Βιβλιο

Τα τσιγάρα, τα ποτά και τα ξενύχτια…

Η ιστορία της διαφήμισης για τα προϊόντα καπνού και αλκοόλ

Μαρία Τσοσκούνογλου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η ιστορία των διαφημίσεων προϊόντων καπνού και αλκοόλ περιγράφεται διεξοδικά στο βιβλίο "20th Century Alcohol & Tobacco Ads" του Jim Heinmann που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Taschen και αναδεικνύει την προσπάθεια της διαφημιστικής βιομηχανίας εδώ και 100 χρόνια να προσελκύσει νέους πελάτες τσιγάρων και ποτών.

Η επιλογή των διαφημίσεων που έκαναν την εμφάνισή τους στον Τύπο και τον κινηματογράφο από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα αποκαλύπτει επίσης τον υψηλό βαθμό προσαρμοστικότητας και ευελιξίας που επέδειξαν όλα αυτά τα χρόνια οι εταιρείες καπνού και αλκοόλ καθώς άλλαζαν και τροποποιούσαν τη στρατηγική τους ανάλογα με την εποχή ώστε να προσεγγίζουν όλο και περισσότερους καταναλωτές και να αυξάνουν τις πωλήσεις τους.

Η εταιρεία Lucky Strike χρησιμοποιούσε συχνά διασημότητες στις διαφημίσεις της και υποστήριζε ότι τα τσιγάρα της δεν ερεθίζουν τον λαιμό όπως των άλλων καπνοβιομηχανιών, 1935


Η εταιρεία Murad με το γνωστό "Τούρκικο Τσιγάρο", 1919


Διαφήμιση κρασιών από την Carta Blanca, 1934


1950, Τσιγάρα Old Gold


1951. Διαφήμιση της μπύρας Schlitz στο περιοδικό LIfe. Η καμπάνια της εταιρείας είχε επίκεντρο τις απλές χαρές της ζωής.


Το 1970 τα τσιγάρα Kent σε μια διαφήμιση που απευθύνεται σε μαύρους καταναλωτές




1973. Από τις πιο γνωστές διαφημίσεις τσιγάρων Marlboro