Θεατρο - Οπερα

Θέατρο-Όπερα: 7 προτάσεις για τις 11-17 Απριλίου

«Ο αποτυχημένος» στην ΕΛΣ, «Η Σταχτοπούτα» στο Ολύμπια, «Θεόφιλος Sold» στο θέατρο της ΑΣΚΤ, «Η κασέτα» στον Σταθμό κ.ά.

woman_guest.jpg
Ιωάννα Γκομούζα
ΤΕΥΧΟΣ 912
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
"Η Σταχτοπούτα" στο Ολύμπια
"Η Σταχτοπούτα" στο Ολύμπια © Άρης Καμαρωτός

Θέατρο-Όπερα: 7 παραστάσεις για την εβδομάδα 11-17/4 σε Εθνική Λυρική Σκηνή, Ολύμπια, ΑΣΚΤ, Θέατρο Σταθμός, Αργώ, Ροές, Ρεκτιφιέ

Ο αποτυχημένος
Στο φουαγιέ ενός παρατημένου κεντροευρωπαϊκού ξενοδοχείου, ένας μεσήλικας αφηγητής ξετυλίγει τις αναμνήσεις από τη γνωριμία του με τον Βερτχάιμερ, που πρόσφατα αυτοκτόνησε, και τον διάσημο πιανίστα Γκλεν Γκουλντ. Ο Έκτορας Λυγίζος διασκευάζει για τη σκηνή τον «Αποτυχημένο» του Τόμας Μπέρνχαρντ, μια βιτριολική πραγματεία πάνω στον φθόνο, τη φιλοδοξία, τη φήμη, την ιδιοφυΐα, την τελειοθηρία, την εμμονή και τη ματαίωση. Ο ίδιος και ο Άρης Μπαλής ερμηνεύουν δύο χολωμένους αποτυχημένους πιανίστες, η Αμαλία Μουτούση την ξενοδόχο, πρώην ερωμένη του Βέρτχαϊμερ, ενώ ο Γιάννης Νιάρρος ως Γκουλντ παίζει (και σιγομουρμουρίζει φυσικά) αποσπάσματα από τις Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ.
Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής, 11-26 Απριλίου

"Ο αποτυχημένος" στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Γιάννης Νιάρρος στον "Αποτυχημένο" στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ © Ανδρέας Σιμόπουλος

Η Σταχτοπούτα
Η κωμική δίπρακτη όπερα του Τζοακίνο Ροσσίνι επιστρέφει με την αναβίωση της παραγωγής της ΕΛΣ που σκηνοθέτησε το 2013 η Ροδούλα Γαϊτάνου. Σε ένα θέατρο που παρακμάζει κατά την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης του 1929, ο επιστάτης Μανίφικο (Τζούλιο Μαστροτόταρο) προωθεί τις ατάλαντες, ματαιόδοξες κόρες του, ενώ η γεννημένη για τη σκηνή θετή του κόρη Αντζελίνα (Σβετλίνα Στογιάνοβα) έχει επωμιστεί τα βάρη της δύσκολης καθημερινότητας. Όλα θα αλλάξουν όταν ο Ραμίρο (Ματέο Μακιόνι) καλείται να αναλάβει τη διαχείριση του θεάτρου και αναζητά μια άξια σύντροφο. Την αναβίωση της σκηνοθεσίας έχει αναλάβει ο Παναγιώτης Αδάμ.
Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας», 12, 14, 16, 18 Απριλίου

Θεόφιλος Sold
«Σαλός» στα μάτια του κόσμου, δεν εγκατέλειψε την τέχνη του ποτέ, αποτυπώνοντας με τη φρεσκάδα της λαϊκής ζωγραφικής ένα σύμπαν θεών, ηρώων και καθημερινών ανθρώπων για ένα πιάτο φαΐ. Με τον πλάνη αυτοδίδακτο δημιουργό καταπιάνεται σκηνοθετικά η Όλια Λαζαρίδου. Η ιλαροτραγωδία του Σαμσών Ρακά Θεόφιλος Sold είναι εμπνευσμένη από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ και καταθέτει τελικά ένα σχόλιο για την ακραία εμπορευματοποίηση σε ό,τι ζει και δημιουργεί με αθωότητα.
Θέατρο της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, 13 έως 28 Απριλίου  

