Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
LP Giobbi: Όταν μου τηλεφώνησε η Taylor Swift, τα παράτησα όλα
LP Giobbi: Συνέντευξη με την DJ, παραγωγό, πιανίστα και ακτιβίστρια πριν την πρώτη της εμφάνιση στην Αθήνα.
Σε λίγες ώρες θα εμφανιστεί στην Αθήνα για ένα από τα υψηλής ενέργειας set της. «Αυτό είναι το πρώτο μου ταξίδι στην Ελλάδα! Είμαι τόσο ενθουσιασμένη» μάς εξομολογείται. DJ, παραγωγός και πιανίστα, η LP Giobbi ξεχωρίζει στη χορευτική σκηνή με τη μουσική και την ακτιβιστική της δράση. Από το 2018 που εμφανίστηκε, βρέθηκε σε μεγάλα παγκόσμια φεστιβάλ, όπως τα Coachella, EDC, Lollapalooza, Bonnaroo, Tomorrowland, Electric Forest και Creamfields. Υποστήριξε καλλιτέχνες όπως οι Pete Tong (ανοίγοντας δύο νύχτες στο 02 Arena) Fatboy Slim, Diplo, Mochakk, DJ Tennis, Dead & Co και Sofi Tukker, παντού, από το Fabric στο Λονδίνο, το Red Rocks Amphitheatre στο Κολοράντο, το Warehouse Project στο Μάντσεστερ, μέχρι το Amnesia και το Ushuaïa στην Ίμπιζα.
Η μουσική της LP Giobbi μετρά πια περισσότερα από 150 εκατομμύρια streams στις πλατφόρμες και οι τιμητικές της διακρίσεις αυξάνονται: Καλύτερη Παραγωγός της Χρονιάς του DJ Mag, EQUAL Ambassador του Spotify, Artist to Watch σε Spotify RADAR, σε Amazon και TIDAL. Φέρνοντας στην ηλεκτρονική μουσική τα πολλά χρόνια εκπαίδευσής της στην κλασική και jazz, η LP Giobbi με τις «πιανοκεντρικές» παραγωγές της δημιουργεί έναν ήχο που μπορεί εύκολα να κουνήσει τα πλήθη στις αρένες χωρίς όμως να χάνει τη βαθιά ανθρώπινη επαφή του.
Έχοντας ιδρύσει μία πολύπλευρη εταιρεία, μία δισκογραφική, έναν εκδοτικό οίκο και μία κολεκτίβα μαζί με τους Sofi Tukker, την Animal Talk, και το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα Femme House που είναι αφιερωμένο στην εκπαίδευση των εκκολαπτόμενων beatmakers και στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων μεταξύ των φύλων στη χορευτική μουσική, όπου οι γυναίκες αποτελούν μόνο δύο τοις εκατό των παραγωγών, η LP Giobbi χρησιμοποιεί την επιτυχία της για να υποστηρίξει θετικές αλλαγές.
Μερικούς μήνες μετά το ντεμπούτο της «Light Places», ένα από τα πιο πολυσυζητημένα άλμπουμ του 2023 στον μουσικό Τύπο, που κυκλοφόρησε μέσω της Counter Records της Ninja Tune, η αμερικανίδα σταρ της ηλεκτρονικής μουσικής έρχεται στην Αθήνα, καλεσμένη του Plisskën Festival, στο Zed Athens, όπου θα παίξει μαζί με την παραγωγό, τραγουδίστρια και DJ, Jessy Lanza, και τον Jay Jay, κατά κόσμον, Ιάσονα Οικονόμου. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να ρωτήσουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε για εκείνη και τη μουσική της.
Τι σας ενέπνευσε κατά τη δημιουργία του άλμπουμ «Light Places»; Ποιο ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίσατε;
Ήθελα να κάνω μουσική που έκανε τους ανθρώπους να αισθάνονται καλά και τους βοηθούσε, κατά κάποιον τρόπο, να «βρουν το φως τους». Ήθελα η μουσική να είναι uplifting και να βοηθά τους ανθρώπους να συνδεθούν. Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισα ήταν να βρω την αυτοπεποίθηση να μην περιορίζομαι στο να φτιάχνω σκληρά χορευτική μουσική. Ήθελα να βγω λίγο έξω από αυτό το πλαίσιο και να δημιουργήσω ιντερλούδια, εισαγωγές και outros, ήθελα, δηλαδή να έχω μουσικότητα κατά μία έννοια.
