66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι ταινίες που μας συγκινούν, οι δημιουργοί που μας εμπνέουν
«Οι άγριες μέρες μας» του Βασίλη Κεκάτου
Κινηματογραφος

66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι ταινίες που μας συγκινούν, οι δημιουργοί που μας εμπνέουν

Ανέβα Θεσσαλονίκη, προλαβαίνεις!
4754-202316.jpeg
Στέφανος Τσιτσόπουλος
ΤΕΥΧΟΣ 976
18’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Όλα όσα ξεχωρίσαμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η ΑTHENS VOICE ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη, στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου, βλέπει ταινίες και καταγράφει τους 66 λόγους για τους οποίους, όταν ανάψουν τα φώτα, το χειροκρότημα πρέπει να είναι θερμό. 66 πρόσωπα, σκηνοθέτες και ηθοποιοί, ταινίες, βραβεία, πολυαναμενόμενα φιλμ, αφιερώματα και φωτεινοί καλεσμένοι.

01 Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης παρουσιάζει τον… παρουσιαστή!
Ο Γρηγόρης Ελευθερίου είναι μουσικός, συνθέτης, έχει μάλιστα συμμετάσχει στο Φεστιβάλ μας, ωστόσο ο λόγος που τον προσκαλέσαμε έχει να κάνει με την ταινία που θα δούμε απόψε και η οποία μιλάει για οικογένειες και παιδιά. Διότι ως νέος μπαμπάς δημιούργησε την ιντερνετική περσόνα babaka.gr, όπου αφηγείται τις περιπέτειες της πατρότητας, τις οποίες εσχάτως συμμερίζομαι κι εγώ για δεύτερη φορά. Πολύ συχνά, μάλιστα, μπαίνει στον ρόλο των παιδιών.

02 Η διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό, μίλησε για το σινεμά και τον κόσμο τώρα
Όλοι μας, εδώ, νοιαζόμαστε για τον κόσμο του αύριο, για τις μελλοντικές γενιές, για τα παιδιά των παιδιών μας. Η περιβαλλοντική είναι μόνο μία κρίση, την οποία αντιμετωπίζουμε. Οι κρίσεις όμως είναι πολλές και ολόγυρά μας, ακόμη και στη γειτονιά μας: οικονομικές, κοινωνικές, πόλεμοι, άλλοι τρόποι επικοινωνίας ή μη επικοινωνίας. Και όλα αυτά επηρεάζουν την ψυχή μας και τις ψυχές των μικρών ή μεγαλύτερων παιδιών. Σκοπός μας στο φεστιβάλ είναι να μιλήσουμε για όλα τα μεγάλα θέματα των καιρών μας, αλλά και να αναζητήσουμε λύσεις, όλοι εμείς μαζί, από κοντά. Να κάνουμε την ανατροπή, που αποτελεί και το κεντρικό θέμα μας φέτος. Γιατί η τέχνη υπάρχει για να μας βοηθάει να μη χάνουμε την ελπίδα. Και το φεστιβάλ, πάντα ήταν, είναι και θα είναι μια δήλωση ελπίδας.

03 Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, είναι φαν της Nouvelle Vague!
Ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ είπε ότι η τηλεόραση παράγει λήθη, ενώ το σινεμά αναμνήσεις. Γιατί ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο τέχνη. Είναι μια πραγματική μυσταγωγία, είναι μνήμη, μαγεία, διάλογος αλλά και όνειρο. Είναι τα φώτα που κλείνουν, η εξέλιξη της ιστορίας, οι τίτλοι τέλους, το χειροκρότημα, και πολλές φορές είναι η παρακολούθηση μιας ταινίας στον φυσικό της χώρο, το όνειρο. Και σήμερα, εδώ στη Θεσσαλονίκη, το όνειρο ζωντανεύει.

66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης - Στιγμιότυπο από την τελετή έναρξης
Στιγμιότυπο από την τελετή έναρξης

Στιγμιότυπο από την τελετή έναρξης

04 Ένα χάπενινγκ με υπογραφή Ιάσωνας Φωτήλας!
«Σε μια στιγμή ανάβουν τα φώτα, κι η μουσική ας φέρνει τους μάγους στη σκηνή»: Ο υφυπουργός Πολιτισμού έκλεισε την ομιλία του τραγουδώντας (κριντζ, αλλά μετράει η ιδέα και το σθένος) για τον «οδεύοντα στο φως, αιώνιο έφηβο της Θεσσαλονίκης, Διονύση Σαββόπουλο».

05 Ένα διάγγελμα από τη Νέα Υόρκη
Γεια σας, εδώ Τζιμ Τζάρμους! Λυπάμαι που δεν βρίσκομαι εκεί, σε αυτό το υπέροχο φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, ένα από τα αγαπημένα μου. Τι όμορφο μέρος για να είσαι και τι υπέροχο φεστιβάλ. Να ξέρετε ότι είμαι πολύ περήφανος που θα προβάλετε την ταινία μου στην έναρξη. Είναι μια πολύ ήσυχη ταινία, ελπίζω να σας αγγίξει κατά κάποιον τρόπο, να γεννήσει ενσυναίσθηση μέσα από την παρατήρηση, χωρίς να κρίνουμε τους χαρακτήρες που εμπλέκονται. Συγνώμη που δεν μπόρεσα να έρθω και είμαι εκεί μόνο με το πνεύμα μου. Στέλνω χαιρετισμούς εκ μέρους όλων μας και σας ευχαριστούμε για τις ευχές και τον σεβασμό.

Ο Τζιμ Τζάρμους στέλνει το μήνυμά του στο κοινό της Θεσσαλονίκης πριν την προβολή της τελευταίας του ταινίας
Ο Τζιμ Τζάρμους στέλνει το μήνυμά του στο κοινό της Θεσσαλονίκης πριν την προβολή της τελευταίας του ταινίας

Ο Τζιμ Τζάρμους στέλνει το μήνυμά του στο κοινό της Θεσσαλονίκης πριν την προβολή της τελευταίας του ταινίας

06 Πώς σου φάνηκε το «Father Mother Sister Brother», η ταινία έναρξης;
Ο Πατέρας στη βορειοανατολική ακτή των ΗΠΑ, η Μητέρα στο Δουβλίνο, η Αδερφή με τον Αδερφό στο Παρίσι και πρωταγωνιστές οι Κέιτ Μπλάνσετ, Σάρλοτ Ράμπλινγκ, Άνταμ Ντράιβερ, Βίκι Κριπς, Ίντια Μουρ και Τομ Γουέιτς. Η ταινία έναρξης είχε όλες τις διαχρονικές και πολύτιμες αρετές που χαρακτηρίζουν το έργο του Τζιμ Τζάρμους: την ομορφιά του τετριμμένου, το ατελές της κάθε επικοινωνίας, τις λεπτομέρειες που κρύβουν μέσα τους όλη την ουσία, το ιδιόρρυθμο λυτρωτικό χιούμορ, το μεγαλείο της απλότητας. Είδαμε ένα τρυφερό μωσαϊκό από βινιέτες της καθημερινότητας, που αποτυπώνονται στον κοινό καμβά των πολύπλοκων ανθρώπινων σχέσεων, όπως σημείωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης.

