύ και πολύ πέρα από τα πάνελ που σχεδιάζει».