Ο Κωνσταντίνος Ρήγος σηκώνει «Άνεμο» στο Εθνικό
«Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα χώρο συνάθροισης, ο οποίος θα μπορούσε να ήταν οπουδήποτε στη γη, αν και η εντύπωση που δίνει, θα έλεγα, ταιριάζει σε κάποια βορειοευρωπαϊκή χώρα. Σ’ αυτό το χώρο διαφορετικοί άνθρωποι με διάφορες κινησιολογικές ιδιαιτερότητες ή εμμονές συναντιούνται, συνδιαλέγονται, φλερτάρουν, αλληλεπιδρούν ο ένας με τον άλλο, δημιουργούν σχέσεις... Στην πραγματικότητα είναι 16 μοναχικοί άνθρωποι (ηθοποιοί, χορευτές και μουσικοί) που για την επικοινωνία τους χρησιμοποιούν το λόγο, το χορό και τη μουσική. Συζητούν και στοχάζονται για τον έρωτα, την τέχνη, τη δημιουργία, τον κόσμο, το θάνατο, την καταστροφή, όλα όσα απασχολούν το σύγχρονο άνθρωπο. Είναι χαρακτήρες, αλλά και δεν είναι, γιατί ο καθένας κουβαλάει και την προσωπικότητα του ηθοποιού ή του χορευτή.
Τις σκέψεις και τις ενορμήσεις τους τις προκαλούν οι 4 εποχές. Αναλόγως την εποχή αλλάζει και το ταμπεραμέντο της κατάστασης. Στην άνοιξη μιλάμε για τη δημιουργία, στο καλοκαίρι για τον έρωτα, στο φθινόπωρο για τη μελαγχολία, στο χειμώνα για την καταστροφή και το θάνατο. Φυσικά υπάρχουν και εναλλαγές, απλά αυτά είναι τα κεντρικά θέματα. Όμως, υπάρχει και ο άνεμος.
Είναι καταλυτικός ο τρόπος που αυτός επιδρά στις ζωές τους. Ο άνεμος μπορεί να είναι αναζωογονητικός, αλλά μπορεί να είναι και καταστροφικός. Γιατί μπορεί να είναι αεράκι ή να γίνει τυφώνας. Ο άνεμος είναι και η αόρατη πηγή ζωής. Μπορεί να φέρει τυχαία σε εμάς ένα χαρτάκι που έχει γραμμένο ένα τηλέφωνο και να ξεκινήσει μια σχέση, αλλά μπορεί να πάρει και να διώξει μακριά κάτι από τη ζωή μας.
Αυτή η παράσταση έχει τη σφραγίδα των παραστάσεων που έχω κάνει παλιότερα για το Εθνικό, την “Μπόσα Νόβα” και τον “Τιτανικό”. Αν και τα στοιχεία της γραφής μου παραμένουν ίδια έχει μια διαφορετική αισθητική. Η ιδέα και η ανάπτυξή της είναι δική μου, αλλά δέχτηκε τις παρεμβάσεις, στην πορεία των προβών, όσων συμμετέχουν. Έτσι δίπλα στα κείμενα που έγραψε η Ξένια Αηδονοπούλου υπάρχουν και κείμενα που έχουν προκύψει μέσα από τη διαδικασία των αυτοσχεδιασμών. Η μουσική που ακούγεται είναι “Οι 4 εποχές” του Βιβάλντι, μουσική του Σούμπερτ, μουσικές που δημιουργήθηκαν μέσω των αυτοσχεδιασμών, πρωτότυπα κομμάτια που έγραψε ο Δημήτρης Μαραμής, αλλά και κάποια γνωστά τραγούδια με αναφορές στο άνεμο.
Δεν είναι πάντα εύκολο να συνυπάρχουν στη σκηνή ισάξια ηθοποιοί και χορευτές και ο ένας να δανείζεται από την τέχνη του άλλου. Εδώ χαίρομαι γιατί μέσα σε 10 ημέρες από τότε που ξεκινήσαμε υπήρξε χημεία. Όπως και ότι επιτέλους συνεργάζομαι με ανθρώπους που χρόνια θέλαμε να δουλέψουμε μαζί.
Μέχρι να ξεκινήσει η παράσταση, απλά κρατήστε μια φράση. “Θα ήταν καλό να προβλεφθεί ο καιρός με κάποια ακρίβεια”».
Info: Από 8/12, Εθνικό Θέατρο - Σκηνή REX. Πρωταγωνιστούν: Ορφέας Αυγουστίδης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Βιβή Μπουτάτη, Άρης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ρόζα Προδρόμου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Αλεξάνδρα Ρογκόσκοβα, Αντώνης Στρούζας, Γιάννης Τσιγκρής
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
«Η γνήσια, αυθεντική επαφή μεταξύ ηθοποιού και θεατή, είναι σαν να έχεις ρίξει ένα σημείωμα σε μια μπουκάλα στο πέλαγος και κάποιος την βρήκε»
Επιλέξαμε έργα που είτε κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες είτε επαναλήψεις από προηγούμενη σεζόν που θα παίζονται για λίγο καιρό ακόμη
Η Ειρήνη Μουντράκη ανέλαβε τη διασκευή του λογοτεχνήματος του Ανδρέα Καρκαβίτσα σε περιεκτικό δραματικό κείμενο
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.