07 Ήρθε όμως το crew του Τζιμ Τζάρμους;
Όρεξη να έχεις να μετράς: ο παραγωγός της ταινίας, Ατίλα Σαλίχ Γιουτζέρ, αλλά και δύο ακόμη από τους βασικούς της συντελεστές, ο διάσημος διευθυντής φωτογραφίας Φρέντρικ Ελμς, σταθερός συνεργάτης τόσο του Τζιμ Τζάρμους όσο και παλαιότερα του Ντέιβιντ Λιντς, όπως και η σπουδαία ενδυματολόγος Κάθριν Τζορτζ, που παραχώρησαν δύο συναρπαστικά σεμινάρια.

08 Ήρθε όμως και η Ίντια Μουρ. Θεά; 
Αέρινο ξωτικό και πρωταγωνίστρια του «Father Mother Sister Brother», η Σκάι της ταινίας μάγεψε στη σκηνή του Ολύμπιον με την απλότητα, την ευγένεια, την υπέρλαμπρη, κάτασπρη, μάξι τουαλέτα της και τα γλυκά της λόγια μετά το ολόθερμο χειροκρότημα της υποδοχής. Η Ίντια, που κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο πρόσφατο 82ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, το 2019 βρέθηκε στη λίστα του περιοδικού TIME με τους 100 πιο επιδραστικούς ανθρώπους στον κόσμο.

09 Η Ίντια Μουρ είχε τον τρόπο της να μας συγκινήσει
Η ταινία του Τζιμ Τζάρμους με κάνει να σκέφτομαι τους πατεράδες, τις μαμάδες, τις αδερφές και τους αδερφούς όλων μας. Ωστόσο, οι ταινίες, η τηλεόραση και οι ιστορίες μάς υπενθυμίζουν πως δεν είμαστε απλώς άτομα, αλλά συνυπάρχουμε συλλογικά, ακούμε το γέλιο, το κλάμα, τη λύπη του διπλανού μας. Είμαστε όλοι αντανακλάσεις, ο ένας του άλλου. Και για να χτίσουμε ένα ασφαλές μέλλον για τα παιδιά μας πρέπει να θυμόμαστε πως η εμπειρία κάθε ανθρώπου είναι μια αντανάκλαση όλων των άλλων. Αν δεν έχουμε αυτό στο μυαλό μας, ίσως χάσουμε την ευκαιρία να συνεχίσουμε να αγαπάμε, να χαιρόμαστε και να δημιουργούμε οικογένειες στον όμορφο πλανήτη μας.

10  Όλα καλά, αλλά μήπως να μας έλεγες ποιος σχεδίασε τη φαντεζί άσπρη τουαλέτα της;
Την Ίντια Μουρ έντυσε ο σχεδιαστής μόδας Άγγελος Μπράτης.

11 Και η Ιζαμπέλ Ιπέρ;
Συναρπαστικό και υπέροχο το να βλέπεις καθημερινά την Ιζαμπέλ Ιπέρ, επίσημη καλεσμένη, να κυκλοφορεί στη Θεσσαλονίκη σαν μια κοινή θεατής, ανάμεσα στις χιλιάδες που παρακολουθούν τις ταινίες. Στο δε ανοιχτό masterclass που έδωσε, με θέμα τις διαφορές στην ερμηνευτική προσέγγιση ανάμεσα στο σινεμά και το θέατρο («Από τη Σκηνή στην Οθόνη», είναι περιττό να πούμε ότι επικράτησε το αδιαχώρητο. Συζήτησε μαζί της (ιδανική παρτενέρ) η συγγραφέας Έρση Σωτηροπούλου.

12 Μίλα μου κι άλλο για την Ιζαμπέλ
Εκτός από το masterclass, παρουσίασε την κωμωδία «Copacabana» του Μαρκ Φιτουσί, μαζί με την κόρη της, Λολιτά Σαμά, με την οποία συμπρωταγωνιστεί στην ταινία, ενώ το Φεστιβάλ πρόβαλε επίσης άλλες 15 ταινίες της Ιπέρ, όπως τις «Εκείνη», «8 γυναίκες», «Η δασκάλα του πιάνου», αλλά και την «Τελετή» του Σαμπρόλ και την «Πύλη της Δύσης» του Τσιμίνο, ξεχωριστής σημασίας ταινίες.

Στιγμιότυπο από τη βράβευση της Ιζαμπέλ Ιπέρ
Στιγμιότυπο από τη βράβευση της Ιζαμπέλ Ιπέρ

Στιγμιότυπο από τη βράβευση της Ιζαμπέλ Ιπέρ

13 Και μετά την ταινία έναρξης, κλασικά στο πάρτι;
Οι Σκιαδαρέσες, Όλγα και Νίκη, σε μεγάλα κέφια, ζωντανές στη σκηνή της Αποθήκης 5, στο πάρτι που έδωσε παρών όλος ο κόσμος ο καλός, ξένοι και Έλληνες διαγωνιζόμενοι και καλεσμένοι, αλλά και ορκισμένοι σινεφίλ που έστησαν πηγαδάκια άφθονα και χορούς μεγάλους.

14 Θεσσαλονίκη - Δράμα συμμαχία και καρδούλες όπως πάντα;
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος προβάλλονται όλες οι βραβευμένες ταινίες ελληνικής παραγωγής από όλα τα διαγωνιστικά προγράμματα του 48ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Ανάμεσα στις 30, μαρκάραμε μερικά άχαστα μικρά διαμαντάκια, οπότε αναζητήστε τα «Last Topics» του Θανάση Τρουμπούκη, «Μίτση» της Γεύης Δημητρακοπούλου, «Λουδίας» του Άκη Πολύζου, «Πρελούδιο για μια Σούπερνοβα» του Χρίστου Αρτεμίου και «Ο κύκλος της ζωής των τζιτζικιών» της Ινές Περό.