Τι σκέφτεστε όταν συνειδητοποιείτε ότι εκατομμύρια άνθρωποι ακούν τη μουσική σας καθημερινά;
Αυτή είναι μια σπουδαία ερώτηση, γιατί ακόμα και καθώς τη διάβαζα σκέφτηκα «ΠΟΣΟ ΤΡΕΛΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;;;;» Θυμάμαι όταν είχα μόλις 187 μηνιαίους ακροατές στο Spotify. Όταν έφτασαν τους 10.000 ακριβώς λίγο πριν από την πανδημία, τσιμπούσα τον εαυτό μου! Το να ανακαλύπτω ότι κάποιος άλλος -εκτός από τη μαμά μου- άκουγε ήταν τρελό, οπότε το να βρίσκομαι τώρα σε αυτό το σημείο, απλά μοιάζει με θαύμα.
Γιατί LP Giobbi;
Όταν άρχισα να βγαίνω με τον σύντροφό μου πριν από 10 χρόνια (με τον οποίο είμαι ακόμα μαζί), ήταν ιδιοκτήτης μερικών χειμερινών μουσικών φεστιβάλ και μου έλεγε τις ιδέες του για τα μελλοντικά του φεστιβάλ ενώ στη συνέχεια αστειευόταν ότι θα χωρίσουμε και θα κλέψω τις ιδέες του για να ξεκινήσω τη δική μου εταιρεία με το όνομα Leah Presents (τότε εγώ είχα εμμονή με ένα βιβλίο που λεγόταν Bill Graham Presents, ο οποίος ήταν ένας από τους πρώτους και πιο διάσημους, επιτυχημένους διοργανωτές στις δεκαετίες 1960 και 1970). Έτσι, αυτό κατέληξε στο να με βαπτίσει LP και στη συνέχεια οι περισσότεροι φίλοι μου το πήραν χαμπάρι και άρχισαν να με φωνάζουν έτσι και τελικά είχα το πρώτο μου παρατσούκλι πολύ πριν αρχίσω να ασχολούμαι επαγγελματικά με τη μουσική. Giobbi είναι το πατρικό της μητέρας μου οπότε ήταν ο τρόπος μου να συμβάλλω στη μητριαρχία.
Τι σας οδήγησε να παίξετε πιάνο;
Στη δευτέρα δημοτικού παρακάλεσα τους γονείς μου να ξεκινήσω μαθήματα πιάνου. Εκείνοι πήραν συστάσεις για μία δασκάλα στην πόλη μας, αλλά αυτή είπε ότι δεν της αρέσει να ξεκινάει με μαθητές πριν από την 3η ή 4η τάξη δημοτικού. Εγώ όμως την παρακάλεσα να κάνει μία συνάντηση μαζί μου. Ήξερα ότι σε αυτή τη συνάντηση ή θα τα βρίσκαμε ή δεν θα συμφωνούσαμε και έτσι φόρεσα ό,τι πιο γελοίο θα μπορούσε να βάλει ένας μαθητής της δευτέρας τάξης και μπήκα στο στούντιο της προετοιμασμένη με μια λίστα με τους λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να με διδάξει. Και η Carolyn, η καθηγήτρια πιάνου, έπεσε κάτω από τα γέλια γιατί φορούσαμε ρούχα από το ίδιο ύφασμα. Με δέχτηκε και έκανα μαθήματα μαζί της κάθε Δευτέρα από τη δευτέρα δημοτικού μέχρι την αποφοίτησή μου από το λύκειο. Πάντοτε λέω ότι κέρδισα το λαχείο δύο φορές: την πρώτη φορά όταν γεννήθηκα με τους συγκεκριμένους γονείς και τη δεύτερη φορά επειδή είχα την Carolyn Horn δασκάλα πιάνου. Καλλιέργησε τη δημιουργικότητά μου πάνω απ’ όλα. Κάποιες μέρες παίζαμε στο Busendorfer πιάνο της (το οποίο μου άφησε στη διαθήκη της μετά τον θάνατό της πέρυσι) ή άλλες μέρες απλά χορεύαμε και παίζαμε τύμπανα με τα χέρια μας. Αλλά ενδιαφερόταν συνεχώς για την πρόοδό μου και κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους έμαθα το 84σέλιδο κοντσέρτο για πιάνο του Edvard Grieg, το οποίο έπαιξα με το συγκρότημά μου και την ορχήστρα. Μου πήρε χρόνια για να το κατακτήσω και πραγματικά μου δίδαξε πειθαρχία αλλά και την ανταμοιβή που έρχεται όταν εργάζεσαι με επιμέλεια επάνω σε κάτι που αγαπάς.
