Κινηματογραφος

Οι μπαλκονάτες: Στη σκιά του Αλμοδόβαρ

Ένας ανυπόφορος καύσωνας δοκιμάζει τις αντοχές τριών φίλων στη σημερινή Μασσαλία.

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Κριτική για το «Οι Μπαλκονάτες». Σκηνοθεσία: Νοεμί Μερλάν. Πρωταγωνιστούν: Σουχέιλα Γιακούμπ, Σάντα Κοντρεάνου, Νοεμί Μερλάν, Λούκας Μπράβο

Ένας ανυπόφορος καύσωνας δοκιμάζει τις αντοχές τριών φίλων - η επίδοξη συγγραφέας Νικόλ, η τολμηρή Ρούμπι που εργάζεται ως webcam girl και η Ελίζ, ηθοποιός σωσίας της Μονρόε- στη σημερινή Μασσαλία.

Το μπανιστήρι στο σινεμά παραδοσιακά σχετίζεται με άτακτους νεαρούς που παίρνουν μάτι μια όμορφη, σέξι γυναίκα. Η ηθοποιός Νοεμί Μερλάν («Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται») περνά για δεύτερη φορά στην καριέρα της πίσω από την κάμερα και αλλάζει τους ρόλους στην παραπάνω συνθήκη. Όμως η γενναία και αρκετά γουστόζικη στην εκτέλεση της κεντρική ιδέα που αφορά φυσικά στην απομυθοποίηση μιας ξεπερασμένης ούτως ή άλλως πατριαρχικής συνθήκης – το σενάριο συνυπογράφει η Σελίν Σιαμά- δεν λειτουργεί και τόσο στρωτά. Πολλά σκετς πέφτουν στην λούπα της επανάληψης, ο διδακτισμός περισσεύει και το χιουμοριστικό στοιχεία -ως κομμάτι της αφήγησης- θυμίζει έντονα το σινεμά του Αλμοδοβάρ. Η Μερλάν προφανώς και αντιλήφθηκε τις ομοιότητες με το σινεμά του Μαδριλένου οπότε για να διαφοροποιηθεί κάπως βούτηξε στο… αίμα και το σπλάτερ τις ηρωίδες της εντείνοντας ακόμη περισσότερο το κλίμα αμιφησημίας σε τούτο το ιδιότυπο κράμα θρίλερ και μαύρης κωμωδίας.