- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Father Mother Sister Brother: Το γεμάτο ζεστασιά κομψοτέχνημα του Τζιμ Τζάρμους
Ένα έργο βαθιάς συναισθηματικής αξίας, που χωρίς να εξιδανικεύει πρόσωπα και καταστάσεις, οδηγείται στα πιο χρήσιμα και αβίαστα συμπεράσματα της ζωής
Κριτική για την ταινία «Father Mother Sister Brother» του Τζιμ Τζάρμους, με πρωταωνιστές τους Τομ Γουέιτς, Κέιτ Μπλάνσετ, Ανταμ Ντράιβερ, Ιντια Μουρ, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Βίκι Κριπς
Τρία διαφορετικά οικογενειακά επεισόδια που λαμβάνουν χώρα σε αντίστοιχες περιοχές: στο αμερικανικό και χιονισμένο Νιου Τζέρσι και τις ευρωπαϊκές πόλεις Δουβλίνο και Παρίσι. Κοινό στοιχείο και στις τρεις ιστορίες η κριτική ματιά των παιδιών πάνω στην έως τώρα ζωή τους και κυρίως στις σχέσεις με τους γονείς τους.
Ο Τζιμ Τζάρμους μεγαλουργεί με το κορυφαίο ίσως φιλμ της καριέρας του, που τιμήθηκε με τον Χρυσό Λέοντα στη Βενετία. Ένα έργο βαθιάς συναισθηματικής αξίας, που χωρίς να εξιδανικεύει πρόσωπα και καταστάσεις, οδηγείται στα πιο χρήσιμα και αβίαστα συμπεράσματα της ζωής. Δεν λέει κάτι φοβερό με το φιλμ αυτό ο Τζάρμους, ούτε προσπαθεί να μας μαγέψει με βαθυστόχαστες ιδέες. Καταγράφει απλά στιγμιότυπα γύρω από τις συναντήσεις γονέων και παιδιών. Στο πρώτο σκετς ο Τομ Γουέιτς είναι ο προφανώς πρώην αλητάμπουρας πατέρας που ζει πλέον μόνος στο απομονώμενο και ρημαγμένο οικογενειακό σπίτι κάπου σε δασώδη περιοχή του Νιου Τζέρσι. Τα παιδιά του που έχουν πολύ καιρό (από τον θάνατο της μητέρας τους) να τον δουν, απορούν πως τα βγάζει πέρα αφού ποτέ του δεν είχε μια σταθερή δουλειά. Ο γιος (Ανταμ Ντράιβερ) τον λυπάται αλλά η κόρη (Μαγίμ Μπιάλικ) είναι πιο σκληρή απέναντί του. Το χτισμένο με σαρδόνιο χιούμορ πρώτο επεισόδιο που τιτλοφορείται «Father» είναι ό,τι πιο κοντινό στη ροκ φιλοσοφία και τη μινιμαλιστική αφήγηση των παλιών ταινιών του Τζάρμους. Το δεύτερο σκετς είναι μια αποκλειστικά γυναικεία υπόθεση με την «Mother» Σαρτλότ Ράμπλινγκ, πετυχημένη συγγραφέα που ελέγχει ακόμη τις δύο κόρες της (Βίκι Κριπς και Κέιτ Μπλάνσετ), να οργανώνει το τελετουργικό της ετήσιας συνάντησής τους στο σπίτι της στο Δουβλίνο. Διάλογοι που κεντάνε, ποτισμένοι με δηλητηριώδη ευγένεια και ένα πικρό σχόλιο για την καταστροφική γονεϊκή επίδραση στην ψυχική υγεία των παιδιών, από την οποία δεν υπάρχει άλλη λύση παρά μόνο η επανάσταση. Τέλος το πιο συγκινητικό και ώριμο φιλμ της άτυπης τούτης τριλογίας είναι εκείνο που διαδραματίζεται σε ένα πολύβουο και με τρομερή ενέργεια ηλιόλουστο Παρίσι, όπου τα δίδυμα αδέλφια Σκάι και Μπίλι επισκέπτονται για τελευταία φορά το πατρικό τους. Η απλότητα της υπογραφής του Τζάρμους στο άψογο από όποια γωνιά κι αν το δεις (μουσική, πλάνα, ερμηνείες, διάλογοι κ.λπ.) μικρού μήκους κομψοτέχνημα που τιτλοφορείται «Sister Brother» είναι η τομή της τέχνης του. Ένα φιλμ που κουβαλά το σαρκασμό, τη γοητεία, το παράλογο αλλά και την συγκινητική αλήθειας μιας ζωής που συνεχίζεται ακόμη κι όταν η απώλεια δυναμώνει χρόνο με τον χρόνο.