Ας μιλήσουμε για clubbing. Ποιο κομμάτι της περιοδείας αγαπάτε περισσότερο και ποιο λιγότερο; Ποιο ήταν το πιο εκπληκτικό πράγμα που είδατε ή κάνατε;
Το αγαπημένο μου κομμάτι είναι να μπαίνω σε ένα διαφορετικό κλαμπ, σε ένα διαφορετικό μέρος του κόσμου και, μέσα από τις διαφορετικές επιλογές τραγουδιών και διαβάζοντας τις αντιδράσεις των ανθρώπων, με ώθησε να κατανοώ καλύτερα το συγκεκριμένο κλαμπ και τους χορευτές και πώς μπορώ να τους κάνω να με εμπιστευτούν και στη συνέχεια να τους πιέσω τόσο πολύ, ίσως λίγο έξω από τη ζώνη άνεσής τους. Αυτή η σχέση του DJ / χορευτή θα σου πει τα πάντα, αρκεί να δώσεις προσοχή και έτσι πάντοτε μαθαίνω κάτι καινούργιο από κάθε συναυλία. Λιγότερο αγαπημένο μέρος της περιοδείας είναι κάθε στιγμή εκτός από το σόου, χαχά! Ευτυχώς όλες οι συναυλίες αξίζουν τον κόπο, αλλά το ταξίδι είναι βάναυσο. Το να παίζεις σε ένα κλαμπ μέχρι τις 6 το πρωί και μετά να πηγαίνεις κατευθείαν στο αεροδρόμιο και να προσγειώνεσαι, και μετά να βρίσκεις το επόμενο ξενοδοχείο, και να ελπίζεις ότι θα μπορέσεις να κοιμηθείς για μερικές ώρες -αλλά όχι πάντα- και μετά πάλι από την αρχή. Ευτυχώς οι καλές συναυλίες παρέχουν τόση ενέργεια μέχρι την επόμενη χώρα και το σετ της επόμενης νύχτας.
Έχετε αγαπημένες πόλεις για να παίζετε;
Στις ΗΠΑ αγαπώ το Σικάγο - την πατρίδα της house μουσικής. Η ιστορία είναι τόσο πλούσια εκεί και μπορείς να το αισθανθείς αυτό. Λατρεύω να παίζω στο Fabric στο Λονδίνο. Το Room 2 στο Fabric πρέπει να είναι ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Λατρεύω το La Feria Club στο Σαντιάγο της Χιλής. Είχα σπουδαίες εμπειρίες στη Νότια Αμερική. Δεν έχω παίξει ποτέ στην Αθήνα και είμαι τόσο πολύ ενθουσιασμένη που θα το ζήσω!
