O Rous σε κουβέντα με τον Simon Bloom
Ο Rous και ο Simon Bloom έχουν απορίες και αλλάζουν ρόλους
Οι «Eξαιρέσεις» του Rous (Γιώργος Γεωργιάδης) θα ακουστούν –μαζί με τραγούδια του ντεμπούτο άλμπουμ του από την υπερδραστήρια ετικέτα Αrchangel– στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 4/2, ενώ ο Simon Bloom (Συμεών Νικολαΐδης) ετοιμάζει το νέο του άλμπουμ και ξεκινά τη μουσική του περιπέτεια στο χώρο της μουσικής παραγωγής με το νέο του στούντιο shakti. Ο Rous και ο Simon Bloom έχουν απορίες και αλλάζουν ρόλους σε μια διπλή συνέντευξη για την ΑΤΗΕΝS VOICE.
SIMON BLOOM: Μετά τις «Εξαιρέσεις» η ζωή σου άλλαξε; Πώς αισθάνεσαι γι’ αυτό και πώς το αντιμετωπίζεις;
ROUS: Σίγουρα άλλαξαν κάποια πράγματα στη ζωή μου. Προσωπικά πιστεύω ότι ολοκληρώθηκε ένας κύκλος με την ολοκλήρωση του πρώτου μου άλμπουμ. Αυτή την εμπειρία, όπως και όλη τη διαδικασία της, είναι που θέλω να κρατήσω. Τέτοιες εμπειρίες έχουν τη δυναμική να σε τρανσφορμάρουν, να σε συμπληρώσουν και τέλος να σε αλλάξουν. Προς το καλό. Χιτ θα γραφτούν και θα ξαναγραφτούν.
SIMON BLOOM: Πώς δέχτηκαν κριτικοί και κοινό τα καινούργια κομμάτια του δίσκου σου;
ROUS: Πιστεύω ότι αιφνιδιάστηκαν. Το «Εξαιρέσεις» μετρούσε ήδη έξι μήνες ραδιοφωνικής παρουσίας όταν κυκλοφόρησαν και τα υπόλοιπα τραγούδια. Αρκετός κόσμος περίμενε και για δεύτερο ραδιοφωνικό χιτ. Όμως πριν από το release του «Εξαιρέσεις» ήξερα ακριβώς τι θέλω να κάνω. Δεν θα άφηνα να με οδηγήσουν οι καταστάσεις. Ολοκλήρωσα τη δουλειά μου όπως την είχα στο μυαλό μου από την εποχή του MySpace.
SIMON BLOOM: Σε ποια ηλικία έγραψες το πρώτο σου κομμάτι; Εμπνευσμένος από τι;
ROUS: Οι πρώτες μου απόπειρες έγιναν περίπου στα 17, όταν άρχισα να αναζητώ μια ατμόσφαιρα στη μουσική, αυτό το κενό διάστημα, τον κενό χώρο που περιβάλλει κάθε τραγούδι, κάθε μελωδία, και που στο τέλος τα καθορίζει. Είχε μεγάλη σημασία για εμένα να ζω και να αναπνέω μέσα σε αυτό το διάστημα, και τα πάντα να προέρχονται από εκεί. Όταν αισθάνθηκα ότι αυτό μου συμβαίνει, ξεκίνησα να προσπαθώ.
SIMON BLOOM: Στο επόμενό σου άλμπουμ θα ήθελες να έχεις ένα κομμάτι σαν τις «Εξαιρέσεις» ή θα προτιμούσες μια διαφορετική προσέγγιση;
ROUS: Όλα τα τραγούδια θέλω να είναι εξαιρέσεις. Δεν ξέρω πού θα με βγάλει αυτό. Ξέρω ότι θέλω να είναι ένα ταξίδι που θα το απολαύσω ίδιος και που στην πορεία εύχομαι να το απολαύσουν και οι ακροατές του. Όσο πιο μίνιμαλ και πιο ουσιαστικά γίνεται.