15 Κάτι ψιθυρίζουν για έναν θρίαμβο όσοι την είδαν!
Με το τέλος της ταινίας «Άμνετ » της Κλόι Ζάο, με τον Πολ Μεσκάλ, η πλειοψηφία των παριστάμενων στοιχημάτισε ότι, παρόλο που είναι ακόμα πολύ νωρίς, ένα Όσκαρ η Ζάο το έχει στο τσεπάκι της.

16 Ήρθαν μαζί του και ο Κουτσόπουλος με τον Ιωαννίδη;
Όχι, γιατί δεν ανέβηκε για να μαγειρέψει. Ο αγαπημένος σεφ Σωτήρης Κοντιζάς δεν βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη σε ρόλο σεφ, αλλά ως ambassador του Agora Series. Του φόρουμ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την παραγωγή σειρών στην Ελλάδα και στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Μεσογείου, με τους επαγγελματίες να παίρνουν μέρος σε καινοτόμες δράσεις και πρωτοβουλίες, με στόχο το μέλλον και τη στήριξη των νέων δημιουργών.

17 Φέτος το φεστιβάλ είναι εντελώς… Ροκ!
Απολύτως. Γιατί η οπτική επικοινωνία του έχει υπογραφή Στέφανος Ρόκος. Ο Έλληνας εικαστικός σχεδίασε δύο πρωτότυπα ζωγραφικά έργα που ενέπνευσαν και τα σποτ του 66ου Φεστιβάλ, όπως και δύο μικρού μήκους animation ταινίες που τις συνδημιούργησε μαζί με τον σκηνοθέτη και δημιουργό animation Φωκίωνα Ξένο.

18 Και με τον Σκλαβούνο να υποθέσουμε ότι πιο ροκ δεν γίνεται!
Όντως, η μοναδική μουσική που έγραψε για τα σποτ του 66ου Φεστιβάλ ο ελληνικής καταγωγής Τζιμ Σκλαβούνος, συνεργάτης θρυλικών καλλιτεχνών όπως των Νικ Κέιβ, Grinderman, Sonic Youth, TeenageJesus and the Jerks (μαζί με τη Λίντια Λιντς), είναι το κάτι άλλο. Αξέχαστα φυσικά είναι και τα μυθικά τύμπανά του με τους Cramps, μεταξύ άλλων, όπως και ο τίτλος «Μόνιμο μέλος των Bad Seeds από το 1994 έως και σήμερα» που περήφανα κουβαλάει.

19 Plot Twist, Beyond the Sixth Sense σημαίνει τι;
Ένα αφιέρωμα που, προσπερνώντας τις προφανείς και διάσημες κινηματογραφικές ανατροπές, προβάλλει μερικές από τις πιο σπάνιες και λιγότερο προβεβλημένες ταινίες που με ένα εύρημα έφεραν τα πάνω κάτω. Την επιλογή των ταινιών, ως guest curator, έκανε η Μύριαμ Μπεν Σαλά, επιμελήτρια τέχνης και διευθύντρια του The Renaissance Society στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, διαλέγοντας 14 ταινίες που έχουν γυριστεί από το 1976 έως το 2025. Στο πλαίσιο του αφιερώματος Plot Twist παρουσιάζεται επίσης η έκθεση με τίτλο «Ανατροπή (η επιστημονική φαντασία σαν αλλαγή/PlotTwist (the science fiction change)», ανοιχτή ως τις 16 Νοεμβρίου, η οποία και αποτελεί την επίσημη έναρξη της Μπιενάλε 9.

20 Πήρε το μάτι μου και τον Τσεμπερόπουλο;
Όντως! Το 66ο ΦΚΘ θα απονείμει φέτος τον τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο σε έναν από τους πιο αγαπημένους σκηνοθέτες για το σύνολο της προσφοράς του στο σινεμά, με ταινίες που έχουν σημειώσει τεράστια επιτυχία στις κινηματογραφικές αίθουσες. Το μεγάλο αφιέρωμα στο έργο του προβάλλει όλες τις μεγάλου μήκους ταινίες του, τέσσερις σπάνιες και άγνωστες στο ευρύ κοινό μικρού μήκους, καθώς και την ταινία «Μαύρο + Άσπρο» των Θανάση Ρεντζή και Νίκου Ζερβού, με τον Γιώργο Τσεμπερόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

21 Τώρα κατάλαβα γιατί αυτή ειδικά η Πέμπτη (6 Νοέμβρη) είναι τόσο σημαντική...
Ακριβώς, επειδή το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα τον τιμήσει για το σύνολο της προσφοράς ενός σινεμά που στον πυρήνα του κρύβονται τα πάθη και οι επιθυμίες των ανθρώπων μέσα στις πολύπλοκες μεγαλουπόλεις του σήμερα μιας Ελλάδας που μεταβάλλεται ραγδαία.

22 Φίνος Φιλμ για πάντα πήγες;
Ναι, στην τιμητική εκδήλωση για τους αξέχαστους ηθοποιούς της δεκαετίας το ’60, αφού το Φεστιβάλ σε συνεργασία με τη Φίνος Φιλμ, τίμησε, τη Δευτέρα, μερικούς από τους πιο εμβληματικούς ηθοποιούς που πρωταγωνίστησαν στις πιο καθοριστικές στιγμές του ελληνικού σινεμά. Τη βραδιά την παρουσίασαν ο πρόεδρος του ΔΣ του Φεστιβάλ, ηθοποιός Άκης Σακελλαρίου, και ο ηθοποιός Ιεροκλής Μιχαηλίδης, με τη μεγάλη γιορτή να ενδυναμώνει τη σταθερή συνεργασία του Φεστιβάλ με τη Φίνος Φιλμ, η οποία καθόρισε κινηματογραφικά την εποχή εκείνη.

23 Long live! Ποιοι ανέβηκαν στο βάθρο;
Σκέτη συγκίνηση το ρόστερ: Μπέτυ Αρβανίτη, Βασίλης Καΐλας, Δημήτρης Καλλιβωκάς, Γιώργος Κωνσταντίνου, Χλόη Λιάσκου, Μπέτυ Λιβανού, Σωτήρης Τζεβελέκος, Αιμιλία Υψηλάντη και Άννα Φόνσου και Μάρω Κοντού.

24 Fragilities τι εστί;
Άλλο ένα πολύ εύστοχο και βαθιά πολιτικό αφιέρωμα για τους περιορισμούς που οριοθετούν την ευάλωτη ανθρώπινη φύση. Οι Ευθραυστότητες εντάσσονται στο πλαίσιο της ανανεωμένης και διευρυμένης ενότητας Survey Expanded του τμήματος Meet the Neighbors+, που περιλαμβάνει ταινίες από την ευρύτερη γειτονιά μας. 11 ταινίες που συνειδητά ανατρέπουν τους κανόνες της κυριαρχίας και ανατέμνουν καυτά ζητήματα της εποχής, όπως ο πόλεμος, ο εκτοπισμός από την πατρογονική γη, η διαβίωση σε συνθήκες κατοχής, η λογοκρισία και οι παρεμβάσεις απολυταρχικών συστημάτων.

