Κινηματογραφος

Ο καθεδρικός: Η πτώση της αγίας αμερικανικής οικογένειας

Η δεύτερη μόλις ταινία του Ρίκι Ντ' Αμπρόουζ αφορά στο χρονικό μιας φαινομενικά ευτυχισμένης οικογένειας που κρύβει καλά τις χαρακιές και τα σημάδια στην επεισοδιακή ζωή της

Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 897
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ο καθεδρικός: Κριτική για την ταινία του Ρίκι Ντ' Αμπρόουζ, με τους Μπράιαν ντ’ Άρσι Τζέιμς, Μόνικα Μπαρμπάρο

Η ιστορία ανόδου και πτώσης μιας τυπικής αμερικανικής οικογένειας μέσα σε μια χρονική περίοδο δύο σχεδόν δεκαετιών, όπως αποτυπώνεται μέσα από την τρυφερή ματιά του μοναδικού γιου της.

Η δεύτερη μόλις ταινία του Νεοϋορκέζου σκηνοθέτη Ρίκι Ντ' Αμπρόουζ (ντεμπούτο στις μεγάλου μήκους ταινίες το 2018 με το «Notes on an appearance») αφορά στο χρονικό μιας φαινομενικά ευτυχισμένης οικογένειας που κρύβει πάντως καλά τις χαρακιές και τα σημάδια στην επεισοδιακή ζωή της. Ο πολιτικός στοχασμός του ανεξάρτητου σκηνοθέτη –ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο ο ριγκανισμός– παντρεύεται με μια εκκεντρική αφήγηση (ο ιμπρεσιονισμός σημαδεύει τα πειραγμένα κάδρα) που έχει ως στόχο την τρυφερή ανάπλαση κάποιων σκληρών στιγμιότυπων από την παιδική ηλικία του ήρωα. Προφανής ο αυτοβιογραφικός χαρακτήρας του σεναρίου και εμφανής η συναισθηματική ένταση στα γυρίσματα κάποιων απλά γυρισμένων σκηνών. Ο 36χρονος σκηνοθέτης προσπαθεί να κρατήσει αποστάσεις από το σκληρό συναπάντημα της αγάπης και της αποξένωσης που οριοθέτησαν το νόημα της ύπαρξης του ήρωα του φιλμ που φυσικά είναι το alter ego του, αλλά δεν τα καταφέρνει πάντα καλά.