Κινηματογραφος

Νεκρό τηλέφωνο 2: Τηλεφωνικές ανατριχίλες

Ο σκηνοθέτης Σκοτ Ντέρικσον κάνει μια έξυπνη ανατροπή, φέρνοντας το νέο φιλμ στα μέτρα ενός ιδιότυπου σίκουελ-πρίκουελ με στοιχεία οικογενειακής τραγωδίας.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 973
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική για το Νεκρό τηλέφωνο 2. Σκηνοθεσία: Σκοτ Ντέρικσον. Πρωταγωνιστούν: Ίθαν Χοκ, Μέισον Τεμς, Μάντλιν ΜακΓκρο, Τζέρεμι Ντέιβις

Έχουν περάσει 4 χρόνια από τότε που ο Φιν κατάφερε να ξεφύγει από τον απαγωγέα του και σίριαλ κίλερ παιδιών. Ενώ όλα δείχνουν πλέον να βρίσκονται σε μια ροή κανονικότητας, η μικρή αδελφή του Φιν, η 15χρονη Γκουέν, αρχίζει να βλέπει περίεργους εφιάλτες. Σε έναν απ’ αυτούς συνομιλεί με τη μητέρα της, η οποία είχε αυτοκτονήσει πριν από 7 χρόνια.

Μεγάλη εμπορική επιτυχία γνώρισε το πρώτο «Νεκρό τηλέφωνο», καθώς είχε κοστίσει γύρω στα 17 εκατομμύρια δολάρια και μάζεψε τα δεκαπλάσια από τις διεθνείς αγορές. Το σίκουελ όμως ήταν σαφώς μια πιο δύσκολη υπόθεση: ο σίριαλ κίλερ του Ίθαν Χοκ στο αρχικό φιλμ, για αντικειμενικούς λόγους δεν θα μπορούσε να εμφανιστεί στη συνέχεια της ιστορίας, που βρίσκει τον επιζώντα Φιν να παλεύει στα 17 του χρόνια να αποφύγει τη φήμη που τον ακολουθεί από τη σκοτεινή εκείνη υπόθεση. Ο σκηνοθέτης και συν-σεναριογράφος Σκοτ Ντέρικσον κάνει μια έξυπνη ανατροπή, φέρνοντας το νέο φιλμ (το οποίο διαθέτει μια ανυπέρβλητη ατμόσφαιρα τρόμου που καθηλώνει) στα μέτρα ενός ιδιότυπου σίκουελ-πρίκουελ με στοιχεία οικογενειακής τραγωδίας.

Το μεταφυσικό στοιχείο υποστηρίζεται με συνέπεια αλλά και γνώση των παραδοσιακών κλισέ, καθώς και μια σκηνοθετική οπτική –εξαίρετη η κλειστοφοβική φωτογραφία της «παγωμένης κόλασης»– που τονίζει την αφηγηματική ορθογραφία μιας απέραντα τρομακτικής ιστορίας γύρω από τη φύση του Κακού.