25 Και Κατέ - Φορζανί τι φάση;
Το ένα καθηλωτικό αφιέρωμα μετά το άλλο. Οι Ελέν Κατέ και Μπρουνό Φορζανί έχουν έργο πολυσχιδές και αντισυμβατικό, όπως μαρτυρά το σύνολο της φιλμογραφίας τους, από τις πρώτες πειραματικές μικρού μήκους μέχρι την πιο πρόσφατη μεγάλου μήκους ταινία τους, και η Θεσσαλονίκη τους τιμά ολόψυχα και εμπράκτως.

26 Για την περίπτωση του Μαρσέλ Πανιόλ τι έχει να πεις;
Είναι μια από τις πιο εξέχουσες και πολυσχιδείς προσωπικότητες του γαλλικού πολιτισμού του 20ού αιώνα. Το φετινό Spotlight φιλοξενεί τον κινηματογραφικό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα και αυτοβιογραφικό κατά βάση μυθιστοριογράφο, με εξίσου μεγάλη αναγνώριση και καταξίωση και στους τρεις τομείς της καλλιτεχνικής διαδρομής του. Ο Μαρσέλ Πανιόλ υπήρξε η απόλυτη ενσάρκωση της έννοιας του auteur.

Novak
Novak

Novak

27 Surprise, surprise!
Μια έκπληξη περίμενε τους θεατές της ταινίας «A Magnificent Life», ένα animation biopic για τον Μαρσέλ Πανιόλ. Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης και ο διανομέας Ζήνος Παναγιωτίδης τίμησαν τον κριτικό κινηματογράφου Νίνο Φένεκ Μικελίδη για την προσφορά του στην έβδομη τέχνη. Εκείνος, κατασυγκινημένος, ζήτησε από το κοινό να βλέπει και να ξαναβλέπει, εκτός από τις καινούργιες, και τις παλιές ταινίες.

28 Μίλα μου για το δικό μας, το ελληνικό σινεμά.
Ελληνικό σινεμά, υπέροχο νέο σινεμά: 32 μεγάλου μήκους και 30 μικρού μήκους ελληνικές ταινίες περιλαμβάνει το φετινό μενού, εκ των οποίων οι 29 ταινίες κάνουν πρώτη προβολή στις ενότητες «Επίσημη πρώτη» και στο «Ξεπερνώντας τα σύνορα».

29 Δώσε μου δύο ελληνικές ταινίες που ιντριγκάρουν
Το «Μπιτσκόμπερ» του Αριστοτέλη Μαραγκού, με ήρωα τον Ηλία που ονειρεύεται να χτίσει ένα καράβι από παλιοσίδερα, υπό τη σκιά της ναυτικής κληρονομιάς του πατέρα του. Καθώς όμως ο μύθος που έχτισε γύρω από τον εαυτό του καταρρέει, αναγκάζεται να αντιμετωπίσει την πραγματική του φύση. Και επίσης την «Gorgonà» της Εύης Καλογηροπούλου, όπου σε ένα άχρονο δυστοπικό μέλλον, σε μια πατριαρχική πόλη-κράτος που μαστίζεται από τη βία και την περιβαλλοντική μόλυνση, δύο γυναίκες επαναστατούν και αγωνίζονται για την ελευθερία και την ταυτότητά τους, μετατρέποντας εαυτές σε σύμβολα αντίστασης και μεταμόρφωσης.

30 Είδα και Φίλιππο Τσίτο με Αντώνη Καφετζόπουλο
Αγαπημένοι και οι δύο, όπως και παλιοί καλοί φίλοι του φεστιβάλ. Ανέβηκαν με τις Δεξιώσεις, όπου ο Τσίτος καταγράφει έναν ξεροκέφαλο άνεργο, που προτιμά να πεθάνει της πείνας, παρά να προδώσει τις αρχές του, καταλήγοντας έτσι αρχηγός μιας ανέμελης συμμορίας που τρυπώνει σε δεξιώσεις για να φάει τζάμπα.

Μπιτσκόμπερ του Αριστοτέλη Μαραγκού
Μπιτσκόμπερ του Αριστοτέλη Μαραγκού

Μπιτσκόμπερ του Αριστοτέλη Μαραγκού

Δεξιώσεις του Φίλιππου Τσίτου
«Δεξιώσεις»

«Δεξιώσεις»

31 Και οι The Callas, Λάκης & Άρης Ιωνάς, στα ωραία εκεί επάνω;
Ναι, με το «Madonnas» και τη Νάνσυ που κληρονομεί ένα vintage τροχόσπιτο και, μαζί με τη φίλη της Τζωρτζίνα, ξεκινούν ένα roadtrip. Tους έρχεται η τρελή ιδέα να το κάνουν οίκο ανοχής για γυναίκες. Η αναζήτηση για αρσενικό καταλήγει σ’ έναν ταξιδιώτη και μαζί ιδρύουν τη Madonna. Αντιστέκονται στον συντηρητισμό με όπλο το χιούμορ, την αγάπη και την αλληλεγγύη.

32 Κάτι σε podcast παρακαλώ;
Εννοείται: έντεκα ελληνόφωνα και ένα αγγλόφωνο πόντκαστ συμμετέχουν στο Διαγωνιστικό Podcast του Φεστιβάλ, ενώ άλλα συμμετέχουν στην Ενότητα Nexus, διαγωνιζόμενα για το Βραβείο Καλύτερου Podcast, ύψους 2.000 ευρώ.

