- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η παράσταση «ζ-η-θ, ο Ξένος» του Μιχαήλ Μαρμαρινού ολοκληρώνει την περιοδεία στον Λυκαβηττό
Λόγω μεγάλης ζήτησης, προστέθηκε μία ακόμη τελευταία παράσταση
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός «επισκέπτεται» τρεις ραψωδίες της Οδύσσειας, σε μια συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επέλεξε φέτος να ασχοληθεί και πάλι με την Οδύσσεια, αυτή τη φορά εστιάζοντας σε τρεις ραψωδίες της: ζ, η και θ. Η παράσταση «ζ-η-θ, ο Ξένος» αφηγείται την παραμονή του Οδυσσέα στο νησί των Φαιάκων, όπου καταλήγει μόνος ως ναυαγός έπειτα από μεγάλη θαλασσοταραχή.
ζ-η-θ, ο Ξένος του Μιχαήλ Μαρμαρινού στον Λυκαβηττό
Το ταξίδι του Ξένου του Μιχαήλ Μαρμαρινού ξεκίνησε στην Επίδαυρο τον Ιούλιο και συνέχισε την περιοδεία του σε επιλεγμένα θέατρα της χώρας για να καταλήξει τον Σεπτέμβριο στην Αττική. Λόγω μεγάλης ζήτησης, αποφασίστηκε να προστεθεί μία ακόμη τελευταία παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού για την παραγωγή «ζ-η-θ, ο Ξένος». Μια επιστροφή στις πηγές: επίσκεψη σε τρεις ραψωδίες της Οδύσσειας. Έτσι το πρόγραμμα της περιοδείας ολοκληρώνεται στις 17 Σεπτεμβρίου.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, πιστός στο κείμενο της Οδύσσειας, βασίζεται στη μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη και παρουσιάζει την υποδοχή ενός ναυαγού, ενός ξένου, σε μια χώρα που κατά παράδοση δεν ήταν πολύ φιλόξενη. Η παράσταση ξεκινά με έναν ναυαγό, τον ξένο (Χάρης Φραγκούλης) που έχει ξεβραστεί στη θάλασσα και τον βρίσκουν οι νέες κοπέλες που έχουν βρεθεί εκεί για να πλύνουν. Εκεί γνωρίζεται με τη Ναυσικά, την κόρη του βασιλιά των Φαιάκων -που την υποδύεται η Κλέλια Ανδριολάτου- η οποία του δίνει συμβουλές για το πώς να γίνει αρεστός στην πατρίδα του. Ποιο είναι το μεγάλο μυστικό; Να γίνει συμπαθής στη μητέρα της, την Αρήτη (Έλενα Τοπαλίδου). Παρούσα σχεδόν καθ΄όλη τη διάρκεια της παράστασης, μιλάει σχεδόν αποκλειστικά με τη γλώσσα του σώματός της και την επιβλητική της παρουσία.
Ο Οδυσσέας παραμένει ξένος σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης μέχρι που ο τυφλός αοιδός Δημόδοκος (Λένια Ζαφειροπούλου) που έρχεται για να τον διασκεδάσει αρχίζει να διηγείται και να τραγουδά ένα γνωστό έργο της εποχής, την Ιλιάδα. Έξυπνα δραματουργικά στοιχεία του Ομήρου -που ο σκηνοθέτης εκμεταλλεύεται με ευφυία αναδεικνύοντας το μεγαλείο του έπους.
Στη σκηνή της αναγνώρισης ο σκηνοθέτης βασίζεται και σε άλλες πηγές, πέρα από τον Όμηρο, καθώς ούτε στην Ιλιάδα ούτε στην Οδύσσεια υπήρχε περιγραφή για το πώς κατέκτησαν οι Έλληνες τους Τρώες με τον Δούρειο Ίππο. Έτσι ο Μιχαήλ Μαρμαρινός κατέφυγε στον Βιργίλιο και μαθαίνουμε με λεπτομέρειες και την άλλη πλευρά του πολέμου, το πώς αιφνιδίασαν οι Αχαιοί τους εχθρούς τους και τη βία που άσκησαν μέσα στη νύχτα...
Πρόγραμμα παραστάσεων Σεπτεμβρίου
- Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου- Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη»
- Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου- Κηποθέατρο Παπάγου
- Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου-Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Δείτε περισσότερα για την παράσταση στον city guide της Athens Voice