- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ξέρει ο Τζον Μάλκοβιτς από μουσικο-κριτική;
Όσα ακούσαμε από τον διάσημο ηθοποιό λίγο πριν στάξει… βιτριόλι για περίφημα έργα μεγάλων συνθετών στο Ηρώδειο
Ο Τζον Μάλκοβιτς για το «The music critic» που έρχεται στο Ηρώδειο στις 6 Οκτωβρίου
«Δεν νομίζω ότι έχω μάθει κάτι από την κριτική. Μια κακή κριτική είναι απίθανο να εντοπίσει το πραγματικό πρόβλημα, αν και μπορεί να είναι πολύ ακριβής σχετικά με την ύπαρξή του. Αλλά για να ξέρεις τι θα μπορούσε να βοηθήσει στην επίλυση ενός προβλήματος, θα πρέπει να έχεις παρακολουθήσει τη διαδικασία δημιουργίας του έργου. Έχω πολύ δουλειά και αρκετές δικές μου απόψεις και δεν μπορώ να επωφελούμαι από κάθε γνώμη».
Καθισμένος στο Athenee απόγευμα Τρίτης, δυο εικοσιτετράωρα πριν αρχίσει να εξαπολύει βιτριολικές ατάκες στο Ηρώδειο στην παράσταση The music critic, ο Τζον Μάλκοβιτς απαντά χαμηλότονα αλλά εμφατικά στην ερώτηση της ATHENS VOICE για το κατά πόσο τον έχουν βοηθήσει στην πορεία του τυχόν αρνητικά σχόλια. «Είναι η φτιαξιά μου, ο τρόπος που μεγάλωσα», παραδέχεται καθώς θυμάται τον πατέρα του, ήδη από τότε που ήταν τριών ετών, να του λέει πως εσύ αποφασίζεις για τη ζωή σου, αλλά και τα ανηλεή σχόλια από την εποχή που ανέβαζαν παραστάσεις στο Σικάγο με την πρώτη του θεατρική ομάδα.
«Αυτό που μπορεί να έχει χαθεί από το γεγονός ότι η κριτική (σ.σ. στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης) έχει κατά κάποιο τρόπο “εκδημοκρατιστεί” –και δεν το θεωρώ ευτύχημα– είναι πώς δεν μπορεί να επηρεάσει θετικά το κοινό αναδεικνύοντας μια παράσταση που μέχρι τότε θα ήταν άγνωστη» σημειώνει με νόημα.
Ο Τζον Μάλκοβιτς με το «The Music Critic» στο Ηρώδειο
Το βράδυ της Πέμπτης, πάντως, περιμένουμε να ξεστομίζει ουκ ολίγα απροσδόκητα κατεδαφιστικά σχόλια στο ρωμαϊκό ωδείο στα πόδια της Ακρόπολης και μάλιστα για δημιουργούς που και ο ίδιος αγαπά ιδιαίτερα. Πως ο Σούμαν «απλώς φαντάζεται ότι είναι συνθέτης», ο Μπραμς είναι «ένας μπάσταρδος χωρίς κανένα μουσικό χάρισμα» και ο Ντεμπυσσύ «απλά κακός». Όχι ατάκες αποκύημα της φαντασίας ενός συγγραφέα, αλλά πραγματικές κριτικές που γράφτηκαν ανά τους αιώνες για διάσημους συνθέτες και μερικά από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας μουσικής, τις οποίες αλίευσε και έδεσε σε ένα σκηνικό θέαμα ο βιολονίστας, συνθέτης και παραγωγός Aleksey Igudesman.
Κι όσο ο Αμερικανός ηθοποιός θα δηλώνει ως «μουσικοκριτικός» ότι συνθέσεις του Μπετόβεν, του Σοπέν ή και του Προκόφιεφ είναι απλώς κουραστικές και θλιβερές, τόσο από την ορχήστρα ο Ρωσο-γερμανός μουσικός με το βιολί του και ο πιανίστας Hyung-ki Joo θα αντεπιτίθενται με νότες που μας ταξιδεύουν στις μελωδίες των κλασικών μετρ αλλά και ως τον Καντσέλι και τον Πιατσόλα.
Ο Μάλκοβιτς, πάντως, θα κρατήσει τον τελευταίο (κακό) λόγο για τον εαυτό του καθώς η βραδιά θα κλείσει με μια φρικτή κριτική που γράφτηκε κάποτε για τον ίδιο. «Πέρασέ τον από ακρόαση στο αεροδρόμιο και μόνο αν τα καταφέρει, τότε δώσε του τη βίζα» είχε γράψει ένας Τούρκος κριτικός όταν ο διάσημος ερμηνευτής βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη με την Μπαρόκ Ορχήστρα της Βιέννης και το «The infernal comedy», μια παράσταση που «δυστυχώς για εκείνον γνώρισε μεγάλη επιτυχία στην διεθνή περιοδεία της για 5-6 χρόνια» υπογράμμισε σαρδόνια.
