- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
SKG Calling: Εκτός από τον Γκοντό, τι άλλα καλά περιμένει η Θεσσαλονίκη;
Δημήτρια, 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, 9η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης και ό,τι νέο αναμένεται στην πολιτιστική ζωή της πόλης
Φθινόπωρο στη Θεσσαλονίκη: Αυτά είναι τα τοπ event στον πολιτισμό που θέλουμε να δούμε
Θέατρο, κινηματογράφος, εικαστικά, βιβλίο
Το θεσσαλονικιώτικο φθινόπωρο ανήκει παραδοσιακά στα Δημήτρια
Έρχεται Γκοντό μπεκετικός όχι ό,τι κι ό,τι, αλλά «Περιμένοντας τον Γκοντό» με το ιταλικό Emilia Romagna Teatro, σκηνοθετημένο από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο, να ανεβάζει ψηλά τον πήχη των φετινών 60ών Δημητρίων. Το ιστορικότερο φεστιβάλ πολιτισμού της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει επίσης τη «Χρυσή εποχή» του Κωνσταντίνου Ρήγου (10, 11 και 12 Οκτωβρίου, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών), το απίστευτο ζογκλερικό γαλλικό τσίρκο Galactik Ensemble (12 Οκτωβρίου, Μέγαρο Μουσικής), τους ιντάστριαλ πανκ τέκνο («We come to make you dance and to blow your mind») Βερολινέζους Gewalt (15 Οκτωβρίου, Πρώην Δημοτικά Σφαγεία)
Ακόμα, ένα σύνολο εκδηλώσεων που δικαιώνουν και τη μακροβιότητά του: Ο Γερμανός συγγραφέας Τόμας Φίτζεκ θα παρουσιάσει το νέο του μυθιστόρημα «Το κορίτσι του ημερολογίου» (20 Οκτωβρίου, Ολύμπιον), ενώ ο τζάζι τανγκέρο Richard Galliano με τους New Viaggio Trio (24 Οκτωβρίου, Μέγαρο Μουσικής), ο Γάλλος χορογράφος Preljocaj με το μπαλέτο του (26 Οκτωβρίου, Μέγαρο) και τα θεατρικά «Το συνέδριο για το Ιράν» από την Ορχήστρα Μικρών Πραγμάτων (27 και 28 Οκτωβρίου, Metropolitan Urban Theater) και «Prima Facie» με τη Λένα Παπαληγούρα (27, 28 Οκτωβρίου, Κολοσσαίον), ανεβάζουν την έξαψη και τα στάνταρ του ιστορικού φεστιβάλ.
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου: Φώτα, κάμερα, πάμε
Με το που τελειώνουν τα Δημήτρια, τη σκυτάλη παίρνει το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου (30 Οκτωβρίου - 9 Νοεμβρίου). Παίζουν ονόματα σαν του Μισέλ Γκοντρί της «Αιώνιας λιακάδας», που έρχεται με την ταινία «Maya give me the title», ένα animation με χαρακτήρα εμπνευσμένο από τη μικρή κόρη του, Μάγια. Ακόμα μαθαίνω πως θα προβληθεί το «White Snail» των Έλσα Κρέμσλερκαι Λεβίν Πέτερ, που μάγεψε στο Λοκάρνο, όπως και το «Cactus Pears» της Rohan Kanawade, της πρώτης ινδικής ταινίας που γυρίστηκε στη διάλεκτο Μαράθι και συγκίνησε τα μάλα στο Sundance.
Τα φώτα της ράμπας: Τι θα δούμε στο θέατρο
Το «Αυτή η νύχτα μένει» του Θάνου Αλεξανδρή, σε σκηνοθεσία Αστέρη Πελτέκη, με Δώρα Χρυσικού, Παντελή Καναράκη και Δημήτρη Παπάζογλου από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος είναι το δυνατό χαρτί αυτής της σεζόν. Στο θέατρο της ΕΜΣ η Ρούλα Πατεράκη θα παρουσιάσει το «Sillilab: No difference between ho ho ho!!!» (31 Οκτωβρίου), ενώ στο Φουαγιέ (22 Οκτωβρίου), πάντα στον αστερισμό του Κρατικού, ο Γρηγόρης Αποστολόπουλος σκηνοθετεί το «Τέλος του έρωτα» του Πασκάλ Ραμπέρ, με τον Μάρτιν Ζακ των Tiger Lillies στο πιάνο επί σκηνής να επενδύει μουσικά έναν χωρισμό κόλαση, όπως τον ερμηνεύουν οι Δημήτρης Σιακάρας και Ερατώ Μανδαλενάκη. Τον Φεβρουάριο, η Χριστίνα Χατζηβασιλείου θα ανεβάσει «Λαχταρώ» της Σάρα Κέιν.
