Μουσικη

Συνέντευξη με τον Ιταλό παραγωγό Simone Gatto

Ο φιλόσοφος της techno μιλά για τη σημασία της ενσυναίσθησης μέσα από τη μουσική και το νέο άλμπουμ του Detachment

4169-207182.JPG
Γιώργος Δημητρακόπουλος
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
127134-286429.jpg

Παραγωγός, DJ και συνιδρυτής της δισκογραφικής εταιρείας Out-er από τη Νότια Ιταλία ο Simone Gatto αποτελεί μια ξεχωριστή παρουσία στην techno σκηνή αναζητώντας τη συναισθηματική αξία και ενέργεια της μουσικής. Μετά από μια σειρά 12ιντσων κυκλοφοριών που ξεκίνησε το 2011 παρουσιάζει τώρα το πρώτο του άλμπουμ με τίτλο "Detachment" (Aποστασιοποίηση) προτείνοντας μια πιο συνειδητοποιημένη και ηθική προσέγγιση στο ρευστό σημερινό κόσμο. Δημιουργώντας ένα ταξίδι αυτογνωσίας με στοιχεία από ambient, electronic downbeat και techno. 

image

Πως προσέγγισες τη δημιουργία του πρώτου σου ολοκληρώμενου άλμπουμ Detachment και πόσο διαφέρει από τις προηγούμενες techno κυκλοφορίες σου;

Τα κομμάτια γράφτηκαν μεταξύ Ιανουαρίου του 2014 και Ιουλίου του 2015. Ήταν μια εντελώς διαφορετική είδος δουλειάς από τις προηγούμενες κυκλοφορίες μου καθώς το σκέφτηκα σαν μια μεγάλη ιστορία. Μια προσωπική δουλειά στην οποία σαμπλάρω πολλούς ήχους από τη φύση και την οικογένεια μου. Κάθε κομμάτι περιγράφει ένα τρόπο για να δεις με άλλη ματιά γεγονότα και μνήμες του παρελθόντος.

Πες μας για τη συνεργασία σου με τους Giacomo Fronzi and Mirror 1;

Ο Giacomo Fronzi είναι καθηγητής φιλοσοφίας και δάσκαλος πιάνου στο ωδείο. Ήρθε στο στούντιο και ήθελε να συνεισφέρει Με κάποιο τρόπο στο άλμπουμ οπότε έπαιξε πιάνο στο κομμάτι «Equilibrium». Ο Giuseppe Petrelli aka Mirror 1 είναι μηχανικός ήχος και φίλος που με βοήθησε με την τελική μίξη του άλμπουμ ενώ κάναμε μαζί  την παραγωγή στο «Dissolved Perception»..

Με το Detachment προτείνεις μια στροφή στην ουσία των πραγμάτων και την αποστασιοποίηση από τον υλισμό και την απληστία. Τι σε οδήγησε στην ανάγκη δημιουργίας ενός τέτοιου κόνσεπτ και κατά πόσο θεωρείς πως η μουσική συνδέεται με μια πιο συνειδητοποιημένη και ηθική προσέγγιση στη ζωή; 

Μετά από το πτυχίο μου στην Επικοινωνία το 2011 ξεκίνησα να δουλεύω με μια ομάδα ερευνητών για τη σχέση του ήχου με τις αισθήσεις. Έκανα αρκετά πειράματα ώστε να κατανοήσω ποιοι παράγοντες θα μπορούσαν δυνητικά να προσφέρουν συναισθηματικές αντιδράσεις μέσα από τη μουσική ακρόαση. Τίποτε δεν είναι πιο σημαντικό στο σημερινό ρευστό κόσμο όσο η αντικατάσταση των προκαταλήψεων και της παρανόησης με την κατανόηση και την ενσυναίσθηση. Η μουσική είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να εδραιωθεί μια τέτοια σχέση αλληλοκατανόησης και συναισθηματικής επαφής. Καθώς η επιστήμη μας έχει ήδη μάθει να εμπιστευόμαστε μόνο ότι μπορούμε να δούμε και να αγγίξουμε, συχνά δεν παρατηρούμε ότι το πνεύμα, οι σκέψεις, τα αισθήματα και το σώμα είναι όλα φτιαγμένα από συχνότητες. Σκοπός του Detachment είναι να αφήσουμε πίσω τον καπιταλιστικό κόσμο και να ανακαλύψουμε ξανά την ουσία των ηθικών αξιών.

