- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με νέο Τζάρμους, υπέροχο Τζιμ Τζάρμους!
Ανταπόκριση από τη γιορτινή Θεσσαλονίκη
Κλίμα από την έναρξη του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και την ταινία του Τζιμ Τζάρμους Father Mother Sister Brother
Όλα ανεβάζουν ένταση και τόνο κάθε φορά που στην πόλη σκάει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Το ηλιοβασίλεμα γίνεται ακόμα πιο τρε σιμενατίκ, η ανακαινισμένη πρόσοψη του Ολύμπιον αστράφτει κάτασπρη και ξέσπρασπρη (λες και τη γυάλισαν με σμυριδόχαρτο ή λεύκαναν τα παράθυρα του κτηρίου με μπατανόβουρτσες βουτηγμένες σε Κολγκέιτ μου δείχνει). Πιστοποιημένα, κάτι καλό παθαίνει η Θεσσαλονίκη όσο διαρκεί το φεστιβάλ και από ράθυμη, νωχελική και μουντρούχα, όπως θα έπρεπε να είναι κανονικά ένεκα του χειμώνα που προθερμαίνεται, αίφνης ξαναφορά τα μακό της και γίνεται κοσμοπολίτικη, χαρωπή και θερμή, αφού παραδόξως το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου που ξεκίνησε μας βρήκε σε κατάσταση ημικαλοκαιρίας.
Η Ίντια Μουρ, πρωταγωνίστρια σε μια από τις τρεις ιστορίες του Τζάρμους (το σπονδυλωτό δικό του Father Mother Sister Brother ήταν η ταινία έναρξης), έβαλε άφοβα έξωμη μάξι τουαλέτα που πήγε ασορτί με το κάτασπρο εξωτερικά Ολύμπιον. Λες και το σοβάντισαν με χλωρίνες ή το ράντισαν με ολόφρεσκα χιόνι από τον απέναντι Όλυμπο δείχνει το διαμάντι του φεστιβάλ.
Τι συγκινητικά καλή ταινία! Μακάρι ο Τζάρμους να ερχόταν στην πόλη, όπως έκανε πολλά χρόνια πριν, τότε που μας επισκέφτηκε με τους βρικόλακες του Only Lovers Left Alive. Αντί οι πρεμιερίστας να τον αποθεώσουμε με ένα σκέτο θερμό χειροκρότημα, όταν μέσω βίντεο ο Τζιμ έβγαλε διάγγελμα με πολλά ευχαριστώ, «Θεσσαλονίκη, εδώ Νέα Υόρκη», και ύστερα στο πανί βγήκαν ο Τομ Γουέιτς, ο Άνταμ Ντράιβερ, η Σάρλοτ Ράμπλινγκ και η Κέιτ Μπλάνσετ.
Η Ίντια Μουρ της τελευταίας ιστορίας αναρωτήθηκε (όπως έκανα και εγώ σε όλη τη διάρκεια του φιλμ) πόσες αλήθειες να μάθαμε άραγε για τους γονείς. Και αντίστροφα, πόσα από τα δικά μας ντέρτια ή τους αλλόκοτους ψυχισμούς μας τους εξομολογηθήκαμε, από τη στιγμή και μετά που η ενηλικίωση χώρισε τους δρόμους μας.
Οι οικογένειες και στις τρεις ιστορίες του Τζάρμους είναι τέρμα προβληματικές, οι σχέσεις παιδιών και γονέων, απόντων ή εν ζωή, είναι από τυπικές έως αδιάφορες. Μίλησε για σκληρά πράγματα, με τρυφερό και μαλακό τρόπο ο Τζάρμους, το θέμα του Father Mother Sister Brother είναι βαρύ, μα ο φίλος το χειρίστηκε με χαμηλόφωνο ύφος. Αυτό ήταν που ίσως να ξένισε πολλούς από τους φαν, που ήρθαν να δουν την ταινία επιθυμώντας να κοινωνήσουν πλάνα και διαλόγους με ροκ, αλητεία, περιπλάνηση και ρεμπελιό. Τους διέψευσε, αν εξαιρέσεις την πρώτη ιστορία με τον Τομ Γουέιτς που έπαιξε τον… Τομ Γουέιτς της εποχής του Καφέδες και Τσιγάρα.
Έτσι όμορφα ξεκίνησε το 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με κόσμο και κοσμάκη να ανεβαίνει για να χαθεί στις αίθουσες, να ζήσει σινεμά, να δει σινεμά και στο ενδιάμεσο των ταινιών να τριγυρίσει σε μια Θεσσαλονίκη κοσμοπολίτικη, κούκλα και τσαχπίνα.