Μουσικη

Η νέα μουσική σκηνή της Αθήνας

Οι ανεξάρτητοι βγαίνουν μποστά

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 500
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
78999-176532.jpg

Ανεξάρτητες μπάντες και καλλιτέχνες που βγάζουν την Αθήνα έξω.

Η Αθήνα δεν σταματά να κάνει θόρυβο

 >> Bazooka >> FAST FORWARD>> A Victim Of Society >> Noise Figures >>Fever Kids >>Microondas >>Polygrains >> Οδός 55 >> Egg Hell>>

Στην φωτό: Bazooka

 

Στέφανος Παπαγκίκας

Plisskën Festival

Τα αθηναϊκά φεστιβάλ παίζουν τον ήχο του τώρα

Τον Δεκέμβριο το Plisskën του Στέφανου Παπαγκίκα (και του Κερτ Ράσελ) γιορτάζει με μια winter version τέσσερα χρόνια από την ίδρυσή του διατηρώντας τηn εστίασή του σε φρέσκα ονόματα, αναπτύσσοντας και βελτιώνοντάς το συνεχώς. Με υψηλό ρίσκο για τη συγκρότηση ενός συνολικά δυνατού line up χωρίς στανταράκια και σίγουρα ονόματα παύλα κράχτες. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά βρίσκεται υποψήφιο ανάμεσα σε διακεκριμένες διοργανώσεις του εξωτερικού, στην κατηγορία Best Indoor Festival των βραβείων του οργανισμού European Festival Awards. 


 

Η σκηνή του hip-hop και πάλι ενωμένη

To πιο αυθεντικό μουσικό είδος της Ευρώπης γεννήθηκε στο Πέραμα, εκεί που o γκούρου της Low Bap σκηνής B.D.Foxmoor συνεχίζει με την ίδια συνέπεια τη μουσική και στιχουργική του δράση μαζί με τη Sadahzinia μέσα από τους Αctive Member και παραγωγές μαζί με όλη τη «βλάσφημη» κοινότητα του Περάματος που δεν σταματά να βγάζει νέο αίμα. Και με απρόσμενες συνέργιες, όπως την πρόσφατη συνάντησή του με τον Νικήτα Κλιντ μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα και την κοινή συνέντευξή τους στην ΕΣΗΕΑ. Μια συνάντηση που ελάχιστοι πίστευαν ότι θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί πριν από μερικά χρόνια. Ο Νικήτας Κλιντ από τη μεριά του θα παρουσιάσει στο Gagarin μαζί με τις Ρόδες United το νέο τους δίσκο «Internet» και τα λοιπά underground classics στις 17/10, ενώ μια μέρα μετά θα ενώσει τις δυνάμεις του μαζί με τον Βέβηλο και την Οmerta/Bαβυλώνα παρέα για ένα πρωτοφανές μείγμα ανεξάρτητου lowbap, ελληνικού hip hop και future jungle υστερίας.


 

ΙΝΝΕR EAR

Η δισκογραφική που δεν έχει καν γραφεία

Από την ώρα που η βιομηχανία της μουσικής άρχισε να αγκομαχά, τα tracks ζωντάνεψαν online και οι σταρ είχαν μικρότερη διάρκεια από το 15λεπτο του Warhol γιατί το επόμενο είδωλο περίμενε στη γωνία, όλα άλλαξαν. Οι μικρές ανεξάρτητες εταιρείες, το streaming, το νόμιμο και παράνομο downloading, οι ΙΧ παραγωγές, οι κυκλοφορίες βινυλίου, παραμένουν το καινούργιο. Μία από τις εταιρείες που έκαναν και τον εγχώριο μύλο να γυρίζει ήταν η Inner Ear. Με μια ομάδα διασκορπισμένη σε Πάτρα, Αθήνα και Σέρρες, συγκεντρώνει σταδιακά τον αφρό από καταξιωμένα ονόματα όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς και ο Παυλίδης, τους «κλασικούς» του αύριο Βoy και Baby Guru δίνοντάς τους απόλυτη ελευθερία, αλλά ταυτόχρονα μένει ανοιχτή σε καινούργια ονόματα όπως οι Victim Of Society, Kid Flicks και Εgg Hell γράφοντας ένα σημαντικό κομμάτι της εγχώριας μουσικής ιστορίας.


 

Γιάννης Χαρούλης

Ο νέος ροκ σταρ

Γεμίζει ανοιχτούς και κλειστούς χώρους και κάθε του συναυλία μοιάζει με μια μεγάλη γιορτή. Όπως ο Σαββόπουλος με τον «Μπάλο» και τους «Αχαρνείς», ο Θανάσης με τις άγιες νοσταλγίες του, τις Ανδρομέδες, τα λάφυρα, τις αγρυπνίες και τους ελάχιστους εαυτούς του, κι ο Αγγελάκας με τις γελαστές ανηφόρες, τη βαθιά ψυχή, το χώμα, το νερό και τις ανάσες των λύκων, έτσι μοιάζει να χτίζει κι ο Χαρούλης. Μια ελληνική Σάνγκρι-Λα, μακριά από το μπετόν αλλά και το κέρδος, τη μικροψυχία και το νταλαβέρι, τον επώδυνο βίο τον βουτηγμένο στα τεφτέρια, τους υπολογισμούς και τη θνητότητα. Ανοίγει η καρδιά σου, όταν παίζει. Σκέφτεσαι τόπους όπου υπήρξες ελεύθερος, περπάτησες με πόδια γυμνά, ξαπόστασες, έπαιξες, γέλασες, έκλαψες, σκέφτηκες, ονειρεύτηκες, χωρίς να σε κατατρύχουν μέρες και ώρες ύπουλα κακές και ψυχοφθόρες. Όλοι έχουμε μια τέτοια μνήμη, ένα χωριό, μια ακτή, έναν τόπο, μια τέτοια ρίζα. Που κρατά από μια Ελλάδα παλιά, αυτού από την Κρήτη, του κοινού του από τον Κίσσαβο ή την παπαδιαμάντια Σκιάθο, τη Μυτιλήνη του Θεόφιλου, τη Θράκη του Αηδονίδη, παντού γαλάζιοι ουρανοί, δέος, τοπία και συμφωνίες μυστικές φανερώνουν τα τραγούδια του. Bάγια Μαντζάρογλου

Φωτό: Κώστας Αμοιρίδης


 

Αδαμάντιος Καφετζής

Το σενεγαλέζικο beat χτυπάει δυνατά

Ο Αδαμάντιος Καφετζής είναι ένας συστηματικός digger χαμηλών τόνων. Από το 2010 έχει ξεκινήσει την εταιρεία Teranga Beat (Φιλόξενος Ρυθμός) μοιράζοντας το χρόνο του μεταξύ Ελλάδα και Σενεγάλης και αναδεικνύοντας μουσικούς από την περιοχή της Δυτικής Αφρικής γύρω από τη Σενεγάλη και από χώρες όπως το Μάλι, η Γκάμπια και η Γουινέα. Αναζήτησε κι ανακάλυψε αυθεντικές ηχογραφήσεις «χαμένων» και ζωντανών Αφρικανών μουσικών που κυκλοφορεί σε βινύλιο και CD. Kαι θα συνεχίσει να το κάνει. Γ.Δ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