Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου «καρφώνει» τον Μπαλτά
«Ερμηνείες για την ηρεμία»
Με ένα αιχμηρό κείμενο για τις δηλώσεις του τέως υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής απαντά ο πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου Θανάσης Παπαγεωργίου,
Στο κείμενο που τιτλοφορείται «Ερμηνείες για την Ηρεμία», αναφέρεται:
Παραδίδοντας ο κ. Μπαλτάς στη νέα Υπουργό Πολιτισμού αναφέρθηκε στα επιτεύγματα επί υπουργίας του. Ανάμεσα σ’ αυτά και η φράση «είχαμε ένταση στο Εθνικό, ηρέμησε…». Δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοεί ο κύριος Μπαλτάς. Επί έξη μήνες δεν καταδέχτηκε να με καλέσει – τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, διάολε - ούτε για πέντε λεπτά στο γραφείο του ώστε να τον ενημερώσω και εγώ για την ‘ηρεμία’ που πέτυχε η τακτική του. Μια τακτική που ξεκίνησε με την ατυχέστατη, αν όχι και υπονομευτική, δήλωση ότι παραιτήθηκαν οι κ.κ. Κατζουράκης και Βιβιλάκης και τώρα ‘‘με τη νέα σύνθεση θα λειανθούν οι αντιθέσεις’’, ‘αδειάζοντας’ έτσι ακόμα και έναν στενό του φίλο. Μια τακτική που συνοψίζεται στην αντικατάσταση τριών μελών του Δ.Σ. με άλλα μέλη της αρεσκείας ή της επιρροής του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, ώστε να αποδυναμωθούν οι προτάσεις του Προέδρου. Μια τακτική που έδωσε έκτοτε το δικαίωμα στον μοναδικό συνομιλητή του απερχόμενου υπουργού να δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση - με τρόπο που έθιγε ακόμη και αυτά τα νέα μέλη - ότι τώρα που μπήκαν στο Δ.Σ., όλα λειτουργούν καλώς και να δηλώνει ανερυθρίαστα ότι μοναδικό πρόβλημα παραμένει η διπλή ψήφος του Προέδρου – πρόβλημα που δεν εξασφαλίζει έτσι την πλειοψηφία σε περίπτωση ισοψηφίας!…
Πώς πέτυχε την ηρεμία ο κ. πρώην; Με το αντί να δεχτεί (αποφεύγοντας προφανώς να επωμιστεί ακόμη μια αναταραχή στο Υπουργείο του) να με απαλλάξει, όπως του πρότεινα, δήλωνε κουτσομπολεύοντας, στον μοναδικό του έκτοτε συζητητή, ότι προσπαθούσα με κάθε τρόπο να τον πείσω να τον διώξει;(η καταγγελία είναι εγγεγραμμένη στα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΔΣ). Σπουδαία τακτική! Η πληροφόρησή του απερχόμενου υπουργού γινόταν αυστηρά μονομερώς από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και αυτό ονομάζεται ηρεμία. Φυσικά, αφού δεν έφτανε ποτέ στ’ αυτιά του κανένας αντίλογος. Η τακτική του βοήθησε στην προσπάθεια να υποτιμηθεί η σημασία του Διοικητικού Συμβουλίου και του Προέδρου του, επιβάλλοντας μια μονοκρατορία. Δεν τα παράτησα γιατί στη ζωή μου είμαι ο τελευταίος που θα πηδήξει από το καράβι όταν βουλιάζει. Φύγατε, λοιπόν, κ. Μπαλτά, αφού ‘ηρεμήσατε’ το Εθνικό Θέατρο, αφήνοντάς το σε πλήρη ασυνεννοησία μεταξύ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και Διοικητικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί κάθε διαχωριστική γραμμή ευθύνης μέσα στο θέατρο, να παρακάμπτεται το ΔΣ σε σοβαρά θέματα, να δυσχεραίνεται ο, βάσει του καταστατικού, έλεγχος της λειτουργίας του θεάτρου, να ελαττώνονται οι ελπίδες συνεργασίας. Αφήσατε, κύριε Μπαλτά, ένα Εθνικό σε απόλυτη ηρεμία! Έτσι να πιστεύετε. Όταν θα σκάσουν οι βόμβες που αφήσατε εκεί μέσα με την τακτική σας, εσείς θα βρίσκεστε κάπου αλλού αλλά εμείς θα προσπαθούμε να μαζέψουμε τα κομμάτια μας για να μην χαθούν εντελώς τα όνειρά μας για το πρώτο θέατρο της χώρας μας. Ελπίζω η νέα υπουργός, σαν άνθρωπος του θεάτρου, να ενδιαφερθεί άμεσα και να επαναφέρει τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση, βάζοντας τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Προσωπικά εγώ, θα προσπαθήσω πάλι να βοηθήσω.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα
Οι δύο γνωστοί ηθοποιοί και σκηνοθέτες μιλούν για την παράσταση «Όταν έκλαψε ο Νίτσε» και για τη συνεργασία τους
Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ
Ο Χάρης Φραγκούλης σκηνοθέτησε μια αμιγώς ερευνητική παράσταση πάνω στο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
Μιλήσαμε για όλα με τον ηθοποιό με αφορμή τον μονόλογο «Το πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» στο Θέατρο Θησείον
Η παράσταση αναλύει τον βίο και το έργο του, αναδεικνύοντας τον ταλαντούχο καλλιτέχνη που έκανε τη ζωή του κραυγή για την αγάπη
Το ομότιτλο βιβλίο της γαλλίδας συγγραφέως ανεβαίνει στο θέατρο για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Μια αληθινή ιστορία, ένας ύμνος στη δύναμη του ονείρου του Νταβίντ Λελαί-Ελό με τον Μάνο Καρατζογιάννη
Ο Γιάννης Δρακόπουλος πρωταγωνιστεί στη μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ
Μετά την ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε κατά την ολομέλεια του σώματος - Το βιογραφικό του
Η ενότητα CosmoClassical σε μία φιλόδοξη παρουσίαση του θρυλικού έργου του Giaccomo Puccini
Πείνα και εκπόρνευση; Μητέρα - προαγωγός; Άγνωστοι σύζυγοι και εραστές; Ναρκωτικά και παιχνίδια εξουσίας;
Η επιτυχημένη παράσταση των Ρέππα-Παθανασίου για δεύτερη χρονιά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος
2 κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και άλλες έχουν ήδη ξεκινήσει
Ένα δημοσιογραφικό νουάρ που σηκώνει τον καθρέφτη στη σκοτεινή πλευρά του κράτους και της κοινωνίας
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Από τους πρόσφατους ρόλους της ήταν εκείνος στον «Γυάλινο Κόσμο»
Λίγο πριν από τη μαγνητοσκόπηση της παράστασής του ο stand up comedian μιλά στην Athens Voice γι’ αυτό το γλυκόπικρο κείμενο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.