SIMON BLOOM: Κάποια ταινία που έχεις δει τα τελευταία 5 χρόνια που σου έκανε εντύπωση και γιατί;
ROUS: To “Io Sono L’ Amore” του Luca Guadagnino. Είναι μια ταινία που θύμισε μετά από πάρα πολλά χρόνια τον παλιό καλό ιταλικό κινηματογράφο. Μιλάει για την αγάπη και τα συναισθήματα, έχοντας παράλληλα πολύ καλή κινηματογραφική γραφή.
ROUS: Μετά την ολοκλήρωση του “Hollow Butterfly” αισθάνθηκες ότι έχεις βρει το στιλ που σε σκιαγραφεί σαν καλλιτέχνη ή πιστεύεις πως το άλμπουμ αυτό έγινε το «σκαλί» για να πας κάπου παραπέρα; Ρωτάω επειδή μου φαίνεται πολύ «εσωτερική» δουλειά.
SIMON BLOOM: Δεν αισθάνομαι ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει κάποιο στιλ. Το “Ηollow” ήταν διαφορετικό από το “Real Shadows” όπως και το επόμενο θα είναι διαφορετικό από το “Hollow”. Δεν είναι βήματα ή σκαλιά όσο αλλαγές διάθεσης, πόρτες προς κάτι διαφορετικό. Μπορεί να είναι και το ίδιο, αλλά το mood αλλάζει. Περνάς από την ίδια πόρτα αλλά όλα είναι διαφορετικά. Δεν θέλω να νιώθω ότι με χαρακτηρίζει αυτό που έκανα όσο η ανάγκη της στιγμής να δημιουργήσω κάτι καινούργιο και... πέρασε. Μάλλον το τρίτο album θα είναι η πιο εσωτερική δουλειά μου.
ROUS: Το Shakti είναι το νέο σου στούντιο με το οποίο κάνεις μία ενδιαφέρουσα αρχή στο χώρο της μουσικής παραγωγής. Σε ποιον ξένο καταξιωμένο καλλιτέχνη θα ήθελες να ηχογραφήσεις και για ποιο λόγο; Να περιμένουμε τέτοιες παραγωγές από το Shakti στο άμεσο μέλλον;
SIMON BLOOM: Το Shakti είναι ένα καινούργιο studio το οποίο έγινε από ανάγκη για καλύτερο και διαφορετικό ήχο εδώ στην Ελλάδα. Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που τους αξίζει κάτι πολύ καλύτερο από ένα “home studio recording”. Το Shakti έχει ξένες προδιαγραφές και πολύ εύκολα κάποιος ξένος θα μπορούσε να ηχογραφήσει. Δεν έχω κάποια προτίμηση, αλλά δεν θα ήταν άσχημα να ακούω τη φωνή της Νorah Jones από το μικρόφωνό μου.
ROUS: Όταν οι Beatles ηχογραφούσαν στη Βρετανία σε 4 κανάλια, ο Zappa στις ΗΠΑ έγραφε σε 16.Από τη μία ευφυείς τραγουδοποιοί και από την άλλη μια ευφυΐα στη μουσική και την τεχνολογία της. Είμαι σίγουρος ότι σε συναρπάζουν και τα δύο. Ποιο θεωρείς όμως ότι σε γοητεύει περισσότερο και γιατί;
SIMON BLOOM: Σίγουρα οι Beatles με συναρπάζουν περισσότερο. Ο Ζappa έγραψε και κυκλοφόρησε γύρω στα 62 album όσο ζούσε. Έφυγε 54 χρονών. Do the math and “Freak Out”! Μόνο αυτό είναι αρκετό για να σε συναρπάσει χωρίς να έχεις ακούσει νότα. Οι Beatles, από την άλλη, νομίζω φεύγουν από το realm του “reality as we know it” και μπαίνουν στο realm της μαγείας και του φανταστικού. Η μεγαλύτερη απόδειξη ότι υπάρχει μαγεία είναι οι Beatles. Όσο πιο πολλά μαθαίνει κάποιος γι’ αυτό το γκρουπ, τόσο πιο πολύ το πιστεύει αυτό. Τα 4 κανάλια του μπομπινόφωνου ήταν το μαγικό ραβδί. Ο George Martin, παραγωγός των Beatles, ήταν ο αρχιμάγος και οι Beatles… ήταν οι Beatles.