Πως μεταφέρθηκε αυτή η στάση ζωής μουσικά στο άλμπουμ; 

Το άλμπουμ αποτελεί ένα λυρικό ταξίδι αυτογνωσίας συμπεριλαμβάνοντας στοιχεία από ambient, electronic downbeat και techno. Και τα 13 κομμάτια χαρακτηρίζονται από field recordings, ομιχλώδεις και φωτεινές ατμόσφαιρες, ευφορική και μελαγχολική δομή, χαλαρούς και έντονους ρυθμούς που φέρνουν τον ακροατή σε ένα στάδιο ευτυχίας και συνειδητοποίησης.

Ποιος σχεδίασε το εξώφυλλο του “Detachment;

Το σχέδιο είναι του Giorgio Casu (Ιταλός καλλιτέχνης και designer που ζει στη Νέα Υόρκη). Στην ουσία μετουσίωσε το όραμα και τα συναισθήματα του ταξιδιού αυτού μέσα από ένα νατουραλιστικό τοπίο. Είναι μια στοχαστική ψυχεδελική εμπειρία που οδηγεί στη διάσταση της αποστασιοποίησης (Detachment).

 

Υπάρχει μια έντονη κινητικότητα στην techno/house όπου συχνά τα όρια γίνονται δυσδιάκριτα με παράλληλη χρήση ambient και κινηματογραφικής διάθεσης. Ποια είναι η δική σου οπτική σε αυτό;

Συμφωνώ καθώς σήμερα είναι πολύ εύκολο να αποκτήσεις πρόσβαση σε εξοπλισμό για δημιουργία μουσικής και το Διαδίκτυο μας επιτρέπει να είμαστε διαρκώς συνδεδεμένοι. Αυτό έχει επιφέρει μια απίστευτη αύξηση του αριθμού των παραγωγών ηλεκτρονικής μουσικής και έχει δημιουργήσει τόσο αυξημένη παραγωγή στο είδος. Κάτι που οδήγησε σε πιο εστιασμένες δομικά παραγωγές, διαιρεμένες σε πολλά άλλα άλλα υπο-είδη της ηλεκτρονικής μουσικής ανάμεσα σε house και techno.

Πόσο έχεις αλλάξει από το ξεκίνημα σου προσωπικά και καλλιτεχνικά;

Ξεκίνησα να γράφω μουσική το 2004 όταν ήμουν 18 χρονών. Το πάθος και το κίνητρο είναι πάντα τα ίδια αλλά φυσικά οι εμπειρίες των τελευταίων 12 ετών με έκαναν να ωριμάσω πολύ ως καλλιτέχνη και ως άτομο.

Από πού εμπνέεσαι σήμερα;

Από όσους καταφέρνουν να εκφράσουν με τον καλύτερο τρόπο την αγάπη τους για ότι κάνουν και για τη  ζωή καθεαυτή.

Ποιο είναι τα τελευταίο βιβλίο ή φιλμ που σε συνεπήρε;

Ένα βιβλίο που γράφτηκε από το δημοσιογράφο Stephen Witt με τίτλο «How music got free». Aναζητά την άγνωστη ιστορία της ψηφιακής πειρατείας από τους Γερμανούς μηχανικούς ήχου που ανακάλυψαν το mp3, μέχρι ένα εργοστάσιο παραγωγής CD στη Βόρεια Καρολίνα όπου ο εργαζόμενος εκεί Dell Glover λίκαρε σχεδόν 2000 άλμπουμ, τις αντιδράσεις του ισχυρού άντρα της μουσικής βιομηχανίας Doug Morris στην κατάρρευση των φυσικών πωλήσεων και τα πιο σκοτεινά μονοπάτια του Διαδικτύου.

image

 

Πως περνάς τον ελεύθερο χρόνο σου;

Ζω σε μια κωμόπολη πολύ κοντά στη θάλασσα, οπότε όταν έχω ελεύθερο χρόνο μου αρέσει να πηγαίνω για ψάρεμα ή να κάνω βόλτες σε πάρκα. Μου αρέσει πολύ αυτό που κάνω οπότε με χαροποιεί κάθε φορά η δημιουργική δουλειά στο στούντιο και φυσικά όταν δίνω συναυλίες σε όλο τον κόσμο.

