Θεατρο - Οπερα

Αναζητώντας τον Ριχάρδο

Στο Studio Μαυρομιχάλη ανεβαίνει το έργο «Ριχάρδος ο Τρίτος

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 375
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
19239-42492.jpg

Στο Studio Μαυρομιχάλη ανεβαίνει το έργο «Ριχάρδος ο Τρίτος - Μόνο της φήμης το πρόσκαιρο κενό» (μια παράσταση βασισμένη στο έργο του Σέξπιρ «Ριχάρδος ο Τρίτος»). Η Α. V. μπήκε στις πρόβες και κατευθείαν στο κλίμα.

Σάββατο απόγευμα. Στη σκηνή ο Φώτης Μακρής και η ομάδα του ταξιδεύουν στο 16ο αιώνα. Ερμηνεία της ιστορίας. Έξι ηθοποιοί εναλλάσσονται σε δεκαοκτώ ρόλους. Μια αποσπασματική σκηνή προς το τέλος του έργου που προβάρουν με βάζει αβίαστα στο παιχνίδι της πολύπλοκης ιστορίας. Κίνηση σε όλη τη σκηνή. Καφέδες, κουβέντες, ζέσταμα, αλλαγές. Το κλίμα θυμίζει μια ομάδα συνεργατών που έχει μαζευτεί να μιλήσει για ένα θέμα που μας καίει όλους. Το θέμα της εξουσίας.

«Κρατάμε το στόρι» μου λέει στο μικρό τους διάλειμμα ο σκηνοθέτης Φώτης Μακρής, «αλλά το κύριο στοιχείο είναι η παρουσίαση του ιστορικού προσώπου και όχι του σεξπιρικού ήρωα που γράφτηκε 110 χρόνια μετά, όταν βασίλευαν οι νικητές του Ριχάρδου και τον παρουσίαζαν σαν τέρας: καμπούρη, κουλό, κουτσό, διεφθαρμένο, εξουσιαστή. Ιστορικά δεν ήταν έτσι. Στο έργο, για παράδειγμα, παντρεύεται τη λαίδη Άννα από σκοπιμότητα και μέσα σε λίγες μέρες τη δηλητηριάζει. Στην πραγματικότητα έμειναν παντρεμένοι 12 χρόνια, εκείνη πέθανε από φυματίωση και ο ίδιος έπεσε σε κατάθλιψη. Καμία σχέση. Η παράσταση συνομιλεί με την ιστορία. Πλάθουμε μια άλλη προσωπικότητα του Ριχάρδου που δεν αποτελεί το τέρας, ένα μακιαβελικό ηγέτη, αλλά ένα από τα πρόσωπα της εποχής.

Θέλουμε να εξετάσουμε τα πλοκάμια της εξουσίας που βγάζουν τα τέρατα, παρά να πούμε ότι ήταν μια εξαίρεση μέσα στην ιστορία».

Ο Διονύσης Μανουσάκης παίζει δύο ρόλους, το λόρδο Χάστινγκς και τον Στάνλεϊ, το καρφί, που επιβιώνει σε κάθε περίπτωση. «Ο Φώτης μού θύμισε στην προσέγγισή του τον Μίνω Βολανάκη. Δεν ήρθε με συνταγή στην παράσταση. Άφησε το έργο να εξελιχθεί μέσα από τις πρόβες. Είναι σαν καράβι. Ξεκινάς και δεν ξέρεις πού θα ταξιδέψεις. Είχαμε μια συνενοχή για το τι θα συμβεί. Διαλέξαμε σκηνές που μας ενδιαφέρουν γιατί θέλουμε να πούμε κάτι». «Η παράσταση» συμπληρώνει ο σκηνοθέτης «έχει μια μπρεχτική οπτική. Εκεί που παίζουμε, σταματάμε τη δράση και λέμε πράγματα για την ιστορία, τη συνέχεια του έργου και την κατανόηση. Το έργο τοποθετείται στην εποχή του Πολέμου των Ρόδων, με τον πόλεμο μεταξύ δύο οικογενειών που εξουσιάζουν. Των Γιορκ και των Λανκάστερ. Σου θυμίζει τίποτε αυτή η οικογενειοκρατία;».

 

Μετ.: Ε. Μπελιές// Σκην.: Φ. Μακρής // Παίζουν: Στ. Κρούσκα, Φ. Μακρής, Δ. Μανουσάκης, Κ. Μιζάρας, Ν. Νίκας, Θ. Ντούσκα

Info Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια, 210 6453.330 Παρ. & Σάβ. 21.00. Κυρ. 20.00. € 18, 12 (Παρ./ Οικογενειακό κάθε Κυριακή ), € 14 (Φ/ Νεανικό/Άνω των 65), € 10 (Άνεργοι)

Η AV εξασφάλισε για εσάς 35 διπλά εισιτήρια για την avant premiere την  Παρασκευή 27/1, στις 21.00. Για να κερδίσετε ένα από τα εισιτήρια, στείλτε SMS: AVP (κενό) και ονοματεπώνυμο στο 54121, μέχρι τις 24/1 στις 10 π.μ. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με sms και τα ονόματά τους θα βρίσκονται σε λίστα στο ταμείο του θεάτρου Studio Μαυρομιχάλη (Μαυρομιχάλη 134, 210 6453.330).

Κάθε μήνυμα χρεώνεται € 1,23 με ΦΠΑ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.