«Θεόφιλος Sold», σε σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου
«Θεόφιλος Sold», σε σκηνοθεσία Όλιας Λαζαρίδου

Η κασέτα
Ένας ήρωας που ασφυκτιά μαγνητοφωνεί τις σκέψεις του. Σκέψεις που έρχονται σε αντίθεση με την καταπίεση που υφίσταται από τους γύρω του, σε μια πόλη που τον πνίγει. Έχοντας σταδιακά απομονωθεί στο δωμάτιό του, η αυτοκτονία φαντάζει μια ύστατη πράξη λύτρωσης. Τέσσερις δεκαετίες αφότου το σύστησε στο κοινό ο Κάρολος Κουν και 20 χρόνια μετά το τελευταίο ανέβασμα του στην Αθήνα, ο Μάνος Καρατζογιάννης συμπρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί το σπαρακτικό και σπαρταριστό κείμενο της Λούλας Αναγνωστάκη, στο πλαίσιο και της διδακτορικής διατριβής που εκπονεί για την πνευματική παρακαταθήκη της. Ερμηνεύουν: Γιώργος Δεπάστας, Γιώργος Ζιόβας, Βάσω Καμαράτου, Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, Ερμίνα Κυριαζή, Σμαράγδα Σμυρναίου, Γιάννης Τσουμαράκης.
Θέατρο Σταθμός, από 11 Απριλίου

"Η κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη από τον Μάνο Καρατζογιάννη

Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα
Σαν ένα φωτογραφικό ντοκουμέντο που θ’ αποτυπώνει το πολιτικό πλαίσιο της δεκαετίας του 1930, οπότε συντέθηκε το έργο, επιχειρεί να προσεγγίσει ο Αλέξανδρος Κοέν το κύκνειο άσμα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα. Σε μια κοινωνία που πλημμυρίζεται από μισαλλοδοξία και πολεμά να επιβάλλει βάναυσα μια σαρωτική ομοιογένεια, οι κόρες της εμβληματικής ηρωίδας προσδοκούν να ζήσουν μακριά από τον ασφυκτικό κλοιό που τους έχει επιβάλλει η μητέρα τους. Στον επώνυμο ρόλο η Αιμιλία Υψηλάντη.
Θέατρο Αργώ, από 12 Απριλίου

"Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα" σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν
© Πάτροκλος Σκαφίδας

Sadmen
Νέο κείμενο και σκηνοθεσία για τον Θανάση Κριτσάκη μετά το «Π.Ο.Π: Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης» που παρουσίασε πέρσι στο ΑΠΑΡΑΜΙΛΛΟΝ. Μια σουρεαλιστική ιστορία για όσους πίστεψαν ότι μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο αλλά ηττήθηκαν, το «Sadmen» παρακολουθεί μια ομάδα απογοητευμένων σούπερ ηρώων που καλείται να εκπαιδεύσει ένα νέο μέλος. Ηττημένοι από τον εχθρό τους, απογοητευμένοι από τις μαχητικές τους πρακτικές, θα παραδώσουν την σκυτάλη στο/ στην/ στον Χ, μέσα από μια επώδυνη διαδικασία αναστοχασμού του παρελθόντος.
Θέατρο Ροές, 11 έως 26 Απριλίου

Άλλα για τον Γλάρο δε γνωρίζω
Ένας θίασος, κάπου στην Αθήνα, στις μέρες μας, ετοιμάζεται να ανεβάσει το διάσημο έργο του Τσέχωφ. Όμως, δυο εβδομάδες πριν από την πρεμιέρα όλα μοιάζουν να πηγαίνουν στραβά. Δεν υπάρχουν λεφτά για άλλο σκηνικό. Οι συντελεστές άφαντοι, αργοπορημένοι ή άρρωστοι με κορωνοϊό. Πώς ταυτίζονται με τους χαρακτήρες του Ρώσου ιστορικού συγγραφέα; Εμπνευσμένη από την τέταρτη πράξη του «Γλάρου», η παράσταση της Φένιας Προβελεγγίου πραγματεύεται τον αντίκτυπο του έρωτα, της απόρριψης και του αποχωρισμού στη ζωή μας.
Ρεκτιφιέ, από 12 Απριλίου

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.