- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Balkans: Just the Beginning από τη Σλοβενία
«Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε με τη δημοκρατία που έχουμε;»
«Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε με τη δημοκρατία που έχουμε;» αναρωτιούνται οι περφόρμερ της δυναμικής αυτής ομάδας, χοροπηδώντας με παγωμένα χαμόγελα και πετώντας τα ρούχα τους, γράφοντας μια επιστολή στον πρωθυπουργό και διαβάζοντας λόγους Ελλήνων πολιτικών. Έχοντας προσαρμόσει την ειρωνική τους περφόρμανς στην ελληνική κατάσταση, εξετάζουν το πώς ο νεοφιλελευθερισμός γεννά το φασισμό.
Σύλληψη και ανάπτυξη από την ομάδα.
Με τους: Katarina Stegnar, Grega Zorc, Vito Weis, Anita Wach, Boris Kadin, Loup Abramovici, Lada Petrovski Ternovšek
Σύλληψη και Σκηνοθεσία: Bojan Jablanovec
Μουσική: Kraftwerk
Σύμβουλος Μουσικής: Tomaž Grom
Κοστούμια: Mateja Benedetti
Φωτισμοί: Igor Remeta
Υπεύθυνος παραγωγής: Špela Trošt
Παραγωγή: Via Negativa
Για την ελληνική απόδοση του κειμένου συνεργάστηκε με την ομάδα Via Negativa η Αργυρώ Χιώτη.
Με την υποστήριξη: Ministry of Culture, Science, Education and Sport of RS, City of Ljubljana
Πρεμιέρα: 11 Νοεμβρίου 2012, την ημέρα των προεδρικών εκλογών της Σλοβενίας, The Old Power Station, Λουμπλιάνα
Διαβάστε περισσότερα:
• Η κολεκτίβα Via Negativa ιδρύθηκε το 2002 από τον σκηνοθέτη Bojan Jablanovec, με έδρα τη Λιουμπλιάνα, και μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει σαράντα διαφορετικές παραγωγές σε διεθνή φεστιβάλ και μεγάλα θέατρα – μεταξύ άλλων στην Μπιενάλε της Βενετίας, στο Live Art Festival New Territories της Γλασκώβης, στο φεστιβάλ Vie Scena Contemporanea της Μόντενα, στο θέατρο Kampnagel του Αμβούργου, στο Hebbel am Ufer του Βερολίνου, στο Volksteater της Βιέννης κ.α.
• Από την ίδρυσή τους και για μια επταετία (2002-8), οι Via Negativa αφιέρωναν τις παραστάσεις τους (συνολικά επτά) στα αντίστοιχα υπαρξιακά ζητήματα που είναι ευρέως γνωστά ως οι επτά θανάσιμες αμαρτίες.
• Το Just the Beginning είναι το τρίτο μέρος μιας σειράς παραστάσεων των Via Negativa που φέρουν το γενικό τίτλο Irresolvable (δηλαδή, Άλυτο/-α) και διερευνούν όρους που διέπουν τη δομή και τη λειτουργία των σύγχρονων κοινωνιών, αλλά, σύμφωνα με τους ίδιους, συνιστούν ένα άλυτο «παράδοξο». Οι βασικοί αυτοί «όροι» που τους απασχολούν είναι η πίστη, η ευτυχία, η ελευθερία, η λογική, η δικαιοσύνη, ο θάνατος, η ισότητα και η ύπαρξη του Θεού.
• Στο Just the Beginning εξετάζεται με παιγνιώδη τρόπο και με βάση τους κώδικες του σωματικού θεάτρου ο ρόλος του πολίτη ενός δημοκρατικού πολιτεύματος, και δη ο ρόλος (όσο και η πλάνη) της έννοιας «εκλογικό σώμα». Σύμφωνα με τους συντελεστές της παράστασης: «Εμείς, ως πολίτες ενός δημοκρατικού πολιτεύματος, έχουμε το δικαίωμα εκλογής αποκλειστικά και μόνο μεταξύ ορισμένων επιλογών που μας δίνονται. Ακόμη, όμως, κι αν επιλέξουμε να μη δώσουμε τη ψήφο μας σε καμία από αυτές, το “λευκό” ψηφοδέλτιο καταμετράται. Η αντιπροσωπευτική δημοκρατία είναι, επομένως, ένας πολύ εξελιγμένος μηχανισμός που συνθλίβει τους πάντες – τόσο αυτούς που ψηφίζουν όσο κι εκείνους που αρνούνται να το κάνουν. Συνεπώς, το εκλογικό σώμα δεν είναι παρόν, προκειμένου να εκφράσει την ελεύθερη βούλησή του. Υφίσταται μόνο και μόνο για να συντηρήσει το σύστημα. Οι δημοκρατικά εκλεγμένοι αντιπρόσωποί μας κάνουν ακριβώς αυτό που το εκλογικό σώμα επιθυμεί να δεχτεί και να υποστηρίξει. Για χάρη των κενών λόγων τους, εξαντλούμε το εκλογικό μας σώμα στα όρια της φυσικής μας αντοχής».
• Οι Via Negativa, η ομάδα Vasistas της Αργυρώς Χιώτη και η δημιουργική ομάδα του Bios έχουν συνεργαστεί στην περφόρμανς This!, μια παραγωγή των Via Negativa που ξεκίνησε ως residency project τον Ιούλιο του 2013 στην Αθήνα, συνεχίστηκε ως residency και παρουσιάστηκε ως work-in-progress στο Ζαντάρ της Κροατίας τον Αύγουστο του 2013 και στην «έδρα» των Via Negativa, Λιουμπλιάνα, τον Οκτώβριο του 2013. Το Τhis! είναι μια περφόρμανς όπου χρησιμοποιούνται υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και κάμερες ως νέες προεκτάσεις των αισθήσεων και των σκέψεων των σημερινών ανθρώπων, με τις λέξεις και τις εικόνες να συνθέτουν ένα ζωντανό, υπερρεαλιστικό αλλά συγχρόνως απολύτως πραγματικό διάλογο. Πρόκειται για ένα «ραντεβού» με τις υποσυνείδητες σκέψεις, ένα παιχνίδι για το παράδοξο της επικοινωνίας και τις ανθρώπινες συνδέσεις, σε σύλληψη, κείμενο, σκηνοθεσία και ερμηνεία των Boris Kadin, Αργυρώς Χιώτη, Ευθύμη Θέου και Βασίλη Χαραλαμπίδη.
• Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για τους Via Negativa, o αγγλόφωνος τόμος με τον τίτλο No One Should Have Seen This του Μπόγιαν Γιαμπλάνοβετς διατρέχει τη δουλειά της ομάδας από το 2002 έως και το 2011 και περιλαμβάνει, εκτός από θεωρητικά κείμενα, φωτογραφικό υλικό από τις παραστάσεις, τις δράσεις και τα πρότζεκτ τους (εκδόσεις Maska, Λιουμπλιάνα, 2012).
Εισιτήρια: 10€ | 5€
16/3, 21:00, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Κεντρική Σκηνή, Λεωφόρος Συγγρού 107-109 , 210 9005800
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.