Θεατρο - Οπερα

ΚΘΒΕ: Τι θα δούμε τη σεζόν 2025-26

Από το «Αυτή η νύχτα μένει», σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη μέχρι την «Ξανθιά Φράουλα», σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα και το «Τρέμω», σε σκηνοθεσία Άρη Κακλέα

Νίκη - Μαρία Κοσκινά
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Με το σύνθημα «Θέατρο Ξανά, μαζί, παντού», το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανακοίνωσε το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της σεζόν 2025-2026 με συνολικά 19 παραγωγές

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος ανοίγει την αυλαία της καλλιτεχνικής περιόδου 2025-2026 με το σύνθημα «Θέατρο Ξανά, Μαζί, Παντού». Τρεις λέξεις που συνοψίζουν τη διαχρονική ουσία του θεάτρου: μια τέχνη που ξαναγεννιέται κάθε φορά που ανοίγει η αυλαία, που υπάρχει μόνο μέσα από τη συλλογικότητα καλλιτεχνών και θεατών, και που δεν γνωρίζει σύνορα, γιατί μπορεί να ανθίσει σε κάθε τόπο όπου άνθρωποι συναντιούνται. Το φετινό πρόγραμμα φέρνει κοντά παραστάσεις που αγαπήθηκαν και επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά, μαζί με νέες δημιουργίες που δίνουν νέα πνοή στη θεατρική εμπειρία.

Αστέριος Πελτέκης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ © Mike Rafail

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος: Ο προγραμματισμός για τη σεζόν 2025-2026

Παραγωγές που συνεχίζονται

Στο Βασιλικό Θέατρο, συνεχίζεται η «Θελεστίνα» του Φερνάντο ντε Ρόχας, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη, με την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου στον πρωταγωνιστικό ρόλο και μουσική του Στέφανου Κορκολή. Ένα έργο που διαχειρίζεται με σατιρικό τρόπο τις δοξασίες της εποχής της μετάβασης από τον Μεσαίωνα στην Αναγέννηση. Κεντρικό πρόσωπο, η Θελεστίνα, μια αδίστακτη προξενήτρα που με φίλτρα και άλλα «μαγικά» κόλπα, προσφέρει τις υπηρεσίες στον κόσμο, έναντι παχυλής αμοιβής.

© Mike Rafail | That long black cloud

Στη Σκηνή Σωκράτης Καραντίνος της Μονής Λαζαριστών, για δεύτερη χρονιά θα παρουσιαστεί το «Έγκλημα και τιμωρία» του Θανάση Τριαρίδη, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη, εμπνευσμένο από το εμβληματικό μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκι. Την ίδια σκηνή καταλαμβάνει ξανά η «Αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, μια δυνατή ιστορία για τη γυναικεία χειραφέτηση. Την ίδια σκηνή καταλαμβάνει ξανά η «Αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου, σε σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, μια παράσταση που γνώρισε θερμή υποδοχή και που, μέσα από την ιστορία τριών γενεών γυναικών, αναμετριέται με τη σιωπή, την καταπίεση και την ανάγκη για ελευθερία. 

«Έγκλημα και τιμωρία» του Θανάση Τριαρίδη στο ΚΘΒΕ © Mike Rafail

Στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, παραμένει στη σκηνή το έργο «Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ» του Θωμά Μοσχόπουλου, σε κείμενο και σκηνοθεσία του ίδιου, μια τολμηρή παρωδία για την εξουσία και τον ανταγωνισμό.

Στην Παιδική Σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου, συνεχίζεται η «Πολυξένη» της Στέλλας Μιχαηλίδου, σε κείμενο και σκηνοθεσία της ίδιας, μια ιστορία για την αποδοχή της διαφορετικότητας και την αξία της σύνδεσης με τους άλλους. Για δεύτερη χρονιά επιστρέφει και το βρεφικό πρόγραμμα «Κου-κουτί!», σε σύλληψη ιδέας της Ελένης Γιαννούση, του Σωτήρη Ρουμελιώτη και της Ιόλης Ρώσσιου, σε σκηνοθεσία/δραματουργία Ελένης Γιαννούση και Σωτήρη Ρουμελιώτη, μια τρυφερή, συμμετοχική παράσταση για τους μικρότερους θεατές.

