Κινηματογραφος

Σινεμά: Οι ιδιοκτήτες ζητούν ελάχιστο παράθυρο αποκλειστικότητας 45 ημερών για όλες τις ταινίες

Παλαιότερα η περίοδος ήταν 90 μέρες

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Κινηματογράφος: Οι ιδιοκτήτες ζητούν ελάχιστο παράθυρο αποκλειστικότητας 45 ημερών για όλες τις ταινίες

Οι ιδιοκτήτες κινηματογραφικών αιθουσών κάνουν μια νέα προσπάθεια να διατηρήσουν τις ταινίες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προτού αυτές διατεθούν στο κοινό για να τις παρακολουθήσει στο σπίτι.

Η Cinema United, μια εμπορική οργάνωση που παλαιότερα ήταν γνωστή ως National Association of Theatre Owners, ζήτησε την Τρίτη ένα ελάχιστο παράθυρο αποκλειστικότητας 45 ημερών για όλες τις ταινίες στα σινεμά, ώστε να βοηθήσει στην τόνωση των εισιτηρίων που εξακολουθούν να κυμαίνονται κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα.

«Τα μικρότερα παράθυρα μειώνουν τον αριθμό των ανθρώπων που πηγαίνουν στις αίθουσες τις πρώτες εβδομάδες της κυκλοφορίας», δήλωσε ο Michael O'Leary, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cinema United, στο ετήσιο συνέδριο CinemaCon του κλάδου στο Λας Βέγκας.

Το θέμα έχει προκαλέσει τριβές μεταξύ των ιδιοκτητών κινηματογράφων και των εταιρειών μέσων ενημέρωσης στο παρελθόν.
Παλαιότερα ήταν συνήθης πρακτική οι ταινίες να παίζονται μόνο στους κινηματογράφους για 90 ή περισσότερες ημέρες.

Η άνοδος του streaming και η πανδημία οδήγησαν τους ομίλους μέσων ενημέρωσης να μειώσουν αυτή την περίοδο. Σήμερα, μια ταινία μπορεί να γίνει διαθέσιμη για streaming στο σπίτι - έναντι αμοιβής - ήδη από 17 ημέρες. Η χρονική περίοδος ποικίλλει για κάθε τίτλο.

Το 2024, οι εισπράξεις από τα αμερικανικά και καναδικά ταμεία ανήλθαν σε 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια, 25% κάτω από τα προ της πανδημίας ύψη των 11,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019.

Οι υπεύθυνοι των κινηματογράφων δήλωσαν ότι η επιχείρησή τους θα επωφεληθεί από ένα σταθερό χρονοδιάγραμμα και θέλουν τα στούντιο να σταματήσουν να διαφημίζουν την ημερομηνία που μια ταινία θα είναι προσβάσιμη στο σπίτι, ενώ βρίσκεται στη μεγάλη οθόνη.

«Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα είναι να μην ανακοινώνουν την ημερομηνία streaming ενώ παίζουμε ακόμα την ταινία», δήλωσε ο Μπομπ Μπάγκμπι, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας B&B Theatres. «Αυτό προκαλεί σύγχυση στους καταναλωτές».

Τα στούντιο του Χόλιγουντ έχουν συντομεύσει τα παράθυρα των κινηματογραφικών αιθουσών για να κερδίσουν χρήματα από τις ενοικιάσεις ταινιών στο σπίτι μέσω streaming. Υποστηρίζουν ότι πολλές ταινίες έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους μέσα σε λίγες εβδομάδες. Η υπηρεσία streaming Netflix βάζει μόνο έναν μικρό αριθμό ταινιών της στις αίθουσες για σύντομο χρονικό διάστημα.

Τη Δευτέρα, ο Tom Rothman, στέλεχος της Sony για τον κινηματογράφο, δήλωσε στο κοινό του CinemaCon ότι «θα συνεργαστεί μαζί σας» για τον καθορισμό των παραθύρων και την ευελιξία της τιμολόγησης, αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες. «Αν οι κινηματογράφοι και τα στούντιο διαχειριστούν μακροπρόθεσμα και κάνουν το σωστό, το μέλλον θα είναι μεγαλειώδες», δήλωσε ο Ρόθμαν, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Motion Picture Group της Sony Pictures Entertainment.

Πηγή: Reuters