33 «Ηλέκτρα 7»: Μια ειδική προβολή με την ενέργεια της ΔΕΗ
Η «Ηλέκτρα 7», μια ταινία μεσαίου μήκους σε επτά κεφάλαια, εμπνέεται από την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή και μεταφέρει το αρχέτυπο της Ηλέκτρας στη σύγχρονη Ελλάδα, μέσα από επτά διαφορετικές κινηματογραφικές ματιές. Το σενάριο του Παναγιώτη Χριστόπουλου ζωντανεύει από επτά διακεκριμένους σκηνοθέτες: Αλέξανδρο Βούλγαρη, Σοφία Εξάρχου, Νεριτάν Ζιντζιρία, Χριστίνα Ιωακειμίδη, Μπάμπη Μακρίδη, Αργύρη Παπαδημητρόπουλο και Ελίνα Ψύκου, με την Έλσα Λεκάκου στον ρόλο της Ηλέκτρας. Την παραγωγή της ταινίας έχει αναλάβει η Marni Films. Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, στο πλαίσιο του κύκλου Contemporary Ancients του 70ού Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, η ταινία ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη, επιβεβαιώνοντας τη γόνιμη σύνδεση θεάτρου και κινηματογράφου, κλασικής έμπνευσης και σύγχρονης κινηματογραφικής ματιάς. Η προβολή της στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σηματοδοτεί τη συνέχεια μιας δημιουργικής συνεργασίας, που φωτίζει την εξέλιξη της ελληνικής τέχνης και ενισχύει τον διάλογο ανάμεσα στους πολιτισμικούς θεσμούς. Η συμμετοχή της ΔΕΗ στην «Ηλέκτρα 7» εντάσσεται στη στρατηγική της να στηρίζει πρωτοβουλίες που ενώνουν την τέχνη με την τεχνολογία, τη σύγχρονη έκφραση με την πολιτιστική μας κληρονομιά και την πρόσβαση όλων στη δημιουργία.

Ηλέκτρα 7, μια ειδική προβολή με την ενέργεια της ΔΕΗ
Ηλέκτρα 7, μια ειδική προβολή με την ενέργεια της ΔΕΗ

Ηλέκτρα 7, μια ειδική προβολή με την ενέργεια της ΔΕΗ

34 Από τις εκδόσεις του Φεστιβάλ τι συστήνεις;
Τη δίγλωσση έκδοση, που συνδέεται με το αφιέρωμα Plot Twist, Beyond the Sixth Sense, τον πρωτοποριακό «Α-Κατάλογο», που επικεντρώνεται στο αφιέρωμα Fragilities και στο σκηνοθετικό δίδυμο των Ελέν Κατέ & Μπρουνό Φορζανί, περιλαμβάνοντας και μια μεγάλη συνέντευξη από τον επιμελητή-διευθυντή του Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης, Ντένις Λιμ.

35 «Μη γελάτε, θα σας δει ο κόσμος»
Ο Νικόλας Δημητρόπουλος παρουσιάζει στην ταινία του τη Μαρία, που μένει σε νησί και ανακαλύπτει ότι είναι έγκυος όταν επισκέπτεται στην Αθήνα τη θρήσκα αδερφή της για το μνημόσυνο της μητέρας τους. Η απρόσμενη εγκυμοσύνη στα σαράντα και μια απρόσμενη συνάντηση, την κάνουν να συνειδητοποιήσει ότι μόνο αν συμφιλιωθεί με τις επιλογές της, θα μπορεί «να γελάει, ό,τι κι αν πει ο κόσμος».

«Μη γελάτε, θα σας δει ο κόσμος»
«Μη γελάτε, θα σας δει ο κόσμος»

«Μη γελάτε, θα σας δει ο κόσμος»

36 Μικρή διάβαζες «Πάττυ»;
Γιατί έτσι έχεις έναν ακόμα λόγο για το «Πολύ κοριτσίστικο όνομα το Πάττυ» του Γιώργου Γεωργόπουλου, με ηρωίδα μια 18χρονη αθλήτρια του τζούντο από ένα ακριτικό ελληνικό νησί, που αποφασίζει να ανοίξει τα φτερά της και να ακολουθήσει τον sensei Γιούρι στην Αθήνα για να κυνηγήσει το όνειρο των Ολυμπιακών Αγώνων.

37 Δυνάμωσε το!
Στο «Οτιδήποτε» του Γιώργου Αθανασίου, δυο παλιοί φίλοι και μουσικοί ταξιδεύουν σε ένα απομονωμένο χωριό στα βουνά της Αρκαδίας, για να ηχογραφήσουν έναν αυτοσχεδιαστικό δίσκο. Εκεί, ανάμεσα στα δέντρα και στη σιωπή της φύσης, κάτι ανεξήγητο αρχίζει να συμβαίνει και το ταξίδι παίρνει μια απρόσμενη τροπή.

38 Γνωρίζω ότι στη Θεσσαλονίκη δεν βλέπετε μόνο ταινίες
Καλά γνωρίζεις, γιατί όντως παρουσιάστηκε το πρώτο τεύχος του «ΚΑΝΤΡΑΝ» με μια ζωγραφική εγκατάσταση, εμπνευσμένη από το σύμπαν επτά διαφορετικών διαδρομών μαζί με ένα βιβλίο 176 σελίδων για το ραπ και το σινεμά. Στην πρώτη έκδοση συμμετέχουν οι ΛΕΞ, Melow, Saske, Θοδωρής Σελέκος, Jones, Τάσος Χατζής και Εθισμός, ενώ μετά έπαιξε πάρτι με μουσικές επιλογές από τους Melow και Sativa.

39 Πήρε το μάτι μου ως και τον Θανάση Βέγγο;
Ωσεί παρών, ναι, γιατί το Graphic Novel «ΘΒ – Η γαλέρα της ζωής μου», την Κυριακή 2 Νοεμβρίου στις 18:00, παρουσιάζεται στο Πράσινο Δωμάτιο με ελεύθερη είσοδο. Ο Θανάσης Βέγγος επέστρεψε στο φυσικό του περιβάλλον, τον κινηματογράφο, για την παρουσίαση της αποκαλυπτικής βιογραφίας του σε μορφή κόμικς με τίτλο «ΘΒ» . Παρουσιάζουν οι Μίκα Αγραφιώτου (δημοσιογράφος), Σπύρος Δερβενιώτης (σκιτσογράφος), Ισαβέλλα Μαυράκη (σκηνοθέτης-σεναριογράφος) και Θανάσης Πέτρου (σκιτσογράφος).

«Ένα σπίτι με δύο σκύλους»
«Ένα σπίτι με δύο σκύλους»

«Ένα σπίτι με δύο σκύλους»

40 Όλοι μιλάνε για το πάρτι του Ελληνικού Προγράμματος
Θεσμός. Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου στις 22:00 και στο Bord de l’eau (Εγνατίας 45) με κόνσπετ Greece Goes Modern! Που δεν είναι μόνο ο εμβληματικός δίσκος του Μίμη Πλέσσα, αλλά και το project που εμπνεύστηκαν ο Ανδρέας Μητρέλης της Veego Records και ο Χρήστος Σωτηρόπουλος του Mono Record Store, για τα κοινά τους DJ sets. Από τη Μαρινέλλα και την Αλέκα Κανελίδου, τον Μιχάλη Ρακιντζή και τον Pan Pan, τους Olympians και τους Ριφιφί, τους Κόρε.Ύδρο. και τον Βλάσση Μπονάτσο, μέχρι την Ελένη Δήμου και τη Nalyssa Green, με κλασικά ελληνικά shake του ’60, «απενοχοποιημένα» hits των 80s, ροκ των 90s και σύγχρονη ελληνική pop και rap, Greece Goes Modern σημαίνει χορός και ένα ταξίδι στα παιδικά χρόνια μέσα από το timeline της μοντέρνας ελληνικής μουσικής όλων των δεκαετιών.