«Οι Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ» του Θωμά Μοσχόπουλου © Mike Rafail

Η σεζόν στο ΚΘΒΕ θα ξεκινήσει με τον μονόλογο «Μια ζωή – Ο μονόλογος μιας μοδίστρας», σε κείμενο και σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, με τη Νένα Μεντή, που θα παρουσιαστεί για λίγες παραστάσεις στο Βασιλικό Θέατρο, προτού φύγει για την Αθήνα για το Πτι Παλαί.

«Μια ζωή-- Ο μονόλογος μιας μοδίστρας» για λίγες παραστάσεις στο ΚΘΒΕ

Νέες παραγωγές

Στο Βασιλικό Θέατρο, το highlight της σεζόν φαίνεται να είναι  η θεατρική απόδοση του βιβλίου «Αυτή η νύχτα μένει» του Θάνου Αλεξανδρή, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη, με μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και τον Παντελή Καναράκη στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τον Μάρτιο, η Αθανασία Καραγιαννοπούλου υπογράφει τον «Βυσσινόκηπο» του Αντόν Τσέχωφ, σε νέα μετάφραση του Δαυίδ Μαλτέζε.

Στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, παρουσιάζεται το «SILLILAB: No difference between ho ho ho!!!» σε κείμενο, σκηνοθεσία και χορογραφία της Ρούλας Πατεράκη, μια παράσταση αφιερωμένη στον μαθηματικό Τζον φον Νόιμαν. Την ίδια σκηνή καταλαμβάνει τον Μάρτιο ο «Ήλιος με ξιφολόγχες» του Γιώργου Σκαμπαρδώνη, σε θεατρική διασκευή Σκαμπαρδώνη και Ελένης Ευθυμίου, και σκηνοθεσία της Ευθυμίου.

Ρούλα Πατεράκη

Στο Φουαγιέ του θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, παρουσιάζονται τρεις νέες παραστάσεις: «Το τέλος του έρωτα» του Pascal Rambert, σε προσαρμογή και σκηνοθεσία Γρηγόρη Αποστολόπουλου, με μουσική των Martyn Jacques και The Tiger Lillies· η κωμωδία «Οι γείτονες από πάνω» του Cesc Gay, σε σκηνοθεσία Νικολέτας Φιλόσογλου· και το «Λαχταρώ» της Σάρα Κέιν, σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου και σκηνοθεσία Χριστίνας Χατζηβασιλείου.

Χριστίνα Χατζηβασιλείου

Στη Σκηνή Σωκράτης Καραντίνος της Μονής Λαζαριστών, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά ο «Ζορμπάς» του Νίκου Καζαντζάκη, σε διασκευή, απόδοση και σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη, με τον Πασχάλη Τσαρούχα στον κεντρικό ρόλο.

Λευτέρης Γιοβανίδης

Στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, θα δούμε τρεις νέες παραγωγές: τη «Ξανθιά φράουλα» του Μίνο Μπελέι, σε απόδοση, σκηνοθεσία και μουσική επιμέλεια Αλέξανδρου Ρήγα· το «Τρέμω» του Ζοέλ Πομμερά, σε μετάφραση Θοδωρή Καφάση και σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία Άρη Κακλέα· και τη «Νέκυια 20kg» του Σάκη Σερέφα, σε σκηνοθεσία Ανδρομάχης Χρυσομάλη, με τον Τάσο Παλαντζίδη.

«Ξανθιά Φράουλα», σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα στο ΚΘΒΕ © Mike Rafail

Στην Εφηβική Σκηνή, η παράσταση «Οι Διψασμένοι» του Ουασντί Μουαουάντ, σε μετάφραση Αλέξη Τζίμα και σκηνοθεσία-σκηνογραφική ιδέα-μουσική του Γιάννη Τσεμπερλίδη, απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μιλώντας με ευαισθησία για τη μεταβατική περίοδο της εφηβείας.