- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Το ποτάμι: μια διακριτικά αστεία και διακριτικά μαύρη κωμωδία
Δεν διαφημίστηκε αρκετά αλλά αξίζει να την προλάβετε, δύο μέρες ακόμα θα παίζεται στο καταπληκτικό «Άστορ».


«Το Ποτάμι», η παραμυθένια ρομαντική κομεντί με τον Μάκη Παπαδημητρίου και τη Στεφανία Σωτηροπούλου
Η ταινία «Το ποτάμι» είναι μαύρη κωμωδία, αλλά όχι της κατηγορίας «πιο μαύρη, πεθαίνεις», και όχι κωμωδία από αυτές που κυλιέσαι κάτω από τα γέλια: είναι διακριτικά αστεία και διακριτικά μαύρη, τίποτα δεν βγαίνει να το φωνάξει από τα μπαλκόνια, ίσα-ίσα που στο ψιθυρίζει στο αυτί, για να συμμετέχεις ως θεατής. Το σενάριο, γραμμένο από τον Νίκο Λερό και τον ίδιο τον σκηνοθέτη, Χάρη Ραφτογιάννη, έχει βραβευτεί ήδη σε διάφορα φόρουμ. Η υπόθεση: Ένας ιδιόρρυθμος τύπος, που τον υποδύεται πολύ ιδιόρρυθμα ο Μάκης Παπαδημητρίου, γνωρίζει μια περιθωριακή κοπέλα (Στεφανία Σωτηροπούλου) ενώ… κολλάει αυτοκόλλητα πουλιά στην τζαμαρία ενός μεγάλου αυτοκινητόδρομου. Ο δρόμος είναι το «ποτάμι» του τίτλου, για την ομάδα ημι-παραβατικών ανθρώπων που ζούνε σε παράγκες πλάι του, στις όχθες ας πούμε του «ποταμιού». Κάτι που ξεκινάει σαν απατεωνιά εξελίσσεται σε σχεδόν έρωτα, από κει που δεν το περιμένουν οι πρωταγωνιστές. Γιατί οι θεατές, ακόμα κι όταν το περιμένουν, δεν πιστεύουν πολύ στα μάτια τους, είναι απίθανο αυτό που συμβαίνει στην οθόνη, σουρεαλιστικό, εξωπραγματικό και μάλλον θα αποδειχθεί απάτη στο τέλος, τόσο για τον πρωταγωνιστή όσο και για τους θεατές.

Η φωτογραφία της Χριστίνας Μουμούρη είναι μεγάλο ατού της ταινίας – αν την χαρακτηρίσω «ρομαντική» είναι σα να της κόβω τα πόδια, γιατί είναι σκληρά ρεαλιστική με τον ρομαντισμό να κρύβεται πίσω από τα καλοκαιρινά, ιδρωμένα πλάνα της Μουμούρη. Ο Παπαδημητρίου είναι πολύ καλός, μπράβο του, ελπίζω να μην την ψωνίσει αλλά «το έχει», όπως έχει αποδείξει κάμποσες φορές ως τώρα, θα του έγραφα περισσότερα αλλά μου άρεσε πολύ και η Στεφανία Σωτηροπούλου, και ο εντυπωσιακός Χρήστος Κοντογιώργης, ο Χάρης Φραγκούλης, όλοι οι ηθοποιοί γενικά είναι αστέρια, ακόμα και οι πλαϊνοί ρόλοι, αυτοί που όταν τους διάβασαν στο χαρτί ίσως είπανε «δυο ατάκες έχω γμτ….» Εδώ και οι δύο ατάκες μετράνε, τίποτα δεν είναι τζάμπα κόπος.

Δε ξέρω αν θα την προλάβετε την ταινία, παίζεται στο «Άστορ» στη στοά της Κοραή, ένα σούπερ σινεμά που χτίστηκε το 1947, έκλεισε, άνοιξε, και λειτουργεί με υπέροχα τιρκουάζ καθίσματα, με το πιο κόζι κινηματογραφικό μπαρ της Αθήνας. Οι τελευταίες προβολές είναι 24-25 Μαρτίου, ψάξτε την, είναι μια «αστική ιστορία» που εκτυλίσσεται σε μια πλευρά της Αθήνας την οποία δεν βλέπουμε καθόλου γιατί είναι κρυμμένη στις όχθες του δρόμου σε σκοτεινά σημεία, κάτω από λαμαρίνες καμένες από τον καλοκαιρινό ήλιο. Ο Ραφτογιάννης (που είχε κάνει το ντοκιμαντέρ «Αεραλάνδη») είναι καλός σκηνοθέτης και μπράβο του, κι ο Λερός ξέρει από σενάριο, και η ταινία είναι από αυτές που όταν τις βλέπεις σε άσχετο χρόνο, αναρωτιέσαι γιατί σου ξέφυγε μέχρι τώρα.
«Το Ποτάμι», κινηματογράφος Άστορ, Σταδίου 28 (στοά Κοραή), 24 και 25 Μαρτίου.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι παραδέχθηκε ο δημοφιλής ηθοποιός
Η ταινία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου
Δεν έχει λάβει μέρος στις προηγούμενες συναντήσεις
Η «πρώτη οικογένεια» της Marvel επιστρέφει δριμύτερη
Στη σκηνοθετική καρέκλα του πρότζεκτ θα καθίσει ο Σον Λέβι (Deadpool & Wolverine)
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη Βαγγέλη Ευθυμίου, λίγο πριν την πρεμιέρα της ταινίας του στο Μέγαρο Μουσικής
Η ταινία του 1977 θα προβληθεί απαράλλαχτη, για πρώτη φορά εδώ και 47 ολόκληρα χρόνια
Το φιλμ αποτελεί remake της ταινίας «War of the Roses» του 1989
Αποκάλυψε ότι είχε προβλέψει τη νικήτρια λίγο πριν την ανακοίνωση
Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός δεν είναι άγνωστη στο συγκεκριμένο κινηματογραφικό είδος
Στο στόχαστρο της επιτροπής λογοκρισίας η Ισραηλινή ηθοποιός
Παρέμβαση έπειτα από τις ακραίες αντιδράσεις του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες
Ο 12χρονος Τιαν γίνεται φίλος με ένα πάντα και ζει μια συγκλονιστική περιπέτεια που θα του αλλάξει τη ζωή.
Άνιση και χωρίς ξεκάθαρη ταυτότητα η, ενδιαφέρουσα πάντως, δημιουργία του Μπάναμ δεν ολοκληρώνει όπως θα έπρεπε τον φιλόδοξο σχεδιασμό της
Το μπλουζ του τρόμου από τον Ράιαν Κούγκλερ
Στόχος η αποκατάσταση του αρχείου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τους μελλοντικούς ερευνητές και θεατές
Η ταινία λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19
H Φαίδρα Βόκαλη, ο Κωστής Θεοδοσόπουλος, ο Ορέστης Πλακιάς και ο Στέλιος Κοτιώνης μοιράζονται την εμπειρία τους
Οι δηλώσεις της έχουν προκαλέσει αίσθηση
Το πρωταγωνιστικό δίδυμο δεν ήταν το αγαπημένο των υπεύθυνων του κάστινγκ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.