41 Δυο ακόμα πάρτι που δεν πρέπει να χάσεις
Σημείωσε νύχτα και ώρες: Το Πάρτι Διεθνούς Προγράμματος, το Σάββατο 8 Νοεμβρίου στις 22:00, στο Arcade (Βηλαρά 2), και φυσικά το Πάρτι Λήξης, Κυριακή 9 Νοεμβρίου στις 22:00, στο Ypsilon (Εδέσσης 5), με σετάρα από τους Street Outdoors Soundsystem.

«Ριφιφί»
«Ριφιφί»

«Ριφιφί»

42 Για το «Αλλόκοτο ποτάμι» τι άκουσες;
Δύο αγόρια και οι γονείς τους ξεκινούν τις καλοκαιρινές διακοπές τους ποδηλατώντας παραπλεύρως του Δούναβη. Ο μεγάλος, έφηβος από καιρό, συναντιέται αναπάντεχα με ένα μυστηριώδες αγόρι και αυτή η γνωριμία θα αποβεί καθοριστική για την εξέλιξη του ταξιδιού, ενόσω ο μικρός παρατηρεί. Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του Τσάουμε Κλάρετ Μουσάρτ είναι στο διάβα του «Call Me by Your Name» και το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς, διαθέτει μια πανέμορφη τελική σεκάνς, σε γυρίζει πίσω σε εκείνο το καλοκαίρι των 16 χρόνων, τότε που δεν ήθελες τίποτε άλλο παρά να βρίσκεσαι κάπου αλλού.

43 Καλά λόγια άκουσα και για το «Ένα φως που δεν σβήνει».
Ντεμπούτο του Φινλανδού Λάουρι-Μάτι Παρπέι και «μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες των φετινών Καννών» σύμφωνα με τον Guardian, το φιλμ ξεδιπλώνει μια θαυμάσια, λυτρωτική παραβολή για την αξία της απόρριψης του ψεύτικου εαυτού και την αποδοχή της αδυναμίας, της ευθραυστότητας και της αληθινής μας φύσης, ισορροπώντας τρυφερά μεταξύ χαμηλόφωνου δράματος και ενός πλάγιου, αλλόκοτου χιούμορ.

Ένα φως που δε σβήνει του Lauri-Matti Parppei
Ένα φως που δε σβήνει του Lauri-Matti Parppei

Ένα φως που δε σβήνει του Lauri-Matti Parppei

44 Μια ταινία που χειροκρότησες πολύ πολύ πολύ;
Το «Life in a Beat» της Αμέρισσας Μπάστα, με ηρωίδα τη Λένα, μια 20χρονη γυναίκα που ζει στην Αθήνα, εργάζεται σε ένα συνοικιακό σούπερ μάρκετ και ζει με την οικογένειά της. Καθώς το σπίτι τους είναι φτωχό, πάντα ακατάστατο και γεμάτο ένταση, θέλει να φύγει και να ξεκινήσει μια δική της ζωή. Όλα αλλάζουν για τη Λένα όταν απολύεται από τη δουλειά της και ταυτόχρονα ανακαλύπτει ότι είναι έγκυος.

45 Από την ενότητα «Meet the Neighbors+»;
«Νόβακ» δαγκωτό του Χάρη Λαγκούση, με ήρωα τον δρα. Νόβακ, πρώην νευροεπιστήμονα από την Κροατία, που ζει στην καρδιά της Αθήνας απομονωμένος από τον κόσμο και στοιχειωμένος από ένα μυστηριώδες παρελθόν. Όταν μια ομάδα ιδεαλιστών νέων επιστημόνων αναβιώνει το ξεχασμένο έργο του, παρασύρεται από τη συλλογικότητά τους καθοδηγούμενος από μια τολμηρή αποστολή: να ζήσει σε έναν κόσμο προστατευμένο από τις αόρατες δυνάμεις της ηλεκτρομαγνητικής ρύπανσης. Και επίσης το «Γλύκα μου» της Μαργκερίτα Σπαμπινάτο, με τον μικρό Νίκο να αφήνει για λίγο τη μεγαλούπολη και τις ανέσεις που του προσφέρει η τεχνολογία και να πηγαίνει στη Σικελία για να περάσει το καλοκαίρι του στο σπίτι της θείας του.

46 Το Film Forward συνεχίζει να είναι ρηξηκέλευθο;
Παραμένει αιχμηρό και φέτος φιλοξενεί 12 ταινίες, ανάμεσά τους και τρεις ελληνικές, από τολμηρούς δημιουργούς που αμφισβητούν τις κινηματογραφικές συμβάσεις. Τσέκαρε τις τρεις δικές μας, «Θηλυκό» του Κωνσταντίνου Μενελάου, «Ζηλωτής» του Στέλιου Ρεπάνη και «Regan» του Πάνου Κατσιμπέρη.

47 Μπα, συμμετέχει και η Κρίστεν Στιούαρτ;
Ναι, ανέβηκε στη Θεσσαλονίκη με ταινία «Η χρονολογία του νερού», όχι όμως ως ηθοποιός αλλά ως σκηνοθέτρια, ζωντανεύοντας τα ομότιτλα απομνημονεύματα της Λίντια Γιούκναβιτς.

48 Τι ακούς για το «Barrio Triste» του Στιλτζ;
Ο Στιλζ, η αινιγματική περσόνα πίσω από βιντεοκλίπ κορυφαίων ονομάτων της μουσικής βιομηχανίας όπως ο Bad Bunny και η Rosalia, κάνει ένα εμφατικό πέρασμα στο σινεμά, με ένα ντεμπούτο DIY υφής και παραισθησιογόνου δυναμικής, που συνδυάζει μοναδικά το found-footage με την επιστημονική φαντασία και την ταινία (μιας χαμένης από χέρι) ενηλικίωσης στο Μεντεγίν της Κολομβίας, στα τέλη των 80s, όταν μια παρέα νεαρών παραβατικών αρπάζει την κάμερα ενός ρεπόρτερ την ώρα που αυτός μεταδίδει μαρτυρίες κατοίκων για κάτι παράξενες λάμψεις που εμφανίζονται στον ουρανό.