Επόμενη στάση Ράδιο Σίτυ (5 Δεκεμβρίου): η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους με τον Λαέρτη Μαλκότση και την Έλενα Χαραλαμπούδη πρωταγωνιστούν στη «Γυναίκα που μαγείρεψε τον άντρα της», σε σκηνοθεσία Γιάννη Μπέζου. Στο ανακαινισμένο Αμαλία, ρεμπέτικα και Ρεμπώ μας κάνουν «Τα Ρεμπώτικα» με υπογραφή από τα Καλογεράκια, που 30, 31 Οκτωβρίου και 1, 2 Νοεμβρίου θα παρουσιάσουν μια παράσταση βασισμένη στα ρεμπέτικα και τον ποιητή Αρθούρο Ρεμπώ, ενώ στο Αυλαία αναμένεται ο Γιώργος Παπαγεωργίου στον ρόλο του Ουίνστον Σμιθ στο «1984 - Ο τελευταίος άνθρωπος».
9η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης
Από τις 3 Οκτωβρίου ως τις 4 Ιανουαρίου, 241 αδημοσίευτες φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο («Her Photos») θα παρουσιαστούν στο MoMus Μουσείο Φωτογραφίας στο Λιμάνι, ενώ προθερμαίνεται και η 9η Μπιενάλε. Με τον αμφίσημα κρυπτικό τίτλο «όλα πρέπει να αλλάξουν. ΡΝΣ9», σε επιμέλεια της ανεξάρτητης επιμελήτριας και ιστορικού τέχνης Νάντιας Αργυροπούλου, η 9η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης θα επιχειρήσει να συνδέσει τη ζωή και την τέχνη με τρόπους απρόσμενους, με χιούμορ και επινοητικότητα, με μη διδακτικό αλλά εναλλακτικά παιδαγωγικό και μαχητικά ευφρόσυνο τρόπο, με σημεία αιχμής όσα κρίνουν το παρόν και διαμορφώνουν ήδη το μέλλον, με προσανατολισμό έναν κόσμο πολλών κόσμων.
Η Μπιενάλε 9 ανοίγει στις 31 Οκτωβρίου 2025, με την έκθεση «Ανατροπή (η επιστημονική φαντασία σαν αλλαγή)» / Plot Twist (the science fiction change) σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, και με μια ημέρα εκδηλώσεων-νύξεων προς όσα θα εκτυλιχθούν στην πορεία προς την κύρια έκφανσή της τον Μάιο-Ιούνιο-Ιούλιο του 2026. Όπως δηλώνει η Νάντια Αργυροπούλου, «Η έκθεση, στο πλαίσιο της διερώτησης για όσα “πρέπει να αλλάξουν”, καταπιάνεται και με την έξαψη, το δέος, αλλά και τον φόβο που δημιουργεί το επείγον παρόν της Τεχνητής Νοημοσύνης, επιχειρώντας, ωστόσο, ένα πιο ουσιαστικό απρόσμενο βήμα στην ίδια την έννοια της πολύτροπης, επαναστατικής νόησης πέραν της μπανάλ επίκλησης του τεχνολογικού θαύματος-τραύματος».
Ψήφισε εμένα η μάνα μου Νέα Δημοκρατία;
Το «Ας περιμένουν οι γυναίκες» του Σταύρου Τσιώλη, ύμνος στη ζωή, αποθέωση του ελληνικού καλοκαιριού, των προσμονών, των αναβολών, των ανεκπλήρωτων ερώτων, της λαϊκής μουσικής και του παλιού καλού ΠΑΣΟΚ, του ορθόδοξου, έγινε κόμικς. Βασισμένες στην ταινία, οι 160 σελίδες και τα καρέ των Σταύρου Κουτσιούκη και Κλήμη Κεραμιτσόπουλου ζωντανεύουν τις περιπέτειες της μυθικής τριπλέτας Μπακιρτζή, Ζουγανέλη, Μπουλά στα πέριξ της λίμνης Βόλβης. Το άλμπουμ κυκλοφορεί από τον κρητικό οίκο Chaniartoon.
Ο μέγας Σάκης Σερέφας επιστρέφει με το «Πέτα το στη θάλασσα» (Μεταίχμιο)
Θεσσαλονίκη, 1963. Μια μάνα πετά ένα βρέφος από την προκυμαία στη θάλασσα. Σε δύο μέρες τα πρωτοσέλιδα οργιάζουν, ο κόσμος απειλεί να τη λιντσάρει και τη γιουχάρει κατά την αναπαράσταση. Η σκύλα, η φόνισσα, η παιδοκτόνος. Άγριο θέμα ξεδιπλώνεται γύρω από το πτωματάκι, με τον Σάκη Σερέφα να επιστρέφει μ’ ένα βιβλίο όπου η αληθινή ιστορία της παιδοκτόνου μάνας μπολιάζεται με μύθο και επινοήσεις που, για άλλη μια φορά, πιστοποιούν την κλάση του. Ιδρύματα παρατημένων βρεφών, τρένα που από τις Άλπεις φτάνουν στην Ξηροκρήνη, καθαρίστριες, δημοσιογράφοι, αστυνομικοί, βρόμικα πολιτικά αλισβερίσια και ο Ψυχρός Πόλεμος στο φόντο, αποκαλύπτουν ποια γρανάζια της τύχης, της εξουσίας και της κοινωνίας οδήγησαν τη μάνα σ’ αυτή την πράξη.