Ποιο είναι το πιο όμορφο μέρος που έχουν δει τα μάτια σας;
Το δάσος Redwood στο Big Sur της Καλιφόρνια. Τα μεγάλα πράσινα δέντρα σε ένα δάσος πάντα κάνουν το κεντρικό νευρικό μου σύστημα να βρει επιτέλους ηρεμία. Να βγάζεις τα παπούτσια σου και να συνδέεσαι με το χώμα και τα δέντρα… αισθάνεσαι καλύτερα και τα πράγματα που ίσως νόμιζες ότι ήταν τόσο σημαντικά, ίσως να είναι λιγότερο. Είναι το μοναδικό μέρος όπου μπορώ να νιώσω παρούσα και όχι να σκέφτομαι όλα τα πράγματα που πρέπει να κάνω στη συνέχεια. Είσαι απλά εκεί για να υπάρχεις.
Ποιος ήταν ο πρώτος δίσκος που αγοράσατε ποτέ;
Ένας της Ella Fitzgerald (εκπληκτική jazz τραγουδίστρια που λατρεύω όλη μου τη ζωή).
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος θαυμαστής της LP Giobbi;
Η Taylor Swift, υποθέτω. Αν και θα έλεγα η μαμά μου.
Πώς προέκυψε το remix για το τραγούδι «Cruel Summer» της Taylor Swift; Τι σας είπε όταν το άκουσε;
Ήταν πράγματι τρελό. Μου τηλεφώνησε και με ρώτησε αν ήθελα να το κάνω, οπότε τα παράτησα όλα (μου το είπε καθώς πήγαινα σε ένα σόου στην Ισπανία, αλλά μόλις τελείωσα επέστρεψα στο ξενοδοχείο και έπιασα δουλειά!). Της έστειλα μια πρόχειρη ιδέα για το τι σκεφτόμουν, ώστε να μου πει αν της άρεσε ή όχι η κατεύθυνση πριν τελειώσω. Άκουσα ότι της άρεσε, αλλά δεν ήμουν σίγουρη πότε θα κυκλοφορούσε, και μόλις έγινε έμεινα άφωνη όταν έμαθα ότι θα ήμουν το μοναδικό remix του κομματιού που θα έμπαινε στην κυκλοφορία. Ξύπνησα σε μια πλημμύρα από μηνύματα, κυριολεκτικά από όλους όσους με γνώριζαν όταν είδαν ότι η Taylor με είχε κάνει tag στην ανάρτησή της. Αυτό ήταν πέρα από κάθε όριο.
Ακολουθείτε κάποια συγκεκριμένη ρουτίνα πριν ξεκινήσετε το DJing?
Ψάχνω τα promos και τα shazams μου και μετά από εκεί ελέγχω τα labels που κυκλοφόρησαν αυτά τα κομμάτια και μετά εξερευνώ την εταιρία που θα με οδηγήσει σε περισσότερους καλλιτέχνες και το κυνήγι συνεχίζεται! Οργανώνω τις δημιουργίες μου με βάση τη διάθεση και το επίπεδο ενέργειάς μου και έτσι ξέρω ότι μπορώ να αναζητήσω ορισμένα κομμάτια που αισθάνομαι ότι θα απολαύσουν στην πίστα και στην πορεία το feedback συνεχίζεται.
Με τι ξεκινάτε συνήθως όταν προετοιμάζεστε για ένα set;
Κάθε πρωί επεξεργάζομαι ένα mix που με ενθουσιάζει γύρω από κάποιον DJ / παραγωγό για τον οποίο είμαι περίεργη, κάνω shazam τα τραγούδια που μου αρέσουν ενώ γυμνάζομαι. Έτσι, συνήθως ξεκινάω ακούγοντας αυτά τα τραγούδια και βλέπω πού με οδηγούν.
Τι χρειάζεται ένα remix για να είναι καλό;
Υπάρχουν τόσοι πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους ένα remix μπορεί να είναι καλό. Μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να πάρεις το πλήρες κομμάτι και να το βελτιώσεις με διαφορετικά ντραμς και pads, ενώ εξακολουθείς να τιμάς το πρωτότυπο. Ή μπορείς να κάνεις το αντίθετο. Να πετάξεις τα πάντα από το πρωτότυπο εκτός από τα φωνητικά και ίσως μια κιθάρα ή synth που διαθέτει μια υπέροχη μελωδική γραμμή. Και στη συνέχεια φτιάχνεις μία εντελώς διαφορετική δομή με όλα τα νέα όργανα συν τα φωνητικά και το αρχικό synth στο νέο groove και τη νέα ενορχήστρωση. Προσπαθώ να χρησιμοποιώ λιγότερα φωνητικά αν πρόκειται για ένα πιο ποπ φωνητικό (αν μπορώ) για να βάλω τους ανθρώπους να καταλάβουν ποιο κομμάτι είναι αυτό.