«Αγάπη στην έρημο»
«Αγάπη στην έρημο»

«Αγάπη στην έρημο»

49 ΦΩΣ powered by ΔΕΗ: Ένα βραβείο στη νέα γενιά του ελληνικού σινεμά
Φέτος, για δεύτερη συνεχή χρονιά, η ΔΕΗ απονέμει το βραβείο «ΦΩΣ powered by ΔΕΗ», που τιμά πρωτοεμφανιζόμενες και πρωτοεμφανιζόμενους ηθοποιούς σε ελληνικές ταινίες μεγάλου μήκους, η επιλογή των οποίων θα γίνει από τριμελή κριτική επιτροπή. Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους €3.000 για κάθε νικητή και νικήτρια, αναδεικνύοντας τις πρωτοεμφανιζόμενες φωνές του ελληνικού κινηματογράφου, που δίνουν νέα πνοή στη μεγάλη οθόνη. Με κεντρικό μήνυμα «Για τις ταινίες που μας συγκινούν, για τους δημιουργούς που μας εμπνέουν, για όλες εκείνες τις στιγμές που ο κινηματογράφος ήταν εκεί για εμάς, είμαστε εδώ για αυτόν», η ΔΕΗ αναδεικνύει τη διαχρονική της στήριξη στον πολιτισμό και στους ανθρώπους που με το έργο τους «φωτίζουν» το σήμερα και το αύριο του ελληνικού σινεμά.

50 Πάμε και με το Διεθνές Διαγωνιστικό: τι παίζει με την «Αρκουδότρυπα»;
Η Αργυρώ και η Αννέτα είναι δύο κολλητές που ζουν στο ορεινό χωριό της Τύρνας. Όταν η Αννέτα αποκαλύπτει πως είναι έγκυος και σκοπεύει να φύγει με τον αστυνομικό φίλο της, η Αργυρώ, συντετριμμένη, την προκαλεί να πάνε μια πεζοπορία. Σκηνοθετούν οι Χρυσιάννα Παπαδάκη και ο Στέργιος Ντινόπουλος, πρωταγωνιστούν οι Χαρά Κυριαζή, Πάμελα Οικονομάκη.

«Αρκουδότρυπα»
«Αρκουδότρυπα»

«Αρκουδότρυπα»

Βγαίνουν μέσ' από τη Μάργκο του Αλέξανδρου Βούλγαρη
Βγαίνουν μέσ' από τη Μάργκο του Αλέξανδρου Βούλγαρη

Βγαίνουν μέσ' από τη Μάργκο του Αλέξανδρου Βούλγαρη

51 Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης ανέβηκε;
Ανέβηκε με το «Βγαίνουν μέσα απ' τη Μάργκο», που ενσαρκώνει μια διάσημη τραγουδοποιό που τα τελευταία χρόνια ζει απομονωμένη στο διαμέρισμά της. Ένα πάρτι που διοργανώνεται για να γιορτάσει τα 40ά της γενέθλια και τα συναισθήματα που γεννιούνται εκεί, τη βοηθούν απροσδόκητα να περάσει σε μια νέα φάση της ζωής της.

52 Από το 66 στο 1966!
Μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, το θρυλικό «Γκραν Πρι» (1966), προβλήθηκε μοιράζοντας γκάζια και συγκίνηση. Ο Τζον Φρανκενχάιμερ επέλεξε να κινηματογραφήσει ένα πραγματικό Γκραν Πρι, για να αιχμαλωτίσει τη δραματική ένταση και την ταχύτητα σωστά, με τροποποιημένες κάμερες τοποθετημένες στα αυτοκίνητα, προσφέροντας στο κοινό την οπτική των οδηγών.

53 Ποιες ελληνικές ταινίες διεκδικούν τον Χρυσό Αλέξανδρο;
Τρεις: «Αρκουδότρυπα», «Gorgonà», «Μπιτσκόμπερ» και καλή τους τύχη!

54 Και από τις ξένες, ποιες βλέπεις να κονταροχτυπιούνται;
Φιλμ σαν το «Αλλόκοτο ποτάμι» του Τσάουμε Κλάρετ Μουσάρτ, το «Φως που δεν σβήνει» και την «Ευχαρίστηση» της Άλεξ Μπουρουνόβα, ανεβάζουν τον πήχυ ψηλά και κορυφώνουν την μονομαχία.

«Όλοι αγαπάνε την Τούντα»
«Όλοι αγαπάνε την Τούντα»

«Όλοι αγαπάνε την Τούντα»

55 Ανέβηκε, μαθαίνω, και ο Βασίλης Μαζωμένος…
Ναι, παλιός γνώριμος του φεστιβάλ, υπογράφει την «Άπειρη γη», μια τραγωδία σε ένα χωριό της Ηπείρου.

56 Και ο Ηλίας Γιαννακάκης;
Εδώ και αυτός με τη «Μάχη», μια δυνατή οικογενειακή ιστορία με πρωταγωνιστές τους Μπέττυ Βακαλίδου, Έλενα Τοπαλίδου και Μανώλη Μαυροματάκη, ταινία για πολλές συζητήσεις και πηγαδάκια.

57 Γιατί όλοι αναμένουν με αδημονία τον Γιάννη Φάγκρα;
Γιατί ο «Μικρός ανθρωποφάγος» του είναι μια ακόμη ιδιότυπη θαλασσινή περιπέτεια του σκηνοθέτη –τα γυρίσματα μεταξύ άλλων και στους Φούρνους Ικαρίας– ύστερα από το «Forget me not», που διαδραματιζόταν στην Αλάσκα. Κι επειδή αποτελεί την εκ νέου συνεργασία του με την ηθοποιό Εκάβη Ντούμα, 25 χρόνια μετά από το εμβληματικό «Πες στη Μορφίνη ακόμα την ψάχνω».

58 Τρομερό δίδυμο;
Δε λες τίποτα! Η κοινή τους αγάπη για τα ιταλικά giallo, τα pulp μυθιστορήματα και το ευρωπαϊκό σινεμά των 60s επηρέασε την καλλιτεχνική τους γλώσσα. Στην πολύχρονη διαδρομή τους έχουν γυρίσει πολλές ταινίες μικρού μήκους, ενώ οι δύο πρώτες μεγάλου μήκους που σκηνοθέτησαν, το «Αμέρ» (2009) και το «Παράξενο χρώμα που έχουν τα δάκρυα του κορμιού σου» (2013), αποτελούν ένα δίπτυχο γύρω από την επιθυμία.

