Θεατρο - Οπερα

Ψηλά απ' τη γέφυρα

Κατερίνα Παναγοπούλου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μία εβδομάδα πριν την πρεμιέρα επικρατεί πανικός. Οι σκάλες είναι καλυμμένες με πλαστικά. «Αύριο θα τοποθετηθούν τα καθίσματα, κάναμε γερή ανακαίνιση!» μου εξηγεί ένας τεχνικός που παρατηρεί ότι ψάχνω ανεπιτυχώς κάπου να καθίσω. «Είμαστε σε κατάσταση τρέλας!» λέει ο Γρηγόρης Βαλτινός γελώντας και με οδηγεί στο καμαρίνι του. «Ο Μίλερ είναι ο τραγωδός του σύγχρονου θεάτρου».

 Το κινητό του χτυπάει ασταμάτητα. «Δεν είναι περιπετειούλες μικροαστών. Ο Μίλερ συνδέει την ιστορία του με τον κοινωνικοοικονομικό περίγυρο». Η Μαρίνα Ψάλτη στο καμαρίνι της φτιάχνει κάτι στη φούστα της παράστασης. «Η Μπέατρις βιώνει ένα δράμα. Ο άντρας της είναι ερωτευμένος με την ανιψιά της, αλλά δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Είναι μετανάστρια, απόλυτα εξαρτημένη, δεν έχει δουλέψει ποτέ. Όλα συναινούν στο να επέλθει η καταστροφή». Ο πρώτος που είναι έτοιμος για την πρόβα είναι ο κύριος Πέτρος Φυσσούν. Η συζήτησή μας κατά έναν περίεργο τρόπο πηγαίνει στα μοντέλα που ξαφνικά γίνονται ηθοποιοί: «Στενοχωριέμαι γιατί αυτό γίνεται με σκοπό. Να αμβλύνουν το γούστο του κόσμου. Να τον αποβλακώσουν. Δεν είδα όμως κανένα σοβαρό καλλιτέχνη να δέχεται να πάρει μοντέλο».

 Οι τεχνικοί δοκιμάζουν μουσικές. Στη σκηνή, μια πανέμορφη κοπέλα διαβάζει. Είναι η Μαριάννα Πολυχρονίδη. Από κακιά στα «Μυστικά της Εδέμ» μεταμορφώνεται στη γλυκιά Catherine που ερωτεύεται ο Βαλτινός. Πότε τα προλαβαίνει; «Να φανταστείς τα γυρίσματα στο σίριαλ είναι 10ωρα!». Και το τραγούδι; (σ.σ το χειμώνα τραγουδούσε στο πλευρό του Σωκράτη Μάλαμα) «Δεν ξέρω τι μου αρέσει περισσότερο. Ευτυχώς τραγουδάω στο σίριαλ!». Λατρεύει αυτό που κάνει. Όλοι φορούν τα κουστούμια της παράστασης εκτός από τον Βαλτινό. Κάποια στιγμή ρωτάει «ποιο από τα δύο παντελόνια φαίνεται πιο φθαρμένο;». Βλέπω τον Νίκο Πουρσανίδη. Είναι ξανθός, «έπρεπε για την παράσταση!». Μαζί με τον Βασίλη Ρίσβα περιμένουν να ξεκινήσει η σκηνή, και όταν ξεκινάει είναι εξαιρετικοί. Ο Βαλτινός απαριθμεί τις σκηνές και εξηγεί πώς θέλει το φωτισμό σε καθεμία. Ο Γιώργος Πάτσας αλλάζει αντικείμενα στη σκηνή και βρίσκω ευκαιρία να του πω ότι και πάλι τα σκηνικά του είναι υπέροχα. Χαμογελάει. «Το θέμα είναι να βοηθάει στο ζωντάνεμα της ιστορίας. Μόνο αυτό!».