Ποια είναι η τέλεια συνταγή για το τέλειο πάρτι;
Ανοιχτόμυαλοι χορευτές που είναι έτοιμοι να κάνουν το ταξίδι μαζί σου. Κατά προτίμηση έξω, στο δάσος.
Ποιο είναι το μεγαλύτερο κοινό για το οποίο έχετε παίξει;
70.000 - 80.000 άτομα για το σόου EDC στο Μεξικό. Δεν το περίμενα αυτό καθόλου!
Πώς βλέπετε την ισορροπία μεταξύ του να δίνετε στο κοινό αυτό που θέλει και να το εκπαιδεύετε σε κάτι καινούργιο;
Νομίζω ότι πρέπει πρώτα να δώσεις λίγο από αυτό που θέλουν, ώστε να σε εμπιστευτούν. Και μετά, μόλις γίνει αυτό, μπορείς να αρχίσεις σιγά-σιγά να επεκτείνεσαι, αλλά μόνο με τρόπο που να εξακολουθεί να έχει νόημα στο σχέση με το προηγούμενο κομμάτι. Έτσι δεν θα είναι ποτέ ενοχλητικό.
Τι κάνετε για να φορτίσετε τις δημιουργικές σας μπαταρίες;
Αυτή είναι η ερώτηση της ώρας. Προσπαθώ απεγνωσμένα γι’ αυτό. Έχω δουλέψει για 20ωρα επί ημέρες ασταμάτητα τα τελευταία χρόνια και αισθάνομαι τον εαυτό μου να καίγεται. Ξέρω ότι μια ζωή γεμάτη καλή τέχνη είναι μια ισορροπημένη ζωή. Το ξέρω αυτό σε διανοητικό επίπεδο, αλλά αγωνίζομαι να το νιώσω στο σώμα μου. Όμως αρχίζω σιγά-σιγά να ενσωματώνω ασκήσεις αναπνοής και «σελίδες» ευγνωμοσύνης στην ρουτίνα μου.
Τι συμβουλή θα δίνατε σε οποιονδήποτε επίδοξο DJ/παραγωγό;
Υπάρχουν ένα εκατομμύριο διαφορετικά πρωτότυπα πράγματα σε αυτόν τον κλάδο, τα οποία μπορεί να φαίνονται υπερβολικά πολλά, αλλά στην πραγματικότητα σημαίνει απλώς ότι υπάρχουν εκατομμύρια τρόποι για να μπει κάποιος στη βιομηχανία, οπότε μην τα παρατάτε. Απλά συνεχίστε να δοκιμάζετε διαφορετικούς δρόμους και αν αρνηθείτε να τα παρατήσετε και συνεχίσετε να το επιδιώκετε, τελικά θα σας συμβεί.
Με ποιον θα θέλατε να μοιραστείτε ένα γεύμα;
Patti Smith.