«Αμέρ»
«Αμέρ»

«Αμέρ»

«Romeria»
«Romeria»

«Romeria»

59 Όλοι μιλάνε για τις Κραυγές του Πέτρου Σεβαστίκογλου.
Δικαίως, γιατί το θέμα της ταινίας του αφορά ένα από τα φλέγοντα θέματα των καιρών: Τρεις γυναίκες περνάνε τις μέρες τους μέσα σε μια ανία που τις παραλύει. Η ηρεμία είναι το σημάδι μιας κοινωνικά επιβεβλημένης συναισθηματικής αναπηρίας, ενώ η εποχή επιτάσσει ανησυχία και ξεσηκωμό. Η Άγρια Φύση γίνεται σύμμαχος στο ξέσπασμά τους και τόπος απελευθέρωσης των ενστίκτων τους. Ένας γάμος θα γίνει αφορμή να έρθουν σε σύγκρουση με το κοινωνικά αποδεκτό. Θα προβάλουν αντίσταση, προσπαθώντας να εφεύρουν έναν νέο χώρο αγάπης. Η έκρηξη που θα προκαλέσει αυτή η αναζήτηση θα είναι επικίνδυνη, τρομακτική και ταυτόχρονα εκστατική, απελευθερωτική. Δεν θα υπάρχουν νικητές ή ηττημένοι. Θα απομείνει μόνο ο απόηχος μιας δημιουργικής αναταραχής.

60 Ο «Τόμος 7» είναι κάτι σαν ανάμνηση από το μέλλον.
Όντως, αν και ο Πάνος Παππάς και η Δέσποινα Χαραλάμπους έντεχνα δηλώνουν στην ταινία τους πως το μέλλον δεν είναι παρά ένα ακόμα παρελθόν. Στο απομονωμένο Κτίριο-Πόλη που φέρει τον αριθμό 7, εκεί όπου η ανθρώπινη γνώση διατηρείται στη μνήμη των χαρισματικών και ο χρόνος κυλά σε ατέρμονες κύκλους, ένας νέος άντρας εμφανίζεται ξανά και ξανά, αναμετρώμενος με τον έρωτα, την εξέγερση και την απατηλή υπόσχεση της διαφυγής. Μια γυναίκα που τον συναντά κάθε φορά γίνεται ο καθρέφτης αυτής της επανάληψης, κρατώντας ζωντανή την ελπίδα πως κάτι μπορεί να αλλάξει.

61 Ποιος είναι ο Κώστας στην «Εκτροπή» του Μαρίνου Καρτίκκη;
Είναι ένας διαζευγμένος αστυνομικός με μεγάλα οικονομικά προβλήματα, που μεταφέρει νεκρούς στο νεκροτομείο και κλέβει τα χρυσαφικά τους. Μια μέρα παίρνει τον σταυρό από μια νεκρή ηλικιωμένη γυναίκα, για να ανακαλύψει ότι ήταν η γιαγιά της συντρόφου του.

Θα σ' αγαπώ τον Νοέμβρη του Σωτήρη Σταμάτη
Θα σ' αγαπώ τον Νοέμβρη του Σωτήρη Σταμάτη

Θα σ' αγαπώ τον Νοέμβρη του Σωτήρη Σταμάτη

62 Ουπς, να μια πολύ επίκαιρη ταινία λόγω μήνα και όχι μόνο.
Λες για το «Θα σ’ αγαπώ τον Νοέμβρη» του Σωτήρη Σταμάτη κι εκείνο το κρύο βράδυ ενός Νοέμβρη όπου τρία ζευγάρια βρέθηκαν σε κομβικά σημεία των σχέσεών τους. Η Μαργαρίτα και ο Σπύρος συναντήθηκαν ξανά μετά από έναν δύσκολο χωρισμό. Η Μαίρη και ο Πέτρος αντιμετώπισαν την αποξένωση μεταξύ τους και η Νίνα με τον Στέλιο γνωρίστηκαν τυχαία.

63 Πώς είναι η θάλασσα; 
Αν ρωτάς για τον Θερμαϊκό, ακόμα δεν αντάριασε. Αν όμως ρωτάς για τη «Θάλασσα τον χειμώνα» του Νίκου Κορνήλιου, αυτό συμβαίνει: Σε μια πόλη με παλιά μεταλλεία, η Ναντίν, μια γεωλόγος, θα συναντηθεί με τον Χρήστο, απόγονο μεταλλωρύχων, και με την Κατερίνα, τη μοναδική γυναίκα αλιέα της περιοχής, με τους οποίους δημιουργούν ένα ιδιότυπο συναισθηματικό πλέγμα.

«Στη θάλασσα»
«Στη θάλασσα»

«Στη θάλασσα»

64 Όπου λαλούν πολλά κοκόρια;
Αργεί να ξημερώσει, αλλά εδώ, στον «Κόκορα» του Τάσου Γερακίνη, συμβαίνει το εξής περί του χρόνου: Ένας θυρωρός του Δήμου Αθηναίων, αποφασισμένος να χαρίσει στον εξάχρονο γιο του το μέλλον που στερήθηκε ο ίδιος, τον γράφει σε ιδιωτικό σχολείο κι έτσι το κυνήγι του «ελληνικού ονείρου» καταλήγει σε μια δίνη κωμικοτραγικών συγκρούσεων.

65 66 Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Biennale 9, λαβ φορ έβα.
Με τίτλο «Όλα πρέπει να αλλάξουν - Ριζοσπαστική Νοημοσύνη - Σαλονίκη 9» και σε επιμέλεια της Νάντιας Αργυροπούλου, η 9η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης γιόρτασε την έναρξή της με εκδηλώσεις, εργαστήρια, προβολές, συζητήσεις και ζωντανή μουσική από τη Vassilina, την Bipolia και τους The Callas with the Callasettes.

66 Σνιφ, κλαψ, λυγμ.
Μακάρι να διαρκούσε περισσότερο, αλλά δυστυχώς σύντομα πέφτει αυλαία. Το φεστιβάλ τελειώνει την Κυριακή 9/11, με την προβολή της ταινίας «KOTA» του Γκιόργκι Πάλφι, την αναπάντεχη ελληνική συμπαραγωγή που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο. Αντίο, Θεσσαλονίκη, και του χρόνου πάλι εδώ όλοι μαζί, όπως τραγούδησε και ο μεγάλος απών Διονύσης Σαββόπουλος: «Να μας έχει ο Θεός γερούς, πάντα να ανταμώνουμε και να ξεφαντώνουμε βρε!».

Στιγμιότυπο από τα εγκαίνια της biennale 9
Στιγμιότυπο από τα εγκαίνια της biennale 9

Στιγμιότυπο από τα εγκαίνια της biennale 9

Δειτε περισσοτερα

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση