Κωνσταντίνος Χατζής: «Το σήμερα αποκαλύπτεται μόνο μέσα από τους ποιητές»
Με αφορμή την παράσταση «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη» στο θέατρο Σταθμός, ο σκηνοθέτης μοιράζεται σκέψεις για το έργο, την πολιτική, την ανθρώπινη φύση και τη ζωή.


Ο Κωνσταντίνος Χατζής γράφει στην Athens Voice με αφορμή την παράσταση «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη» που σκηνοθετεί στο θέατρο Σταθμός.
O πάντα καλλιτεχνικά ανήσυχος σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής επιστρέφει με το νέο του έργο «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», μια πρωτότυπη και ιδιαίτερη θεατρική-μουσική performance, σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη, που παρουσιάζεται στο θέατρο Σταθμός για περιορισμένο αριθμό μεταμεσονύκτιων παραστάσεων έως και τις 30 Δεκεμβρίου, στις 23.30.
Το έργο «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», σε σκηνοθεσία, συρραφή κειμένων και απόδοση του Κωνσταντίνου Χατζή, βασίζεται στα έργα «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου και «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και μιλά για τον πόλεμο ως πολιτική πράξη και ως όργανο της πολιτικής μέσα από την υψηλή ποίηση δύο αρχαίων τραγωδιών. Στην παράσταση, ξεκινώντας από τις ρίζες του μύθου των Λαβδακιδών, ακολουθούμε την πορεία του εμφύλιου αλληλοσκοτωμού ανάμεσα στον πατέρα και τον γιο, Λάιο και Οιδίποδα, αλλά και στ’ αδέλφια Ετεοκλή και Πολυνείκη και, τέλος, στον θάνατο της Αντιγόνης. Μύθος, μνήμη, χρόνος. Πόλεμος. Αίμα. Αίμα εμφύλιο.
Για τη μουσική του έργου «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη», ο Κωνσταντίνος Χατζής συνεργάζεται ξανά με τον Γιώργο Κουμεντάκη. Η υποβλητική μουσική του διακεκριμένου συνθέτη δεν συνομιλεί με τις τραγωδίες των Αισχύλου και Σοφοκλή, αλλά λειτουργεί περισσότερο ως αυτόνομο μουσικό έργο. Λέξεις, ήχοι, εικόνες συνθέτουν μια μοναδική θεατρική-μουσική εμπειρία.

Ο Κωνσταντίνος Χατζής, με αφορμή την παράσταση «Επτά επί Θήβας – Αντιγόνη» στο θέατρο Σταθμός, μοιράζεται σκέψεις για το έργο, την πολιτική, την ανθρώπινη φύση και τη ζωή
Αρχαία τραγωδία
Υψηλή ποίηση. Πυκνότητα. Η πυκνότητα της στιγμής. Λέξεις «καρφωμένες» στον χρόνο. Γιατί στην Τραγωδία οι λέξεις δεν είναι απλώς φορείς ιδεών. Πάνε πολύ πιο μακριά. Γιατί πέρα από την ιδέα βρίσκεται η μουσική. Η μουσική των λέξεων. Ο ρυθμός. Ο μουσικός τόνος. Η Δόνηση των λέξεων. Που δίνει σε κάθε λέξη μια δυνατή διάσταση που βγαίνει από τον ήχο: από την διά του λόγου εκφραζόμενη μουσική.
Πόλεμος
Αυτό που αρχίζει. Που όλο αρχίζει. Κι αδιάκοπα θα αρχίζει. Αδιάκοπα μέσα στους αιώνες οι πράξεις των ανθρώπων.
Πολιτική πράξη
Οποίος ταυτίζεται το ίδιο με όλες τις ασταθείς και μεταβαλλόμενες συμπεριφορές, και τις τοποθετεί συνεχώς τη μία απέναντι στην άλλη.

Σιωπή
Όλα συμβαίνουν στην σιωπή. Κάθε «δράση», κάθε κίνηση, κάθε λέξη γίνεται κατανοητή μόνο στην σιωπή. Η σιωπή είναι η πιο βαθιά πύκνωση όλων των νοητικών, συναισθηματικών εκφράσεων.
Το χθες
«Βήμα» αργό που σέρνεται αργά μέσα στον χρόνο που έρχεται.
Το σήμερα
Το σήμερα αποκαλύπτεται μόνο μέσα από τους ποιητές. Γιατί έχουν ανά πάσα στιγμή, πρόσβαση στο σύνολο της ζωής. Διεισδύουν κάτω από το συνειδητό επίπεδο. Οι ποιητές έχουν την ικανότητα να βλέπουν συνδέσεις εκεί όπου κανονικά δεν είναι προφανείς.

Ανθρώπινη φύση
Τόσο αμετακίνητη και ταυτόχρονα τόσο ανοιχτή σε ό,τι θέλει να αλλάζει.
Ανάγκη
Να αφηγηθείς σε κάποιον όλον σου τον εαυτό σου. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει πρώτα να μάθεις να ακούς.
Ζωή
«Συναντήσεις.
Να συναντηθούμε με τον άλλον.
Να ανακαλύψουμε τον πλούτο του κι έτσι να δυναμώσουμε κι εμείς. Ο άλλος είμαστε εμείς».
INFO
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κωνσταντίνος Χατζής
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Χάρης Δήμος, Κωνσταντίνος Χατζής. Φωνή Αντιγόνης: Σοφία Χιλλ. Κλαρινέτο παίζει ζωντανά ο Χάρης Δήμος
- ΘΕΑΤΡΟ: Σταθμός Θέατρο
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον γνωστό ηθοποιό για την παράσταση στο θέατρο Μπέλλος, την ομάδα The Young Quill, και τα επόμενα σχέδιά του
Η Νικαίτη Κοντούρη σκηνοθετεί την παράσταση που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
Θέατρο, χορός, stand-up comedy και κάθε είδους παραστατική τέχνη συναντιούνται επί σκηνής
Ο Γιώργος Κουμεντάκης συμπράττει με τον Κωνσταντίνο Χατζή
Η ηθοποιός μιλά για το έργο στο οποίο πρωταγωνιστεί στο θέατρο Olvio
Κάποια έργα κάνουν πρεμιέρα, κάποια ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία
Ο Αστέριος Πελτέκης σκηνοθετεί την ιλαροτραγωδία του Μεσαίωνα, με πρωταγωνίστρια την Ελισάβετ Κωνσταντινίδου
Η παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Μίτσελ, θα ανέβει στις 25 Απριλίου 2025
Στην παράσταση «Συνέβη στο Μοντερέι» με τη Λυδία Φωτοπούλου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για τη δική του ξεχωριστή προσέγγιση στην παράσταση που ανεβαίνει σήμερα στο θέατρο Άττις- Νέος Χώρος
Η Ζωή Χατζηαντωνίου θέλησε να δείξει την κρίση ηθικής, αξιών, πολιτισμού των δυτικών κοινωνιών, προσπαθώντας να τη μεταφέρει στα ελληνικά δεδομένα
Σκηνοθέτης κινηματογράφου στην πρώτη του θεατρική σκηνοθετική απόπειρα. Μιλήσαμε με αφορμή την παράσταση «Μάγκντα Γκαίμπελς» του Γιώργου Βέλτσου, στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Σε κλίμα συγκίνησης συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες αποχαιρέτησαν τη σπουδαία ηθοποιό
«Ο χορός του θανάτου»: Μια παράσταση που μας προσκαλεί σε ένα σκοτεινό παιχνίδι τρόμου, ακραία θεατρικού
Μιλήσαμε με την ηθοποιό, σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο της σειράς «Είμαι η Τζο» και πρωταγωνίστρια στο queer παραμύθι «Δάφνη»
Η Ηρώ Μπέζου και η Δήμητρα Τρυπάνη ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια «ραδιοφωνική όπερα»
Μια ανατρεπτική ιλλαροτραγωδία, φωτίζοντας την απληστία, τον έρωτα και τις ανθρώπινες αδυναμίες στη μεσαιωνική Ισπανία
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλλερ
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό για την παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο» στο θέατρο Χώρα, για τα μυστικά μιας σχέσης που αντέχει στον χρόνο, για τη συνεργασία με τη σύζυγό του και την πορεία του στην υποκριτική
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.