Μουσικη

Οι Rolling Stones έδωσαν επιτέλους το «ok» στον Fatboy Slim να κυκλοφορήσει το θρυλικό bootleg

Κάτι που ζητούσε εδώ και 20 χρόνια

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Οι Rolling Stones έδωσαν επιτέλους το «ok» στον Fatboy Slim να κυκλοφορήσει το θρυλικό bootleg

Μια από τις πιο γνωστές «απαγορευμένες» μίξεις στην ιστορία της dance μουσικής βγαίνει επιτέλους νόμιμα στο φως: το Satisfaction Skank του Fatboy Slim, που «χτίζει» πάνω στο εμβληματικό riff του (I Can’t Get No) Satisfaction των Rolling Stones.

Ο Νόρμαν Κουκ —το πραγματικό όνομα του Fatboy Slim— αποκάλυψε ότι ζητούσε άδεια από το management των Stones για περισσότερο από 20 χρόνια. Παρόλο που ο ίδιος ο Μικ Τζάγκερ του είχε πει ότι αγαπά το track, η απάντηση από τους ανθρώπους γύρω από το συγκρότημα ήταν πάντα ένα σταθερό «όχι». Το κομμάτι κυκλοφορούσε μόνο μέσα από live εμφανίσεις και ανεπίσημες ηχογραφήσεις, αποκτώντας cult status.

«Είχα ένα τηλεφώνημα από τον Μικ Τζάγκερ που μου είπε ότι του άρεσε η μίξη», είπε ο Κουκ στο BBC. «Αλλά το management ήταν ανένδοτο. Ζητήσαμε τέσσερις φορές, και μετά ντρεπόμουν να το ξαναπώ».

Φέτος, όμως, συνέβη το απρόσμενο: ήταν η ίδια η ομάδα των Stones που προσέγγισε τον Fatboy Slim για να δώσει την άδεια. Μάλιστα, του παρέδωσαν και τα master tapes ώστε να αναβαθμίσει την ποιότητα της αρχικής μίξης. Το Satisfaction Skank, πλέον επίσημα συνεργασία Fatboy Slim – Rolling Stones, ανέβηκε στα streaming services την Πέμπτη.

Η απόφαση θυμίζει την κίνηση των Stones το 2019 να επιστρέψουν όλα τα δικαιώματα του Bitter Sweet Symphony στον Ρίτσαρντ Άσκραφτ, χρόνια μετά τη δικαστική διαμάχη για το sample από το The Last Time. Αυτή τη φορά, όμως, το δείγμα είναι πολύ πιο εμφανές: ολόκληρο το διάσημο riff του Κιθ Ρίτσαρντς, που –όπως έχει πει ο ίδιος– του ήρθε σε όνειρο.

Ο Fatboy Slim ελπίζει πως η κυκλοφορία του bootleg θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον για το The Rockafeller Skank, το οποίο έχει αποκαλέσει «δικό μου Bohemian Rhapsody» λόγω της πολυπλοκότητας της παραγωγής του. «Ήταν τα πρώτα χρόνια του ίντερνετ. Έπρεπε να πάω στο σπίτι του ηχολήπτη μου για το “slowy down bit”, γιατί μόνο εκείνος είχε το software. Μετά να πάρω το αρχείο πίσω και να κάνω όλο το μοντάζ στο στούντιό μου», θυμάται.

Ο 62χρονος σήμερα DJ —που ξεκίνησε την πορεία του ως μπασίστας των Housemartins— εξακολουθεί να περιοδεύει εντατικά και το βράδυ της Πέμπτης ήταν προγραμματισμένο να παίξει στο Concorde 2 του Μπράιτον.