ROUS: Λατρεύεις τον καλό κινηματογράφο. Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον ελληνικό κινηματογράφο και ποια είναι αυτά που στερείται κατά τη γνώμη σου;
SIMON BLOOM: Ναι, λατρεύω τον καλό κινηματογράφο. Την ικανοποίηση του να βλέπεις μια ολοκληρωμένη ταινία που σε γεμίζει από όλες τις πλευρές. Συναισθηματικά και δημιουργικά. Όσο για τον ελληνικό κινηματογράφο... υπάρχει και δεν υπάρχει. Πιστεύω ότι για να χαρακτηρίζεσαι σκηνοθέτης πρέπει τουλάχιστον να έχεις δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα, ένα πλάνο, έναν ηθοποιό που θα τα δώσει όλα για αυτόν. Πολύ λίγες φορές συμβαίνει αυτό στον ελληνικό κινηματογράφο. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια βγαίνουν νέοι σκηνοθέτες με καινούργιες απόψεις. Για μένα όμως, σε σχέση με το γαλλικό, γερμανικό, σουηδικό κινηματογράφο, ο ελληνικός είναι πολύ πίσω.
Info
Συναυλία Ρους. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Banquet), Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282.333. 4/2, 21.00, € 25 (15 Φ). Η Α.V. είναι χορηγός επικοινωνίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Ελληνικά και ξένα αγαπημένα συγκροτήματα σε 3 μουσικές βραδιές στην πόλη
Ένας μεγάλος τρομπετίστας και τραγουδιστής της jazz που γεννήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 1929
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή της στο Fresh Voices Sessions by Voice 102.5 στις 16 Δεκεμβρίου
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή του στο Fresh Voices Sessions by Voice 102.5 στις 16 Δεκεμβρίου
Βελεσιώτου, Μάργαρης, Νταγάκη, Ντάντος και Κος Κ στο «Μιχάλης Κακογιάννης»
Η τέταρτη προσωπική δουλειά του ραπ καλλιτέχνη έγινε χρυσή μέσα σε μια εβδομάδα
Αναδρομή στην καριέρα του θρυλικού ερμηνευτή που σημείωσε πωλήσεις 150 εκατομμυρίων δίσκων παγκοσμίως
Το συγκρότημα που έχει προκαλέσει ηθικό πανικό σε κάθε γωνιά του κόσμου, υπόσχεται ένα από τα πιο δυνατά shows του καλοκαιριού
Μια μοναδική βραδιά θεατρικού rock - Η επίσημη ανακοίνωση
Ο «Βασιλιάς του Τρόμου» σε μία μοναδική παράσταση στο Terra Vibe
Γιατί προσπαθούν να την απαξιώσουν διάφοροι «δήθεν ειδικοί»;
Τον επιβλητικό ήχο του μεγαλύτερου εκκλησιαστικού οργάνου της χώρας μας θα απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το βρετανικό indie τρίο για ακόμα μία φορά στην Πλατεία Νερού
Τα γενναιόδωρα μπόνους αποκαλύφθηκαν καθώς η περιοδεία ολοκληρώθηκε στις 8 Δεκεμβρίου
24 ώρες πριν ο εμβληματικός ντράμερ ανακοίνωσε την οριστική αποχώρησή του από το θρυλικό συγκρότημα
Κυκλοφορεί νέο άλμπουμ μετά από 17 χρόνια και του ζητήσαμε να μας πει όλες τις λεπτομέρειες για το «Omni»
Η μακροσκελής ανακοίνωση του ντράμερ των θρυλικών Iron Maiden
Είναι το πρώτο αφιερωματικό ντοκιμαντέρ προς τιμήν των ανεπανάληπτων Led Zeppelin
Ο ήχος των τραγουδιών του είναι συνήθως πιο κοντά στην τζαζ από το ροκ και αντλεί τις εμπνεύσεις των στίχων των τραγουδιών του από τα μικρά κλαμπ των μεγάλων πόλεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.