Κινηματογραφος

Το τέρας: Η νέα ταινία του Ιάπωνα δημιουργού του πολυβραβευμένου «Κλέφτες καταστημάτων»

Το ανθρώπινο πρόσωπο του τέρατος διά χειρός Χιροκάζου Κόρε Έντα

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
ΤΕΥΧΟΣ 893
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το τέρας (Monster)

Το τέρας: Κριτική της ταινίας σε σκηνοθεσία Χιροκάζου Κόρε Έντα

Όταν ο μαθητής δημοτικού σχολείου Μινάτο αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα, η μητέρα του αναζητά τους λόγους που συμβαίνει αυτό. Ο άνθρωπος κλειδί στην υπόθεση φαίνεται να είναι ο δάσκαλος του Μινάτο.
 
Η νέα ταινία του Ιάπωνα δημιουργού του πολυβραβευμένου «Κλέφτες καταστημάτων» είναι ένα ακόμη πολυεπίπεδο κοινωνικό σχόλιο με ισχυρό πολιτικό πρόσημο. Με κυρίαρχο στοιχείο την αφηγηματική απλότητα και με συνοδευτικά όπλα του μια απρόσμενη σατιρική πινελιά, το βραβευμένο με τον τίτλο του κορυφαίου σεναρίου στις Κάννες «Τέρας», περιγράφει μεταξύ άλλων την καταλυτική σχέση δασκάλου-μαθητή μέσα από δύο (αν όχι τρεις) διαφορετικές οπτικές γωνίες. Επίσης η απόδοση της σκληρής περιπέτειας του αγοριού που βρίσκεται στην προεφηβεία, ξετυλίγεται μέσα από την αναζήτηση των στοιχείων εξερεύνησης και ειλικρινών προθέσεων των προσώπων σε μια ιστορία που έχει ως σήμα κατατεθέν την ανθρωπιά. Χωρίς να κραυγάζει, το φιλμ μιλάει για την ανάγκη κατανόησης της εύθραυστης παιδικής ψυχολογίας σε ένα περιβάλλον όπου η βία καιροφυλακτεί ανά πάσα στιγμή (από το bulling στο σχολείο μέχρι τις αυταρχικές συμπεριφορές δασκάλων αλλά και γονιών) καθώς και τη σημασία της αποδοχής της διαφορετικότητας. Τούτο είναι και το πρώτο βήμα προς την αληθινή ελευθερία, αν όχι την εύρεση νοήματος σε μια ζωή που δεν μοιάζει αρχικά να βγάζει νόημα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