«Το δάσος Redwood στο Big Sur της Καλιφόρνια είναι το μοναδικό μέρος όπου μπορώ να νιώσω παρούσα και όχι να σκέφτομαι όλα τα πράγματα που πρέπει να κάνω στη συνέχεια. Είσαι απλά εκεί για να υπάρχεις» - LP Giobbi
Πώς αισθάνεστε για την αυξανόμενη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη μουσική; Θα σκεφτόσασταν να τη χρησιμοποιήσετε;
Ήδη από όταν πρωτοξεκίνησα να μαθαίνω το Ableton είχα πειραματιστεί με διάφορα εργαλεία, πιο απλά, που θα μπορούσαν όμως να θεωρηθούν τεχνητή νοημοσύνη. Υπάρχει για παράδειγμα ένα plug in, το Max for Live της Magenta Studios που σου επιτρέπει να δώσεις μια ιδέα που έχεις γράψει (ας πούμε για παράδειγμα μια μπασογραμμή) και από αυτήν την ιδέα να δημιουργηθούν άλλες τέσσερις συγγενείς ή παρόμοιες - κι από εκεί και πέρα να πειραματιστείς και να τις συνδυάσεις με διάφορους τρόπους καταλήγοντας σε μια άλλη, ολοκαίνουρια ιδέα στην οποία ίσως να μην είχες φτάσει ποτέ από μόνος σου. Ένας λόγος που μου αρέσει πολύ να συνεργάζομαι με άλλους ανθρώπους είναι γιατί ανταλλάσσουμε ιδέες και έτσι οδηγούμαστε σε κάτι νέο, κάτι διαφορετικό, κάτι έξω από τη νόρμα μας. Κάτι τέτοιο γίνεται και με ένα εργαλείο όπως το Max for Live, που σου επιτρέπει να «συνεργάζεσαι» μαζί του και να οδηγηθείς κάπου αλλού από εκεί που ξεκίνησες. Ακόμη και τότε βέβαια χρειάζεται πάντα το ανθρώπινο άγγιγμα για να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά, να κάνει τους συνδυασμούς - αλλά και πάλι διασκεδάζω με τέτοια εργαλεία που με βγάζουν λίγο έξω από το κουτί των παλιών μου συνηθειών.
Ποιος ήταν ή εξακολουθεί να είναι ο μέντοράς σας και γιατί;
Οι Sophie και Tucker από τους Sofi Tukker. Είναι οι πρώτοι που με ενεργοποίησαν και πίστεψαν σε μένα (το μεγαλύτερο δώρο απ’ όλα) και είναι καλοί, ευγενικοί, ταλαντούχοι άνθρωποι που πραγματικά θέλουν μόνο το καλύτερο για μένα. Όταν απευθύνομαι σε αυτούς για συμβουλές, μπορώ να τους εμπιστευτώ απόλυτα.
Πώς νιώσατε όταν ακούσατε ένα από τα τραγούδια σας στο ραδιόφωνο; Θυμάστε το τραγούδι;
Την πρώτη φορά που άκουσα τραγούδι μου στο ραδιόφωνο, οδηγούσα αυτοκίνητο με τον Tucker (από την προηγούμενη ερώτηση), και όταν ξεκίνησε να παίζει άρχισα να ουρλιάζω και εκείνος σταμάτησε το αυτοκίνητο και απλά κατέρρευσα στα χέρια μου κλαίγοντας με λυγμούς.
Τι σας κάνει να αισθάνεστε ελεύθερη;
Όταν παίζω μουσική.
Θυμάστε το πρώτο άλμπουμ που αγοράσατε; Κι αυτό που πληρώσατε περισσότερο;
Του Miles Davis, το “Kind of Blue”. Δεν ξέρω ποιο είναι το πιο ακριβό στη συλλογή μου. Οι γονείς μου έχουν την πιο τρελή συλλογή δίσκων όλων των εποχών, οπότε ξέρω ότι δεν θα την ανταγωνιστώ ποτέ, όμως σίγουρα απολαμβάνω να περνάω χρόνο κοιτάζοντας τη συγκεκριμένη συλλογή!
Ποιο είναι το πιο σημαντικό μάθημα που πήρατε στη ζωή και γιατί είναι σημαντικό;
Η σημασία της πίστης. Αν μπορείτε να πιστέψετε κάτι τόσο έντονα και τόσο ξεκάθαρα, τότε θα γίνει η δουλειά που χρειάζεται για να κάνετε το όνειρο πραγματικότητα. Και η πίστη είναι κάτι που μπορεί να εκπαιδεύσει κάποιος τον εγκέφαλό του (όπως τους μυς) για να δυναμώσει.
Δειτε περισσοτερα
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
«Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη της διάρκειας»
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού