Η Κλαυδία μιλάει στην Athens Voice
Μουσικη

Η Κλαυδία μιλάει στην Athens Voice

Χαρούμενη, ενθουσιώδης, τελειομανής και... ψυχαναγκαστική σε μερικά ζητήματα, όπως λέει, είναι έτοιμη να ανέβει στη σκηνή της Eurovision
Μαριάννα Μανωλοπούλου
Μαριάννα Μανωλοπούλου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Η Κλαυδία μας μεταφέρει τα συναισθήματά της, πληροφορίες για τη σκηνική της παρουσία, για τα γούρια της και όλες τις λεπτομέρειες της εμφάνισής της στη Eurovision

Όσο σπάνιο είναι το όνομά της, που το έχει πάρει από την αγαπημένη της γιαγιά, άλλο τόσο σπάνια είναι κι εκείνη και η χροιά της. Η Κλαυδία Παπαδοπούλου, με ποντιακή καταγωγή, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Ασπρόπυργο, ήξερε από μικρή ότι η μουσική είναι το πεπρωμένο της.

Η μαμά της έζησε και πήγε σχολείο στη Σοβιετική Ένωση μέχρι τα 12 της. Το ’91 ήταν που αποφάσισαν να έρθουν οικογενειακώς στην Ελλάδα. Στο σπίτι μιλούσαν ρωσικά, ποντιακά και ελληνικά, έτσι και η Κλαυδία έμαθε να μιλάει λίγο απ’ όλα. Η μητέρα της της τραγούδαγε κι εκείνη αποστήθιζε ό,τι άκουγε. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα πρώτα τραγούδια που σιγοψιθύρισε, φορώντας τα πολύχρωμα τότε γυαλιά της, ήταν προπολεμικά ρωσικά κομμάτια. Σήμερα τα γυαλιά της έχουν αντικατασταθεί με εκείνα τα χαρακτηριστικά μαύρα που έχουμε συνηθίσει να τη βλέπουμε να φοράει και είναι το σήμα κατατεθέν της, χάρη σε αυτά τη συγκρίνουν συχνά με τη Νάνα Μούσχουρη.

Η 22χρονη έγινε γνωστή από τη συμμετοχή της στο «The Voice of Greece» το 2018, όπου έφτασε στον τελικό με την ομάδα της Έλενας Παπαρίζου. Αρκετοί ήταν εκείνοι που τη χαρακτήρισαν αμέσως ως το next big thing. Στα 17 της μάλιστα, τραγούδησε παρέα με τον Διονύση Σαββόπουλο, μια ξεχωριστή στιγμή, όπως δήλωνε τότε, για την καριέρα της. Στη συνέχεια, συμμετείχε σε φεστιβάλ όπως το Summer Nostos Festival με τον Good Job Nicky, ενώ έχει τραγουδήσει και σε νυχτερινές μουσικές πίστες. Στην αρχή όλα αυτά ήταν λίγο ξένα για εκείνη, στην πορεία βέβαια τα συνήθισε και πλέον τα απολαμβάνει χωρίς να το πολυσκέφτεται.

Η Κλαυδία είναι ιδιαίτερα ενεργή και δημοφιλής στα κοινωνικά δίκτυα, και συγκεκριμένα στο TikTok. Το πρώτο της βίντεο ήταν ένα cover του «Dance Monkey», ενώ δεν διστάζει μέχρι σήμερα να μοιράζεται στιγμές από την επαγγελματική και προσωπική της ζωή και να απαντάει στους φαν της. Με τα πολύ επιτυχημένα της covers κατάφερε να μαγέψει μέχρι και τη διάσημη ποπ σταρ Κριστίνα Αγκιλέρα, που της πάτησε καρδιά σ’ ένα βίντεο στο οποίο η Κλαυδία ερμήνευε μια μπαλάντα. «Θεωρώ ότι είμαι και λίγο τυχερή, παρότι εργάζομαι πολύ σκληρά. Χρειάζεται και τύχη σ’ αυτό τον χώρο για να σε προσέξει ο Σαββόπουλος και η Κριστίνα Αγκιλέρα, έτσι πιστεύω».

Το 2020 κυκλοφόρησε το τραγούδι «Lonely Heart», το οποίο αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το ελληνικό κοινό, ενώ ακολούθησε το 2 φορές πλατινένιο σινγκλ «Χαράματα» και έναν χρόνο αργότερα, το πρώτο της EP με τίτλο τ’ όνομά της. Επίσης, έχει συνεργαστεί με επιτυχημένους DJs και μουσικούς παραγωγούς διασκευάζοντας διεθνή dance hits. To 2023, κέρδισε το βραβείο της Καλύτερης Πρωτοεμφανιζόμενης στα βραβεία της Κύπρου Super Music Awards 2023, ενώ την ίδια χρονιά διεκδίκησε την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Eurovision με το «Holy Water». Το «Holy Water» ήταν μια ιδιαίτερη μπαλάντα, σε αγγλικό στίχο, με επιρροές afrobeat. Μια μουσική προσευχή για όλους εκείνους τους ανθρώπους που εγκαταλείπουν τις χώρες τους για ένα καλύτερο αύριο μπαίνοντας σε βάρκες στη θάλασσα.

Η Eurovision ήταν ένα όνειρο που είχε από μικρή. Μεγαλώνοντας και βλέποντας την Έλενα Παπαρίζου να μας εκπροσωπεί στον διεθνή διαγωνισμό και να κερδίζει, εντυπωσιάστηκε. Ήταν ένα όνειρο ζωής που δεν θα παρατούσε μέχρι να το πραγματοποιήσει.

Με την αιθέρια χροιά της, η Κλαυδία κατάφερε να κερδίσει τον εθνικό τελικό και θα διαγωνιστεί στην 7η θέση του Β’ Ημιτελικού στην 69η Eurovision με το τραγούδι «Αστερομάτα», μια δημιουργία σε σύνθεση των Arcade και της ίδιας και στίχους των Arcade, που, όπως λένε οι δημιουργοί του, γράφτηκε μόλις μία εβδομάδα πριν από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής συμμετοχών. Βέβαια, η ίδια μου αποκάλυψε ότι θα ήθελε να συμμετάσχει ακόμη μια φορά στον διεθνή διαγωνισμό για να καταφέρει να δείξει και την άλλη πτυχή του εαυτού της, μια και λατρεύει τον ξένο στίχο.

Klavdia - Asteromáta | Greece 🇬🇷 | Official Music Video | #Eurovision2025

Χαρούμενη, ενθουσιώδης, τελειομανής και ψυχαναγκαστική σε μερικά ζητήματα, όπως λέει, είναι έτοιμη να ανέβει στη σκηνή του διαγωνισμού, που πέρσι παρακολούθησαν 163 εκατομμύρια τηλεθεατές. Μιλήσαμε μαζί της λίγο πριν ταξιδέψει για τη Βασιλεία της Ελβετίας για να μας μεταφέρει τα συναισθήματά της, πληροφορίες για τη σκηνική της παρουσία, για τα γούρια της και για όλες τις λεπτομέρειες της εμφάνισής της.

Προς το παρόν δεν έχει άγχος. «Το κυρίαρχο συναίσθημα είναι η ανυπομονησία και ο ενθουσιασμός. Θέλω να κρατάω μικρό καλάθι, να πατάω στη γη και να είμαι ρεαλίστρια. Δεν θα μου φαινόταν καθόλου λογικό να διατυμπανίζω πως η συμμετοχή μας είναι τέλεια και πως όλοι θα ξετρελαθείτε. Καθένας έχει κάτι άλλο στον νου του. Δεν μπορούμε να ικανοποιούμε όλες τις προσδοκίες», αναφέρει μεταξύ άλλων.

Το τραγούδι, όπως τονίζει, δεν μιλάει ούτε για τον Πόντο (η Τουρκία –αν και δεν συμμετέχει εδώ και χρόνια στη Eurovision– αντέδρασε λέγοντας πως θα εξέταζε αν το κομμάτι έχει σχετική αναφορά) ούτε για κάποιο πολιτικό γεγονός, αλλά για κάθε μορφή αποχωρισμού. «Ο καθένας ταυτίζεται με τα δικά του βιώματα», επισημαίνει η καλλιτέχνιδα.

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τις στοιχηματικές εταιρείες, η χώρα μας τοποθετείται στη 18η θέση του τελικού. Τη ρωτάμε πόσο την ενοχλεί και την επηρεάζει αυτό το γεγονός. «Μέχρι να πατήσουμε το πόδι μας στη σκηνή, κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί. Όλα είναι ανατρέψιμα. Τα κριτήρια των στοιχηματικών βασίζονται στην εμφάνισή μας στον εθνικό τελικό. Ελπίζω η σκηνική μας παρουσία να μας ευνοήσει».

Κατά το μεγαλύτερο μέρος θα είναι μόνη της στη σκηνή, εκτός από ένα στιγμιότυπο στο τέλος που θα εμφανιστεί ένα ακόμα άτομο, σύμφωνα με όσα μας αποκάλυψε ο Φωκάς Ευαγγελινός, που εδώ και δύο δεκαετίες τ’ όνομά του είναι συνώνυμο με τη Eurovision. Τον ρωτάμε αν θα υπάρχει περισσότερη κίνηση από την ίδια, σε αντίθεση με τη βραδιά του ελληνικού τελικού. «Ναι, αλλά όσο πρέπει και χρειάζεται, καθόλου παραπάνω. Ξέρω ότι τώρα θα συγκρίνουν το τραγούδι μας με άλλες συμμετοχές. Δεν μπορούμε όμως να συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Η "Αστερομάτα" δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα ποπ κομμάτι», λέει ο creative director, Φωκάς Ευαγγελινός.

Την Κλαυδία πάντως στη σκηνή θα τη δούμε με ένα φόρεμα που σχεδίασαν οι Deux Hommes – η ίδια τόνισε πως νιώθει δέος και συγκίνηση κάθε φορά που το δοκιμάζει. Eπίσης θα φοράει τα σκουλαρίκια της γιαγιάς της, που έχουν τη δική τους μοναδική ιστορία, και τα χαρακτηριστικά γυαλιά της.

Η Κλαυδία μιλάει στην Athens Voice

Φέτος δεν θα καταφέρουμε να δούμε την πρώτη της τεχνική πρόβα, αφού, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της EBU, δεν θα δημοσιευτούν τα αντίστοιχα βίντεο των υποψηφίων. Επιπλέον, στο πλαίσιο των ανακοινώσεων, στις 30 Απριλίου, γνωστοποιήθηκε πως απαγορεύονται άλλες σημαίες ή σύμβολα πλην εκείνων των 37 συμμετεχουσών χωρών, μετά από την έντονη πολιτική διάσταση που έλαβε η περσινή διοργάνωση. «Η συγκεκριμένη απόφαση με βρίσκει απόλυτα σύμφωνη. Θεωρούσα πάντα και εξακολουθώ να πιστεύω πως η Eurovision είναι ένας μουσικός διαγωνισμός. Και η μουσική έχει πραγματικά τη δύναμη να ενώσει λαούς, χώρες και φυλές. Δεν υπάρχει λόγος διχασμού. Όλοι μας πηγαίνουμε για να τραγουδήσουμε, να περάσουμε καλά, να προβάλλουμε στοιχεία από τη χώρα και την κουλτούρα μας, να γνωριστούμε και να ανακαλύψουμε», λέει η νεαρή ερμηνεύτρια.

«Ποτέ ως τηλεθεάτρια δεν είδα τον διαγωνισμό μέσα από το φίλτρο των αντιθέσεων και ποτέ δεν πρόταξα πολιτικά κριτήρια στον τρόπο που ψήφιζα. Την ίδια στάση θα έχω και φέτος που συμμετέχω στη Eurovision. Θα σταθώ στη μουσική και στους ανθρώπους, στην ένωση που μπορεί να προκύψει».

Λίγο πριν βγει στη σκηνή του ημιτελικού, θα προσπαθήσει να αδειάσει το μυαλό της από οποιαδήποτε άλλη σκέψη. Θα δώσει ένα φιλί στον Φωκά Ευαγγελινό – άλλωστε είναι ο τελευταίος άνθρωπος που θέλει να δει πριν τραγουδήσει. «Η θετική ενέργεια κι η ευλογία που νιώθει κανείς κοντά του είναι διαπεραστική», σημειώνει. Θα ακούσει το «Καλή επιτυχία Ελλάδα» και θα βγει στη σκηνή για να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.

«Θα είμαι ευχαριστημένη αν, τελειώνοντας τη Eurovision, παρακολουθώ διαδικτυακά την εμφάνισή μου και είμαι περήφανη».

20 χρόνια λοιπόν από τη νίκη της Έλενας Παπαρίζου, της ευχόμαστε να σημειώσει κι εκείνη τη δική της επιτυχία... Καλή επιτυχία Κλαυδία. Καλή επιτυχία Ελλάδα. Οι προτάσεις αυτές θα ακουστούν από το πολύ επιτυχημένο δίδυμο, τη Μαρία Κοζάκου και τον Γιώργο Καπουτζίδη, που θα απολαύσουν οι τηλεθεατές του ελληνικού διαγωνισμού, οι οποίοι επέστρεψαν στον σχολιασμό της Eurovision.

Το κοινό στην Ελλάδα, θα μπορεί για πρώτη φορά φέτος να ψηφίσει και online μέσω του www.esc.vote, καθώς και με τηλεφωνική κλήση και SMS.

Στις 13, 15 και 17 Μαΐου θα πραγματοποιηθούν οι δύο ημιτελικοί και ο μεγάλος τελικός του διαγωνισμού.

Η σειρά εμφάνισης των χωρών στον Β’ Ημιτελικό: Αυστραλία, Μαυροβούνιο, Ιρλανδία, Λετονία, Αρμενία, Αυστρία, *Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Λιθουανία, Μάλτα, Γεωργία, *Γαλλία, Δανία, Τσεχία, Λουξεμβούργο, Ισραήλ, *Γερμανία, Σερβία, Φινλανδία (Με αστερίσκο σημειώνονται οι χώρες που προκρίνονται απευθείας).

Πριν από τις τρεις απευθείας μεταδόσεις των Ημιτελικών και του Μεγάλου Τελικού, σε ρυθμούς Eurovision μάς βάζει η θεματική εκπομπή της ΕΡΤ1 «Eurovision Night» με την Τζένη Μελιτά. Σε τρεις βραδιές γεμάτες με μουσική, αποκλειστικές συνεντεύξεις, ζωντανές συνδέσεις από τη Βασιλεία της Ελβετίας και πολλούς καλεσμένους, η Τζένη Μελιτά θα μας μεταφέρει τον παλμό του μεγαλύτερου μουσικού διαγωνισμού της Ευρώπης.

Το 12άρι της ελληνικής κριτικής επιτροπής, στον Μεγάλο Τελικό της Eurovision, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Μαΐου, θα το ανακοινώσει η ηθοποιός και παρουσιάστρια Τζένη Θεωνά.

Δειτε περισσοτερα

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση