Κινηματογραφος

Κόπολα: «Η πολιτική κατάσταση στις ΗΠΑ βρίσκεται σε σημείο όπου μπορεί να χάσουμε τη δημοκρατία μας»

Από τις Κάννες, ο σκηνοθέτης δήλωσε ότι το «Megalopolis» γίνεται όλο και πιο επίκαιρο

62224-137655.jpg
Newsroom
9’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
O Κόπολα
Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα στην Ιταλία το 2022 © CLAUDIO ONORATI

«Η πολιτική κατάσταση στις ΗΠΑ βρίσκεται σε σημείο όπου μπορεί να χάσουμε τη δημοκρατία μας», δήλωσε ο Φράνσις Φορντ Κόπολα από τις Κάννες

«Οι ΗΠΑ, των οποίων οι ιδρυτές προσπάθησαν να μιμηθούν τους νόμους και τις κυβερνητικές δομές της ρωμαϊκής δημοκρατίας, οδεύουν προς μια παρόμοια αυτοπροκαλούμενη κατάρρευση», είπε ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα στην πρεμιέρα της πρώτης του ταινίας «Megalopolis» εδώ και πάνω από μια δεκαετία.

Megalopolis Teaser Trailer (2024)

Κόπολα: Αυτό που συμβαίνει στην Αμερική, συνέβη στη Ρώμη

«Αυτό που συμβαίνει στην Αμερική, συνέβη στη Ρώμη χάνοντας τη δημοκρατία της πριν από χιλιάδες χρόνια», είπε ο Κόπολα σε συνέντευξη Τύπου στο φεστιβάλ των Καννών την Παρασκευή. «Η πολιτική μας μάς έχει οδηγήσει στο σημείο να χάσουμε τη δημοκρατία μας».

«Η Αμερική ιδρύθηκε στις ιδέες της ρωμαϊκής δημοκρατίας», πρόσθεσε ο Κόπολα. «Δεν θέλαμε βασιλιά, η Ρώμη δεν ήθελε βασιλιά, έτσι επινόησαν μια νέα μορφή διακυβέρνησης που ονομάζεται δημοκρατία με τη Γερουσία και με το ρωμαϊκό δίκαιο και με όλα τα πράγματα που ασπαζόμαστε».

Το «Megalopolis», που έκανε πρεμιέρα στις Κάννες το βράδυ της Πέμπτης, αντλεί έμπνευση από τη συνωμοσία Κατιλίνα για την ανατροπή της εξουσίας της ρωμαϊκής δημοκρατίας το 63 π.Χ. και διαδραματίζεται σε μια μητρόπολη του μέλλοντος που μοιάζει με τη Νέα Υόρκη.

Παρόλο που ο 85χρονος βετεράνος σκηνοθέτης ξεκίνησε για πρώτη φορά να αναπτύσσει το έργο του στη δεκαετία του 1980, είπε ότι η αναλογία είχε γίνει πιο επίκαιρη τα τελευταία χρόνια.

Επίκαιρο το «Megalopolis» σήμερα

«Η αίσθηση μου ήταν να κάνω ένα ρωμαϊκό έπος στη σύγχρονη Αμερική και δεν είχα ιδέα ότι η σημερινή πολιτική θα το έκανε τόσο επίκαιρο».

Η ρωμαϊκή δημοκρατία, που είχε στοιχεία σύγχρονης δημοκρατίας, τα τελευταία της χρόνια υπέκυψε από τα οικονομικά προβλήματα, τη διαφθορά και την άνοδο του Ιουλίου Καίσαρα ως δικτάτορα.

Ο δημιουργός των «Apocalypse Now», «The Conversation» και «The Godfather» είπε ότι βλέπει μια τάση «προς την πιο νεοδεξιά, ακόμη και φασιστική παράταξη» όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο, «που είναι τρομακτικό, γιατί… όποιος ήταν ζωντανός κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου είδε τη φρίκη που συνέβη και δεν θέλουμε να επαναληφθεί αυτό».

Ο Κόπολα αναγνώρισε ότι δεν μοιράζονταν όλοι τη γνώμη του και έγνεψε προς τον Τζον Βόιτ μερικές θέσεις στα αριστερά του, ο οποίος είχε «διαφορετικές πολιτικές απόψεις από εμένα». Ο Βόιτ, ο οποίος υποδύεται τον τραπεζίτη Hamilton Crassus III στην ταινία, ήταν ένας από τους εξέχοντες υποστηρικτές του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στο Χόλιγουντ.

«Η δουλειά είναι να διασφαλίσουμε ότι θα πληρωθούν τα χρωστούμενα»

Η παρακμή είναι κάτι που ο Κόπολα εντόπισε όχι μόνο στην πολιτική κουλτούρα των ΗΠΑ αλλά και στην πάλαι ποτέ κυρίαρχη κινηματογραφική βιομηχανία της. «Η κινηματογραφική βιομηχανία έχει γίνει περισσότερο θέμα προσλήψεων συγκεκριμένων ανθρώπων για να ανταποκριθούν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις τους, επειδή τα στούντιο έχουν μεγάλα χρέη», είπε. «Και η δουλειά δεν είναι τόσο να κάνεις καλές ταινίες. Η δουλειά είναι να διασφαλίσουμε ότι θα πληρωθούν τα χρωστούμενα».

«Νεότερες εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Microsoft επενέβησαν προσωρινά για να χρηματοδοτήσουν την κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλιγουντ, αλλά δεν μπορούν να το κάνουν για πολύ καιρό», είπε. «Ίσως τα στούντιο που γνωρίζουμε τόσο καιρό, μερικά υπέροχα, να μην είναι πια εδώ στο μέλλον».

Βαρετό αποκαλεί η Guardian το «Megalopolis»

Οι κριτικές για το «Megalopolis» είναι ανάμεικτες, με την Guardian να την αποκαλεί «φουσκωμένη, βαρετή και μπερδεμένα ρηχή ταινία», ενώ το Time είπε ότι η ταινία ήταν μια «τσαπατσούλικη, φαντασμένη υπερβολή» που περιείχε «υπέροχες, ποιητικές εικόνες».

Ο Κόπολα ακουγόταν αμετανόητος για την ταινία των 120 εκατομμυρίων δολαρίων που σε μεγάλο βαθμό αυτοχρηματοδότησε. «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που όταν πεθαίνουν, λένε: μακάρι να είχα κάνει αυτό, μακάρι να είχα κάνει εκείνο. Αλλά όταν πεθάνω, θα πω: πρέπει να το κάνω αυτό και πρέπει να δω την κόρη μου να κερδίζει ένα Όσκαρ και πρέπει να φτιάξω κρασί και πρέπει να γυρίσω κάθε ταινία που πάντα ήθελα».

Ο σκηνοθέτης, του οποίου η σύζυγος Έλεονορ πέθανε τον περασμένο μήνα σε ηλικία 87 ετών, πρόσθεσε: «Και θα είμαι τόσο απασχολημένος με όλα αυτά τα πράγματα που όταν πεθάνω, δεν θα το προσέξω».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Summer Μovies 2024: Το πάρτι μόλις άρχισε
Summer Μovies 2024: Οι ταινίες που θα δούμε αυτό το καλοκαίρι

Πέρυσι ζήσαμε το πιο πετυχημένο κινηματογραφικό καλοκαίρι των τελευταίων ετών χάρη στο σαρωτικό πέρασμα του φαινομένου «Barbenheimer». Φέτος ο πήχης ανεβαίνει ακόμη πιο ψηλά…

Ο κακός ηθοποιός: Βιασμός στα γυρίσματα της ταινίας. Ή μήπως όχι;
Ο κακός ηθοποιός: Βιασμός στα γυρίσματα της ταινίας. Ή μήπως όχι;

Ένα σφιχτοδεμένο και καλογυρισμένο δράμα που σοκάρει ως έναν βαθμό, αλλά από τη στιγμή που η εικόνα (ως προς το τι έχει πραγματικά συμβεί) γίνεται ξεκάθαρη, το ενδιαφέρον ατονεί

Το καλοκαίρι της Κάρμεν: Μια ανάλαφρη, δροσερή, queer κωμωδία
Το καλοκαίρι της Κάρμεν: Μια ανάλαφρη, δροσερή, queer κωμωδία

Ο Ζαχαρίας Μαυροειδής υπογράφει ακόμη ένα τίμιο φιλμ, με ιδέες σατιρικά βέλη προς μια παρεξηγημένη συνθήκη ζωής, αλλά κι ένα ευρηματικό τέχνασμα γύρω από τη διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.