«Οι κριτικές είναι διασκεδαστικές κάποιες φορές» αναγνωρίζει και διηγείται πώς όταν ο Igudesman του έστειλε αυτό το κείμενο και το είδε γελούσε μέχρι δακρύων για κανένα τέταρτο. «Σκεφτόμουν μακάρι να ζούσε ακόμα ο πατέρας μου για να το διαβάσει και πόσο χαρούμενος θα ήταν γιατί κατά κάποιο τρόπο θα δικαίωνε αυτά που σκεφτόταν για μένα από τότε που ήμουν παιδί…». Ζηλεύει, ομολογεί, το ταλέντο όλων όσοι καταβάλλουν τόση προσπάθεια για να ξεστομίσουν απύθμενες κακίες και διηγείται στην ομήγυρη των δημοσιογράφων, που απολαμβάνουμε το φλέγμα του, το σκάνδαλο που προκάλεσε αυτή η ιστορία στη γείτονα καθώς υπήρξε αφετηρία για αλληλοκατηγορίες και μηνύσεις ανάμεσα σε μέσα ενημέρωσης και εγχώριες διασημότητες.
«Βρίσκω την ιδέα γι’ αυτή την παράσταση εξαιρετική για το απλό, μη μυημένο κοινό αλλά και ενδιαφέρουσα για όσους εμπλέκονται με τη δημιουργία καθώς μας θυμίζει πως όταν θέτουμε μια ιδέα στη δημόσια σφαίρα μπορεί να μην τύχει καλής υποδοχής». Περιμένοντας την ερμηνεία του αύριο στο Ηρώδειο ευελπιστούμε τουλάχιστον για το αντίθετο.
Info:
The music critic
Ωδείου Ηρώδου Αττικού
6 Οκτωβρίου, στις 21:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η 'Αννα Μαρία Αντίππα διορίστηκε Διευθύνουσα Σύμβουλος της Sony Music Entertainment Greece
Το ανδρόγυνο στιλ και οι πυρετικές κραυγές του ενσάρκωσαν το πνεύμα και τον ήχο της ροκ κοσμογονίας
Η πρώτη εμφάνιση στην Ελλάδα του θρυλικού συγκροτήματος
Η Ντέμπι Νέλσον πάλευε χρόνια με τον καρκίνο του πνεύμονα
Στα highlights της έναρξης της χρονιάς είναι η σύμπραξη του σούπερ σταρ σολίστα του βιολιού του Λεωνίδα Καβάκου και του διεθνούς φήμης πιανίστα Enrico Pace τον Μάρτιο του 2025
Ο Victor Willis δήλωσε επίσης πως δεν έχει πρόβλημα με τη χρήση του τραγουδιού από τον Ντόναλντ Τραμπ
Ένα από τα μεγαλύτερα pop idols μιλάει για όλα
Ο κύκλος των συγκεκριμένων τραγουδιών σηματοδοτεί την «Αναχώρηση» προς έναν νέο ηχητικό τόπο, φρέσκο, σημερινό, με έντονο ηλεκτρονικό στοιχείο και δυναμικές ενορχηστρώσεις
O σπουδαίος καλλιτέχνης έρχεται στο Rockwave Festival «για να σμίξει παλιές κι αναμμένες τροχιές με το ροκ του μέλλοντός μας»
Τα δύο συγκροτήματα μοιράστηκαν κέρδη, βραβεία και πρωτοσέλιδα τη δεκαετία του '90
Μια συζήτηση με τη Στέλλα Κουρμπανά με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννηση του πρώτου Έφορου του Ωδείου
Βρεθήκαμε στα Few Studios πριν το live που «δεν έχουμε ιδέα τι μας περιμένει»
Γιατί αναμένεται να ενθουσιάσει όσους δεν έχουν γνώσεις μουσικής θεωρίας
Βρέθηκε στο σπίτι του στο Τενεσί - Οι πρώτες πληροφορίες
Το παρασκήνιο της δημιουργίας και η επιτυχία του άλμπουμ που τον καθιέρωσε ως «βασιλιά» της ποπ
Πρόκειται για το τελευταίο μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε με το «After Hours» το 2020
Τι μας είπε λίγο πριν από την κυκλοφορία του νέου της EP, «The Villain»
Ένα street πάρτι, ένα αφιέρωμα στον Θάνο Μικρούτσικο και πολλά και διαφορετικά live στο Κύτταρο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.