Τι θα έλεγες σε ένα πιτσιρικά που σκέφτεται να ασχοληθεί με τη μουσική;

Ό,τι και αν κάνεις στη ζωή σου, κάν' το με πάθος. Σήμερα ο καθένας μπορεί εύκολα να δηλώσει μουσικός αλλά μόνο εκείνοι που γράφουν με πάθος και υπερβολική συνέπεια θα το κάνουν σωστά. Μην σκεφτείς το χρήμα, μην κυνηγήσεις την επιτυχία. Απλώς προσπάθησε να εστιάσεις όσο περισσότερο μπορείς και θα βρεις το δρόμο σου.

image

 

Πως φαντάζεσαι το μέλλον;

Φαντάζομαι έναν κόσμο που θα κυριαρχείται απόλυτα από την τεχνολογία. Τα συστήματα της εικονικής πραγματικότητας θα μας επιτρέψουν να ζούμε μια κανονική διπλή ζωή. Ως θεατές εικονικής πραγματικότητας θα μπορούμε να ταξιδέψουμε και να συναντήσουμε ανθρώπους από όλο τον κόσμο καθισμένοι στον καναπέ. Δίνω ένα παράδειγμα. Φανταστείτε τους εικονικούς θεατές στο Skype. Είστε στην Ελλάδα, είμαι στην Ιταλία και θέλουμε να συναντηθούμε στην αίθουσα του ξενοδοχείου Sheraton στην Νέα Υόρκη. Απλώς θα πρέπει να προγραμματίσετε μια κλήση με ένα φίλο σας, να φορέσετε το viewer, να πληκτρολογήσετε στο Skype τον προορισμό και θα είστε εκεί. Αυτό το σύστημα θα αλλάξει εντελώς τις ζωές μας και τον τρόπο αλληλεπίδρασης στην κοινωνία.

Θεωρείς πως η κρίση που βιώνουμε θα επιφέρει αλλαγές στην κατάσταση των πραγμάτων;

Ανησυχώ πραγματικά για τη παγκόσμια κατάσταση. Οι Δυτικές κυβερνήσεις εξαπέλυσαν πολέμους στις χώρες της Ανατολής για να εκμεταλλευτούν τους ενεργειακούς τους πόρους και για να αυξήσουν τις πωλήσεις όπλων. Χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι ο κόσμος εκρήγνυται στα χέρια τους. Οι κλιματικές μεταβολές γίνονται ολοένα και πιο ανησυχητικές ενώ πολλά είδη ζώων χάνονται για πάντα. Πρέπει να περιορίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τις εκπομπές των βιομηχανιών ρύπων και των καυσαερίων, υιοθετώντας οικολογικά συστήματα και χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια. Είμαστε η τελευταία γενιά που μπορεί ακόμα να κάνει κάτι για να σώσει τον πλανήτη και να εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον για τις επερχόμενες γενεές.

Ποια είναι η μουσική σου παρέα; 

Διευθύνω την δισκογραφική εταιρεία (Out-er) μαζί με τον κολλητό μου φίλο Andrea Santoro aka Distant Echoes. Είμαι φίλος ακόμη με τους περισσότερους καλλιτέχνες του label όπως τους Buck, Limo, Haiku, The Analogue Cops, Orlando Voorn, Aubrey, Ed Davenport για να αναφέρω μερικούς.

Η σχέση σου με την Ελλάδα;

Moυ αρέσει η Ελλάδα, είναι πολύ κοντά από το μέρος που ζω (Λέτσε, Απουλία) και έχω περάσει απίστευτα με γονείς και φίλους, ειδικά σε Κέρκυρα και Ζάκυνθο.

Τι ακολουθεί για την εταιρεία σου Out-er;

Στα τέλη του Μαΐου θα βγάλουμε ένα EP από τον Aubrey, μια συλλογή με κομμάτια από Fabrizio Lapiana, Hydergine, Luciano Esse και LaChriz aka Farron ενώ τα Population One remixes (με Cosmin TRG, Voiski, Pangaea και μένα) είναι προγραμματισμένα για τέλη Σεπτεμβρίου.

Κάτι που δεν ξέρουμε για σένα;

Eίμαι λάτρης των αγώνων αυτοκινήτου και επαγγελματίας οδηγός αγωνιστικών go-kart.

image


Simone Gatto::Detachment [Sheik ’N’ Beik]

Tracklist

01. Pregnant Void

02. Evil Intent

03. Flux

04. Equilibrium feat. Giacomo Fronzi

05. The Way In

06. Life Cycles

07. Dissolved Perceptions feat. Mirror 1

08. Interludio

09. Detachment

10. Landscapes

11. Take A Look

12. Seawolf

13. Outero

image



ΤΟP 5 BY SIMONE GATTO

1. Alva Noto & Ryuichi Sakamoto - Aurora - Raster Noton

2. Flying Lotus - Until the Quiet Comes - Warp Records

3. Aphex Twin - Selected Ambient Works Vol 2 - Warp Records

4. Brian Eno - The Ship - Warp Records

  

5. Orlando Voorn - Black Diamond LP - OUT-ER

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