Μουσικη

Podcast - Ηχητικά Άρθρα: Eurovision & πολιτική

Ηχητικά Άρθρα: Ένα Podcast της Athens Voice για τον Διαγωνισμό Τραγουδιού Eurovision και τις 9 φορές που έγινε απροκάλυπτα πολιτικός.

yannis-papadopoulos.jpeg
Γιάννης Χ. Παπαδόπουλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο εδώ


Η φετινή Eurovision 2022 που θα διεξαχθεί στο Τορίνο της Ιταλίας από τις 10 έως τις 15 Μαΐου έχει πολύ ενδιαφέρον για πολλούς λόγους: από τη θριαμβευτική νίκη των Måneskin πέρυσι, τα –ομολογουμένως– πολύ καλά διαγωνιζόμενα τραγούδια, έως την πολιτική. Ο διαγωνισμός, αν και από τη διακήρυξή του μη πολιτικός, με σκοπό να ενώσει τους λαούς της Ευρώπης μέσω της μουσικής, είναι το αγαπημένο τηλεοπτικό προϊόν των οπαδών της γκλαμουριάς, της στραφταλιζέ ποπ, των σόου και φυσικά του γεωπολιτικού «δράματος»

Φέτος η Ρωσία αποβλήθηκε από τον διαγωνισμό μετά από απόφαση της EBU, της ένωσης δηλαδή ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών της Ευρώπης και διοργανώτριας του διαγωνισμού, λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Συνέβαλε φυσικά στην απόφαση αυτή και η παρότρυνση χωρών-παραγωγών του διαγωνισμού, όπως η Σουηδία. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο «μη πολιτικός» διαγωνισμός τραγουδιού γίνεται απροκάλυπτα πολιτικός. Ανά τα χρόνια, οι χώρες χρησιμοποιούν τη Eurovision για να προωθήσουν την πολιτιστική τους ατζέντα ή και διπλωματία βλέποντας τον διαγωνισμό ως μια πλατφόρμα επίδειξης ήπιας ισχύος. Χώρες ανταλλάσσουν τις περισσότερες φορές μεταξύ τους δωδεκάρια (βλ. Ελλάδα-Κύπρο) εισπράττοντας τα γιουχαΐσματα του κοινού στην αρένα, ενώ, όταν η Σουηδία παίρνει δωδεκάρι από τη Νορβηγία ή οι πρώην γιουγκοσλαβικές χώρες αλληλοϋποστηρίζονται, είναι ξεκάθαρο «καλό γούστο», για παράδειγμα.

Σε αυτό το podcast συγκεντρώσαμε 9 φορές όπου ο διαγωνισμός έγινε τρανταχτά πολιτικός.


Αν θέλετε να διαβάσετε το άρθρο, πατήστε εδώ

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